Thursday, November 24, 2011


Sehingga kini, Nurul Izzah dan Tony Pua masih lagi belum mengemukakan sebarang laporan kimia yang mengesahkan dan membuktikan produk jenama KR1M mengandungi bakteria E-coli seperti yang didakwa ... None!

Rakyat juga menunggu dan tertanya-tanya mengapa tidak disiarkan laporan kimia tersebut secara umum melalui media, tidak kira media pro kerajaan mahupun media pro pembangkang.

Dakwaan dan fitnah yang dilemparkan terhadap Kedai Rakyat 1 Malaysia sudah tidak mampu lagi dibendung oleh pakatan haram. Perlu ada satu lagi isu berkaitan dengan kerajaan ditimbulkan bagi menutup lubang-lubang 'kemaluan' yang semakin membusuk!



Belum serik dengan fitnah yang dilemparkan, Nurul Izzah dan Tony Pua sekali lagi menimbulkan satu lagi isu terbaru bermotifkan politik untuk menjahanamkan imej kerajaan khususnya Barisan Nasional ... satu lagi 'diversion' untuk memburukkan imej Perdana Menteri DS Najib.

Alstom Group ... sebuah firma kejuruteraan dari Perancis yang didakwa oleh Nurul Izzah dan Tony Pua memberi rasuah kepada kerajaan (atau kakitangan kerajaan) bagi mendapatkan kontrak RM 2.8 bilion dari TNB bagi menyediakan peralatan utama penjanaan loji kuasa elektrik di Manjung.



Kedua-dua pemimpin 'lahabau' pakatan haram ini mahu SPRM menyiasat setiap transaksi kerajaan yang melibatkan Alstom Group yang didenda RM133 juta oleh pihak berkuasa Switzerland atas tuduhan memberi rasuah kepada kakitangan kerajaan bagi mendapatkan kontrak.

Tuduhan memberi rasuah kepada kakitangan kerajaan bagi mendapatkan kontrak? ... Sekali lagi pakatan haram melakukan kesilapan besar ... Big Mistake!



GWM paparkan dua berita yang diterbitkan oleh Reuters dan Financial Times untuk perhatian umum, mengapa tuduhan yang dilemparkan oleh pakatan haram merupakan satu lagi fitnah yang direka khas untuk memburukkan imej kerajaan pimpinan BN.



Pihak berkuasa Switzerland mengenakan denda kepada Alstom atas kecuaian korporat (sorporate negligence) namun siasatan mengesahkan tidak wujud unsur rasuah dalam syarikat pengeluar tenaga dan kejuruteraan dari Perancis ini.

Full Article ... klik KEMALUAN NURUL IZZAH & TONY PUA DIDEDAHKAN.



Pejabat Peguam Negara Switzerland berkata siasatan dua tahun tidak menemui salah laku jenayah oleh syarikat dari Perancis dan gabungan syarikat dari Swiss ini, yang "setakat mana yang boleh ditentukan" tidak tahu tentang rasuah itu. Namun tuduhan dikenakan ke atas Alstom kerana "gagal memenuhi standard bagi kumpulan antarabangsa yang menggunakan lebih daripada 75,000 orang".

Full Article ... klik NURUL IZZAH & TONY PUA TERSIPU KEMALUAN DIDEDAHKAN




Apa yang dilakukan oleh Pejabat Peguam Negara Switzerland hanyalah melakukan siasatan ke atas tuduhan rasuah ... siasatan!

Dan hasil siasatan selama dua tahun menunjukkan Alstom Group hanya dikenakan denda atas kecuaian korporat (corporate negligence) dan bukannya membabitkan unsur rasuah!

Mengapa Nurul Izzah dan Tony Pua mengeluarkan kenyataan Alstom Group didenda RM133 juta oleh pihak berkuasa Switzerland atas tuduhan memberi rasuah kepada kakitangan kerajaan bagi mendapatkan kontrak?

Denda sebanyak RM133 juta dikenakan ke atas Alstom Group hanya membabitkan tuduhan kecuaian korporat (corporate negligence)!

Apa kena mengena denda atas kecuaian korporat dengan tuduhan rasuah ke atas kakitangan awam kerajaan?

Syabas ... satu lagi rekayasa fitnah pembangkang terbongkar. Pssstt ... Fitnah ni makanan ruji pakatan haram gamaknya!




11 comments:

Nok said...

Yg masalahnya gomen bodoh PM patut ambil tindakan menyaman dua ekor babi ni...sebab itu isu memfitnah berterusan....esuk entah isu apa lagi...Najib ni memang nak kena turun tahta...slow sangat...dah kena nasi kangkang Rosmah ke ? angkat muka depan bini pun tak berani....

Anonymous said...

