Monday, November 7, 2011


Ahhhh ... khabarnya saudara kita di atas ini seorang penjawat jawatan awam juga bergelar pegawai kerajaan.



Dan khabarnya juga pegawai kerajaan ini bekerja di sebuah agensi paling banyak menabur jasa ... Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA)!








Dan khabarnya pegawai kerajaan ini juga merupakan seorang blogger pro kerajaan yang berasal dari Pulau Mutiara ...





So, Pegawai Kerajaan a.k.a. blogger Badar Suci ... tidakkah kenyataan saudara turut merujuk bahawa saudara juga seorang pelacur?



Berkemungkinan besar pegawai kerajaan ini turut terbabit dalam kerja-kerja melacurkan blogger-blogger pro kerajaan, sepertimana dilaporkan oleh Papa Gomo dalam entri terbaru blog beliau.




Tidak mustahil ...


2 comments:

Anonymous said...

salam tuan..
mohon dipautkan blog ini..
http://penaksj.wordpress.com/
terima kasih.

Anonymous said...

Patutnya si polan yang berkenaan perlu buang sajalah songkok tu, tak payah pakai, perangai dengki dengan orang apahal, engkau sedarlah, nak berjaya kenalah usaha, kalau asyik dengki dengan orang sampai ke mampus pun tak berjaya. Inilah sikap pembodek-pembodek pemimpin, bila lihat ada orang yang menonjol sikit, cuba nak cantas, budaya pengkhianat masih ada dalam bangsa kita, sebab itulah Melayu masih tak berjaya, banyak yang suka jadi pengkhianat dan perosak kepada kemajuan bangsa sendiri, tapi yang peliknya bangsa lain dijulang begitu hebat sekali. Lihat saja dalam perniagaan, lihat orang berniaga untung buat fitnah buruk-burukkan orang itu, tak cukup dengan itu ada yang sampai sihir menyihir, kesannya banyak perniagaan bumiputera bungkus tapi perniagaan kaum lain makin maju sebab bangsa Melayu ini jenis tak sedar diri, jenis pendengki, jenis pengkhianat, sebab itulah dengan bangsa sendiri bukan main melampau buat hal, tapi dengan bangsa lain tak pula. Bukanlah saya nak menggalakkan orang Melayu buat ainaya pada bangsa lain, tapi kalau dengan bangsa lain kita tak dengki dengan mereka, jadi apahal pula nak dengki dengan bangsa sendiri?

Orang Melayu selagi tidak membuang sikap dengki mendengki ini, susahlah nak berjaya, inilah antara sifat paling bahaya yang berakar umbi dalam masyarakat Melayu, dengki mendengki dan khianat sesama sendiri, sungguh memalukan.

Dalam isu blogger ini pun samalah juga, kalau blogger buat kerja dengan baik, janganlah ada pula agensi kerajaan yang dengki dengan blogger pula, patutnya jadikan sebagai pemangkin untuk sama-sama berjaya, perlu sedar, blogger dan penjawat awam bukanlah perkara yang sama, blogger di lapangan blog, penjawat awam pula di lapangan masyarakat, jangalah pula sibuk melalak berbual di kedai kopi berjam-jam hingga kualiti kerja tak bernilai langsung, lepas itu sibuk dengkikan blogger pula, lihat dulu salah sendiri, jangan sibuk nak dengki dengan orang saja.

GWM dan semua blogger pro kerajaan, abaikan saja si luncai ini, dia kalau lebih sangat semua blogger saman saja si luncai ini, biar muflis hingga merengkok dalam penjara tak mampu bayar saman, baru dia sedar tinggi langit rendahnya bumi ini. Kepada semua blogger sekalian, kami rakyat sekalian mendapat manfaat di atas daya usaha kamu semua yang memberikan banyak maklumat berguna dan menjadi medan untuk rakyat luahkan perasaan dan sama-sama membela kerajaan. Bukannya macam sesetengah kakitangan kerajaan yang jenis pendengki, sudahlah pemalas, penyeleweng pula, dasar muka tak malu, bila blogger dipuji menteri mulalah panas punggung, tapi sedarlah diri, siapa nak puji pemalas dan penyeleweng? Lembu pun tak mahu, ada reti? Apa pun, tahniah dan syabas para blogger pro kerajaan sekalian.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Encik Mohamad.