Friday, October 26, 2012

Mesyuarat Lajnah Politik dan Pilihanraya PAS Kelantan pada 5 April 1993 telah memutuskan bahawa Hukum Hudud tidak akan diwartakan setelah diluluskan.



Ibrahim Ali menunjukkan dokumen-dokumen Lajnah Undang-Undang dan Guaman PAS Pusat yang memutuskan sejak dari 9 Oktober 1994, Hukum Hudud adalah undang-undang yang sah dan tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.













Ringkasan kemunafikan PAS ...

5 April 1993 - Mesyuarat Lajnah Politik dan Pilihanraya PAs Kelantan telah memutuskan bahawa Hukum Hudud tidak akan diwartakan.

25 November 1993 - Dewan Undangan Negeri Kelantan meluluskan Hukum Hudud namun masih belum diwartakan.

9 Oktober 1994 - Lajnah Undang-undang dan Guaman PAS Pusat telah memutuskan Hukum Hudud adakah satu undang-undang yang sah dan boleh dikuatkuasakan dan tidak bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tidak bersungguh-sunguh mahu melaksanakan khususnya dalam bidang perundangan.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tidak pernah membuat permintaan kepada PAs Pusat untuk mendapatkan pandangan dalam Hukum Hudud.

3 Oktober 1996 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong pertikai mengapa kerajaan Kelantan tudak pernah mengemukakan rangka atau 'blue print' ke arah perlaksanaan syariat.

18 April 1998 - Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Wan Abdul Mutalib Embong persoal mengapa kerajaan Kelantan belum melaksanakan Hukum Hudud sedangkan mampu dan berkuasa melaksanakannya.



Mengapa PAS begitu munafik dan berbohong kepada umat Islam di Malaysia malah kepada rakyat Kelantan bahawa Kerajaan Pusat yang menghalang perlaksanaan Hukum Hudud ?

Selama 20 tahun PAS berbohong mengenai perlaksanaan Hukum Hudud.

Apa maksud PAS sebenarnya, Parti Islam Semalaysia atau Parti Anutan Syaitan?

Hanya Syaitan sahaja yang sentiasa menghasut untuk berbohong dan mengadu domba sesama umat Islam ...



7 comments:

Anonymous said...

sebarkan dan confirm pas kalah teruk pru 13 dan juga dikelantan.

usin said...

pas berjuang untuk Islam atau berjuang menggunakan Islam? Islam hanya sebagai umpan memancing kuasa, bukan memancing kuasa untuk memartabatkan Islam. infomasi ini wajib disebarluaskan. pastikan pas kalah teruk supaya selepas ini saki-baki ahli pas akan menjadikan parti pas kembali kepada perjuangan asal berlandaskan agama, bukan berlandaskan tamak kuasa. aku tunggu waktu itu untuk kembali memangkah pas!!!!

Anonymous said...

Selamat Hari Raya Aidiladha kepada penyokong-penyokong BN

Anonymous said...

Krn dendam kesumat thdp UMNO yg wlpon seagama dgn PAS, PAS sgp menghinakan diri dan perjuangan mrk dgn cara yg KOTOR lagi jijik...wlpon dgn mmprgunakan agama utk meraih sokongan,bkrjasama dgn HARBI pon bole asalkan matlamat dendam mrk tercapai utk melihat UMNO jatoh..

PAS mmg ANJENG...

Anonymous said...

CONFIRM PAS AKAN KALAH.... AKU AKAN PERTAMA SEKALI MEMANJANGKAN SYUKUR KEPADA ALLAH KERANA BERAKHIRNYA KEMENANGAN PARTI YG MELINGKUPKAN ISLAM DAN MELAYU INI....

SEMOGA ALLAH MEMBENAM PAS JAUH DLM PERUT BUMI SELAMA LAMANYA !!!

Anonymous said...

Kembalikanlah kepada ALQURAN. Rujuk ALQURAN. Kenapa nak gaduh-gaduh, tuduh, fitnah sana sini. Tak susahkan nak rujuk KALAMULLAH. Ikut sahaja hukum-hukum dan undang-undang ISLAM dalam ALQURAN kan senang. Undang-undang yang ada sekarang ni semuanya tak betul, undang-undang ciptaan yahudi jahiliyah. Tak bolih pakai.

Anonymous said...

Saya tak menyokong mana-mana parti. Tapi kalau parti-parti yang ada sekarang ni berpaling dan membelakangi ALQURAN....parti itu harus di tentang dan di perangi.