Thursday, October 25, 2012

Nik Aziz lupa beliau yang beri lampu hijau Hukum Hudud dihina oleh bukan Islam



Marah benar puak-puak serban dan kopiah PAS dengan kenyataan Presiden MCA, Chua Soi Lek menyatakan sekiranya hasrat PAS mahu melaksanakan hukum hudud menjadi kenyataan ... bakal menyebabkan kira-kira 1.2 juta orang kehilangan pekerjaan.

Cukup mudah puak-puak serban dan kopiah Parti Adat & Sosialis ini meletakkan kesalahan kepada UMNO.

UMNO perlu mengambil tanggungjawab di atas keterlanjuran Chua Soi Lek ... muktamad. Haram jadah punya UMNO ...

Hakikatnya, bukan UMNO ataupun mana-mana pemimpinnya yang perlu dipersalahkan berikutan kenyataan Presiden MCA yang nyata bias.

Yang sebenarnya Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat serta Presiden PAS, Hadi Awang yang perlu mengambil tanggungjawab sepenuhnya dan menanggung bebannya penghinaan bukan Islam terhadap Hukum Hudud.

Barangkali elok juga diimbas kembali pertikaian Hudud diantara PAS dengan tuan besarnya, DAP sejak sekian lama.

Nik Aziz dan Hadi Awang sebenarnya secara sedar atau sebaliknya, telah memberi 'lesen' untuk Chua Soi Lek menghina Hudud mengikut pemahamannya.

Nik Aziz yang membenarkan bukan Islam hina Hukum Hudud ...

Tanggal 12 Ogos 2009 ...

demikian kata Nik Aziz kepada pemberita di Kota Bharu semasa diminta mengulas tindak tanduk beberapa pemimpin DAP yang seperti sengaja menghina Islam.

Nik Aziz pernah mengeluarkan kenyataan terbuka menganggap tentangan DAP terhadap Islam bukannya satu kesalahan konon atas alasan DAP bukannya Islam.

Nik Aziz sehingga kini tidak pernah menafikan kenyataan terbuka ini, malah tidak pernah menarik kembali kenyataan terbukanya.

Segelintir pemimpin politik bukan Islam kelihatan yakin dengan lampu hijau dari Mursyidul Am PAS itu, sehinggakan kian ramai dari kalangan mereka khususnya dari DAP dengan sewenang-wenangnya mempersendakan hukum hakam Islam.

Bagaimana pula dengan kenyataan terbuka Presiden PAs, Hadi Awang ...


Dalam kenyataan tersebut yang disiarkan oleh Sinar Harian itu, Hadi berkata, penolakan DAP terhadap undang-undang Islam bukanlah sesuatu yang menghairankan kerana Karpal Singh serta kebanyakan ahli DAP adalah bukan Islam.

Namun apabila Chua Soi Lek mengeluarkan satu kenyataan bias mengaitkan kesan buruk pada ekonomi negara sekiranya hudud PAS dilaksanakan, kenapa pula para penyokong PAS tiba-tiba sahaja melenting?

Walhal, bukankah Nik Aziz & Hadi Awang sendiri sebelum ini secara sedar telah menghalalkan tindakan DAP untuk menghina Islam.

Jika para pemimpin DAP tidak bersalah mempertikaikan hukum hakam Islam sehingga berjaya memaksa PAS berlembut dan mengalah sebagaimana terbukti dalam beberapa mesyuarat tertinggi PR sebelum ini ... maka usahlah menyalahkan Presiden MCA apabila beliau mengambil kesempatan tersebut untuk lebih kritis terhadap hudud PAS.



Bagaimana pula dengan kenyataan terbuka beberapa pemimpin Islam sendiri dalam Pakatan Haram ini ...




Mengapa puak-puak serban dan kopiah Parti Adat & Sosialis ini tidak menghentam dan maki hamun haram jadah di atas ini ...

Untuk dimudahkan cerita ...


Ketua Hakim Syarie negeri, Datuk Daud Mohamad menegur kerajaan Pas Kelantan kerana tidak pernah serius memberi penerangan kepada masyarakat mengenai hukum hudud sekalipun sudah meluluskan peruntukannya hampir 20 tahun lalu.

