Saturday, October 27, 2012

http://www.loyarburok.com/wp-content/uploads/2011/07/tun-dr-mahathir-as-pm.jpg
Mesyuarat Lajnah Politik dan Pilihanraya PAS Kelantan pada 5 April 1993 telah memutuskan bahawa Hukum Hudud tidak akan diwartakan setelah diluluskan.



Ibrahim Ali menunjukkan dokumen-dokumen Lajnah Undang-Undang dan Guaman PAS Pusat yang memutuskan sejak dari 9 Oktober 1994, Hukum Hudud adalah undang-undang yang sah dan tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.













Ringkasan kemunafikan PAS ...

5 April 1993 - Mesyuarat Lajnah Politik dan Pilihanraya PAs Kelantan telah memutuskan bahawa Hukum Hudud tidak akan diwartakan.

25 November 1993 - Dewan Undangan Negeri Kelantan meluluskan Hukum Hudud namun masih belum diwartakan.

9 Oktober 1994 - Lajnah Undang-undang dan Guaman PAS Pusat telah memutuskan Hukum Hudud adakah satu undang-undang yang sah dan boleh dikuatkuasakan dan tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tidak bersungguh-sunguh mahu melaksanakan khususnya dalam bidang perundangan.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tidak pernah membuat permintaan kepada PAs Pusat untuk mendapatkan pandangan dalam Hukum Hudud.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tudak pernah mengemukakan rangka atau 'blue print' ke arah perlaksanaan syariat.

18 April 1998 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong persoal mengapa kerajaan Kelantan belum melaksanakan Hukum Hudud sedangkan mampu dan berkuasa melaksanakannya.




Mesyuarat Lajnah Politik dan Pilihanraya PAS Kelantan pada 5 April 1993 telah memutuskan bahawa Hukum Hudud tidak akan diwartakan setelah diluluskan.


2 comments:

Anonymous said...

TIDAK DILAKSANAKAN SEBAB HUDUD YG DIRANGKA OLEH PAS ADALAH KARUT DAN HANYA MENGIKUT TEKAK SENDIRI JER. MEREKA SENDIRI TAK YAKIN DPT MELAKSANAKANNYA, JGN NAK MENIPU ORG LAAA PENIPU !!! PAS ADALAH PENIPU DALAM PAKATAN PENIPU PENIPU DLM KUMPULAN PENIPU YG TELAH SEDIA ADA.

TAKDE ISTILAH HUDUD DLM PAS, YG ADA CUMA NAFSU RAKUS SEKUMPULAN BINATANG DAN SYAITAN2. SAMA TARAF SETANNYA DGN KHOMEINE DAN YAHUDI.

Anonymous said...

Nik Aziz pun takut nak laksana hudud. Kalau undang-undang hudud dilaksana, dia kena kerat lidah sbb banyak menipu dan mencarut. Pecaah amanah, salah guna kuasa dan rasuah? confirm separuh pemimpin PAS Kelantan ghaib! (masuk jel) kehkehkeh