Wednesday, October 24, 2012

Hanya yang kuat dan hebat boleh memohon maaf atas kekhilafan yang dilakukan, bukan seperti Anwar Ibrahim.


Tindakan DR Khir Toyo mungkin menimbulkan rasa terkejut dan tidak puas hati daripada segelintir orang-orang UMNO atau penyokong-penyokong BN.

Bingit juga telinga bila mendengar ramai dikalangan orang UMNO sendiri mula menjuih bibir, mengumpat dengan tindakan beliau.

Ada yang berpendapat tindakan saya memohon maaf kepada Ronnie merupakan tindakan bacul dan akan menjejaskan UMNO.

Bagi saya jika kita bersalah kita harus bersedia meminta maaf. Justeru itu saya tidak segan silu untuk merekodkan pengakuan permohonan maaf saya dalam mahkamah.

Ini berikutan tujuan asal saya hanyalah mempersoalkan potfolio beliau menjaga Pihak Berkuasa Tempatan kerana terdapat aduan ke atas beliau kerana menghalang penguatkuasa PBT menjalankan tugas.

Bagaimanapun kenyataan-kenyataan dalam sidang akhbar tersebut telah membawa tafsiran yang lebih besar apabila akhbar China Press melaporkan seolah-olah Ronnie Liu terbabit dalam aktiviti pelacuran.

Atas sebab inilah saya memohon maaf kepada beliau kerana saya tiada bukti atau fakta yang jelas menyatakan bahawa beliau mempunyai hubungan dengan aktiviti pelacuran.

Malahan sehingga kini, Ronnie belum disabitkan atas kesalahan menghalang tugas penguatkuasa.

Ini menjadikan laporan akhbar mengenai kenyataan-kenyataan saya sungguhpun ada asas (berasaskan laporan Polis) tidak dapat disahkan sebagai fakta yang benar.


Read More, BERPEGANG KEPADA PRINSIP



GWM yakin tindakan Khir Toyo bukan suatu tuduhan melulu tanpa usul periksa. Namun lebih kepada berpandukan laporan polis yang dibuat oleh Pegawai Penguatkuasa MPSJ pada 02.11.2007.

Laporan polis juga jelas menunjukkan tindakan Ronnie Liu menghalang pihak berkuasa dari menjalankan tugas dimana ahirnya wakil rakyat DAP itu telah ditahan oleh pihak berkuasa dan dibawa ke Balai Polis Puchong Jaya.


Jika bersalah, tidak salah sekiranya kita memohon maaf ... baru gentleman.

Tak payah pusing-pusing keliling 'roundabout' macam Anwar Ibrahim ...



Dari awal sehingga tamat ceramah, mulut Anwar tidak lekang dengan panggilan keramatnya 'Najib Altantuya', 'Rosmah Altantuya'.

Tidak pernah timbul sekelumit pun rasa malu dan bersalah bagi manusia yang dinobatkan sebagai Imam Mahdi oleh seorang pemimpin tegar PKR.

Apatah lagi tidak timbul isu perbicaraan kapal selam Scorpene seperti yang telah disahkan dan diakui oleh pendakwaraya kerajaan Perancis, Yves Charpenel.

Jelas sekali, polemik dan propaganda Anwar Ibrahim yang berterusan mahu mengaitkan nama Najib dengan Altantuya dalam isu kapal selam Scorpene, bukanlah atas niat baik untuk kepentingan rakyat.

Sebaliknya Anwar Ibrahim dan pembangkang mempolitikkannya semata-mata untuk kepentingan hawa nafsu sendiri semata-mata.

Hanya yang kuat dan hebat boleh memohon maaf atas kekhilafan yang dilakukan. Sekurang-kurangnya Khir Toyo lebih jantan jika dibandingkan dengan pemimpin yang dinobatkan Anugerah Tuhan oleh isterinya.

Ada pernah Anwar Ibrahim ... yang begitu kerap memfitnah Najib dan Rosmah pernah meminta maaf ?



4 comments:

Anonymous said...

mintak maaf la to say...

ANU ANWAR DAH TECEPIT KAT CELAH KELENGKANG SAMPAI MATI DIA TAK KAN MINTAK MAAF!

aphoooiii!!!

Anonymous said...

tak payah la dekat dgn barua yahudi ni. bau mulut mesti busuk bau sebab dia suka main dan jilat bontot. bau taik dah lekat lidah dia sebab tu dia tak takut allah wpun allah dah bagi byk signal supaya dia jgn menipu dan berdusta lagi. satu demi satu pekong anwar ibrahim ditonjolkan oleh allah....

Eric Crump said...

mintak maaf la to say... ANU ANWAR DAH TECEPIT KAT CELAH KELENGKANG SAMPAI MATI DIA TAK KAN MINTAK MAAF! aphoooiii!!!

Anonymous said...

Je viens de comprendre que mon ordinateur a ce genre de cheval de Troie. Je courais à peu près toutes les choses Anti-virus de mon ordinateur a. Le principal dit qu'il n'y a rien là-bas et mon Windows Defender dit, j'ai deux chevaux de Troie et je ne suis pas sûre de savoir quoi faire. Je pense à acheter ou à construire une nouvelle. . En ce moment j'ai intel. Im pas sûr de ce qui est mieux comme Dell, Miscrosoft, etc j'ai besoin d'un ordinateur de jeu qui peut également être utilisé comme ordinateur de travail scolaire. Des idées?.