Sunday, July 4, 2010



Azmin Ali berjaya merampas kedudukan Khalid Gagap sebagai pengerusi PKR negeri Selangor. Namun apakah kedudukan itu yang menjadi sasaran utama Azmin Ali selama ini? Apakah bila jawatan Pengerusi PKR Selangor di berikan kepada Azmin maka ianya telah menjadikan Azmin Ali berjaya dalam karier Politiknya?

Mungkin ramai tak perasan yang sebenarnya sudah berbulan bulan Azmin Ali mengatur strategi dan melakukan propaganda dalam mengagalkan Khalid gagap sebagai Menteri Besar Selangor. malah jika kita masih ingat akan pembubaran Cabang PKR di Ijok juga adalah kerja kerja yang di lakukan oleh Azmin Ali. Azmin Ali seorang yang Ligat dalam Cantas menyantas ni.

Jawatan Menteri Besar lah yang menjadi agenda utama Azmin Ali setelah menang PRU 12 yang lalu. Namun atas kapasiti Khalid gagap yang bergelar Datuk maka Anwar Ibrahim( Kekasih Azmin) memberikan ruang kepada Khalid gagap untuk memegang jawatan MB Selangor. Azmin Ali akur memandangkan waktu itu mereka juga masih terkejut dengan kemenangan besar yang di raih Pakatan rakyat HARAM!

Namun sekarang tidak lagi Azmin sanggup melihat Khalid gagap duduk di kerusi MB Selangor itu. Lubuk Duit katakan, siapa pun mahu menjadi MB Selangor. Lihat saja bagaimana Khalid Gagap melalui adiknya MENYAMUN Berjuta juta wang pasir Selangor. Itu baru saja hasil pasir yang kita dok selalu dengar belum hasil hasil PENYAMUNAN yang lain lagi. Azmin pada dasarnya tahu dengan kedudukan nya sebagai MB Selangor maka akan memudahkan nya untuk menjawat jawatan Timbalan Presiden PKR pada pemilihan yang akan datang.

Anwar dan Kak Wan cuba meredahan kemaraan Azmin dalam melanggar Khalid gagap dengan menyogok Azmin sebagai pengerusi PKR Selangor mengantikan Khalid gagap. Anda ingat Azmin Ali sebenarnya berkehendakkan jawatan tersebut ke? He he he, itu bukanlah matlamat Azmin dan Azmin sebenarnya pada waktu ini semakin memuncak kemaraan nya kerana berasa terhina bila Anwar Kekasih gelapnya tidak menyokong usahanya menjadi MB Selangor.

Baru baru ini kita dengar ada desakan dari Adun adun PKR yang mendedak Khalid gagap meletakkan jawatan sebagai MB Selangor. Hangpa ingat dengan jawatan pengerusi PKR Selangor itu maka adun adun yang mendesak itu akan reda? Apakah mereka akan mendiamkan diri dari terus membiarkan Khalid gagap Gah di atas kerusi MB Selangor itu?

Percaya lah bila masa yang sesuai nanti Khalid Gagap akan menerima satu tamparan yang hebat bila akan ada Adun dari PKR yang meletakkan jawatan dan akan wujudnya huru hara dalam pentadbiran Khalid gagap ini.

Khalid gagap harus ingat, dengan menjadi barua DAP bukan mudah buat Azmin dan member PKR serta PAS yang lain untuk akur dengan kehendak serta pekara yang Khalid putuskan. tentangan akan terus berlaku selagi mana Khalid menjadi MB. Walaupun Khalid di sokong kuat oleh DAP, Kak Wan dan Anwar bukan susah untuk mengabungkan seluruh kekuatan PKR dan PAS dalam Selangor ini bagi menjalankan operasi Penyingkiran Khalid.

Diharap seluruh rakyat Selangor akan menilai dan memerhatikan bagaimana adengan Cantas Menyantas di salam pentadbiran kerajaan Pakatan Haram ini berlaku. Ini lah sebenarnya Role Model yang akan mereka laksanakan Kelak bila berjaya mentadbir Malaysia. Cantas Menyantas kerana Jawatan dan pangkat adalah agenda mereka.

1 comments:

agbr47 said...

Bukan bang nuar aje cintakan azmin. kak wan pun cinta juga ke? Pasangan yang ideal.

agbr47: keikraban politik dan peribadi.