Thursday, July 22, 2010

Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk T .Murugiah yang ‘ tidak berparti’ selepas krisisnya dengan Presiden PPP Datuk M Kayveas tidak lama dulu,hari ini diterima sebagai ahli MIC. Keputusan menerima beliau dibuat oleh mesyuarat jawatankuasa pusat MIC. Dalam krisisnya dengan Kayveas masing-masing mendakwa mereka Presiden PPP yang sah.Namun krisis itu kini sudah reda.

Akhirnya T.Murugiah bersama MIC dalam meneruskan perjuangan politik beliau. Bagi penulis, Murugiah kini dianggap sebagai hero kaum India di Malaysia kerana sikap beliau yang sering mengambil berat terhadap rakyat. Kemasukan beliau ke MIC dilihat sebagai aset bagi mengembalikan masyarakat India terhadap parti itu.

Saya berharap beliau akan meneruskan komitmen dan menjalankan tanggungjawab sebagai ahli politik dengan baik selepas ini. Jangan bila sudah masuk MIC, perangai pun jadi macam Presiden MIC... Opss... Sekadar memberi pandangan.

Persoalannya, adakah Presiden PPP, Kayveas menerima kemasukan Murugiah ke MIC?? Kita tunggu sahaja maklumbalas dari beliau..


Post by.... AMAT.


2 comments:

Anonymous said...

Salam Perjuangan,

Terdengar dikalangan rakan-rakan India di tempat kerja yang menyatakan bahawa Senator orang yang kuat bekerja untuk rakyat, bukan cakap lebeeeyyy..
Tahniah BN.

Mohon link ke blog saya:

http://warkahkalamtimur.blogspot.com/

Bersama-sama kita humbankan fuckatan rakyat laknatullah ke lubang jamban!!!

Anonymous said...

Selamat berjuang bersama MIC...macamana pun masih berjuang untuk BN..soal kuat bekerja atau malas tidak timbul sekiranya back-up daripada kalangan pegawai kerajaan kukuh dan mantap. Kini beliau bebas bergerak dan harap tidak cuba rampas kerusi DS Samy Velu yang kini goyah!!!