"Padahal kita boleh dakwah dengan pelbagai cara, dengan risalah dan macam-macam. Pegawai dakwah kita ramai, ia sepatutnya berterusan, jangan hanya tunggu masa-masa tertentu sahaja, orang akan pandang lain pula," katanya semasa menjadi ahli panel Wacana Pelaksanaan Hudud di Dewan Teratai, Kompleks Kota Darulnaim di sini, hari ini.

"Selama ini, kita fikirkan akan bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan tetapi dari perbincangan wacana tadi nampaknya tidak banyak halangan untuk kita laksanakan hudud.

"Kami akan maklumkan tindakan selanjutnya secara terperinci selepas selesai persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) tidak lama lagi," katanya.


Read More, ULARMAK KUCING SENAK PAS



Siapa sebenarnya yang memberi Lesen Besar bukan Islam untuk menghina Hukum Hudud ... UMNO atau PAS?



5 comments:

hangkedee said...

Soalan kacang.Jawapan nya a) PAS. parti ajaran sesat

Anonymous said...

Kupasan yg mmg TERBAEK bro...Tapi cam biasa penganot pakatoon esp dr PAS mana nak baca ini semua..kalo depa terBACA pon ...bg mrk ini SEMUA SALAH UMNO....

Tunggu smp n ajis mampos mungkin penggantinya adala dr Ulamak yg sejati sbg Mursyidul AM..insyaAllah masa tuh PAS dan UMNO bole brsatu dibwh panji Islam..masa itu umat Islam di Malaysia akan kuat , xkn brani lagi suara2 sumbang mnntang Islam kedengaran lantang...

Anonymous said...



Tolak Hudud - Karpal Singh
Vs
Hina Hudud - Soi Lek


Kata-kata keji Soi Lek kpd hukum Allah

1) 9 negara yg laksana hudud-- adalah negara bangsat & huru hara kerana hudud --- bohong tanpa bukti--

2) 1.2 juta hilang pekerjaan jika laksana hudud -- halusasi tanpa fakta ---


Soi Lek & MCA lebih bela penyamun, pencuri, perompak dan peragut...... dari hak awam!

atau

Soi Lek & MCA ni KAFIR HARBI yg musuhi Islam yg direstui UMNO?

cilaka MCA- dulu tipu melayu melalui konsep ali-baba UMNO!

Anonymous said...

Wow jadi tuhan pulak menate N.ajis ni.

Anonymous said...

AT LEAST SOI LEK PANGGIL USTAZ FATHUL BARI BERI PENJELASAN PASAL HUDUD KAT WISMA MCA TAHUN LEPAS. PAS BUAT APA??? ADA BERI PENJELASAN KAT IMAN KARPAL KORANG??? ADE??? BERAPA JUTA CINA BABI DAP MASUK ISLAM DAN TERIMA HUDUD??? JGNKAN NAK BERI PENJELASAN, DIRI SENDIRI PUN DAH LULUSKAN ENAKMEN HUDUD DI KELANTAN TAPI SAMPAI SKRG TAK LAKSANAKAN JUGAK SEBALIKNYA MENYALAK SALAHKAN ORG LAIN .... DAP CKP SIKIT JER "EHEMMM" TERKENCING,TERBERAK ORG2 ALIM TONJANGGUT DAN NABI PALSU DLM PAS.... PIRAHHHH MABUKKK ISLAM ALA PAS SAMA MCM AYATOLLAH ROHULLAH LAHANATULLAH KHOMEINI.

SO PAS SIAP SEDIA LAH MENERIMA KEKALAHAN PRU13 NANTI. SEPANJANG BERKUASA NAMPAK JELAS PAS MEROMPAK DUIT RAKYAT UTK BUAT ITU INI, HERET KELUARGA MEMALI DLM CERAMAH SESAT KORANG TAPI DUIT TU KORANG MENTEDARAH SAMPAI BUNCIT...

BINATANG PUNYA ORG PAS...........