Dlm bab saman-menaman ni... tindakan PM utk tidak menyaman buat masa ini adalah satu tindakan yg betul. PM tidak perlu melatah dlm perkara ini. Biarkan dahulu mereka (pembangkang) memperkatakannya. Benar atau salah akan terbongkar nanti dimana rakyat akan tahu kebenarannya. Di sinilah peranan bloggers (pro kerajaan) boleh mengcungkil segala maklumat utk pengetahuan rakyat sekelian. Jika tindakan saman dibuat, maka semua akan tutup mulut sebab telah menjadi kes mahkamah. BRAVO BLOGGERS PRO KERAJAAN....

Nam Ron said...

Bro GWM...Kedai KR1M memang sudah kantoi!..itu hakikat yang tak boleh dinafikan..kalu lu org nak takwil lagi lu org memang cibai tahap sengal!..wa cakap lu

Pakcu Rantau Panjang said...

Amat malang sekali jika hasrat penubuhan KR 1M dipolitikkan. Pada hal ia adalh satu bentuk persaingan dalam pemasaran barangan yang adil. Malah barangan yang terdapat di kedai terbut lebih berpatutan.

Agaknya kerana mempunyai agenda yang tersembunyi maka ia diserang dari segenap arah supaya lingkup.

Dengan demikian tegaklah ekonomi bangsa lain yang boleh mempermainkan harga barangan dengan sewenang-wenangya...dan ini memudahkan mulut-mulut celupar untuk memburukkan kerajaan dengan kenaikkan harga barangan serta dapat membakar hati-hati hitam yang kelabu dengan situasi sebenar....walahualam

Anonymous said...

Kesimpulannya Pakatan Rakyat ini memang sudah gila kerana diselubungi perasaan dengki dan iri hati tahap maksimum, mereka fikir mereka saja yang baik walaupun sontot orang, sodok bini orang, maki hamun setiap hari, menyalak ke sana ke mari menghasut orang, demontrasi liar hingga merosakkan ekonomi negara, itulah kerja gila babi yang jahat lagi zalim oleh Pakatan Haram Jadah, memang betul-betul meluat dengan keadaan ini, Hishammuddin si bapuk tu buat kerja apa, main pakau di pejabat sajakah sampai tak boleh ambil tindakan terhadap malaun dan bangsat-bangsat dari Pakatan Haram Jadah ni? Menteri Amaran, amaran sampai ke mampus, tak guna punya menteri, lembik.

Anonymous said...

Nam Ron November 24, 2011 10:43 PM, pak sedara kau si Musangka tu dah belanja lebih dari RM 180 memborong sakan di Kedai Rakyat 1Malaysia di Bagan Serai, pergi lawat rumah di entah-entah dah mampus kot si Musangka tu, makan makanan beracun dari Kedai Rakyat 1Malaysia ini. Setakat ini tak ada kes keracunan dan kematian di sebabkan barang-barang di Kedai Rakyat 1Malaysia, semua ini adalah mainan politik Pakatan Haram Jadah merosakkan pemikiran rakyat, si bangsat Nam Ron ini pun sama, gila babi menjadi perosak tahap bodoh.

Anonymous said...

Biasalah manusia jenis pedengki dan tukang khianat dalam Pakatan Rakyat akan tuduh macam-macam sebab mereka tak tahu nak buat apa, sumbangan apa pun tak ada untuk negara, mereka sekadar menggunakan segala kemudahan yang disediakan oleh pihak kerajaan saja walaupun mereka maki kerajaan hari-hari, dasar manusia tak tahu bersyukur memang begini, tak tahu malu dan sasau.Kononnya kerajaan zalim, tapi lihat jalan raya yang disedaikan oleh kerajaan digunakan oleh mereka juga, tak ada orang pergi halang pun sebab mereka pembangkang, malahan bekalan air dan elektrik yang diusahakan oleh kerajaan puak ini guna juga, tak ada pula mereka dinafikan untuk mengunakan kemudahan sedemikian, begitu juga anak-anak mereka malahan mereka sendiri belajar di sekolah yang diusahakan oleh kerajaan yang diberi subsidi lagi masa belajar, subsidi buku teks malahan kelas pengajian pun disubsidikan oleh kerajaan, itu pun mereka tuduh kerajaan zalim dan jahat, dasar manusia gila dan sasau Pakatan Rakyat ini, hingga tidak boleh fikir baik dan buruk, sebab itulah saya biasa saja bila mereka tuduh macam-macam pasal KR1M ini sebab Pakatan Rakyat memang kaki pendengki, iri hati dan khianat adalah sikap dan perangai mereka, jadi tentulah mereka begitu, dan inilah yang mereka semai pada anak-anak mereka jadi manusia yang tak tahu bersyukur macam mereka.

Pendekar Siber said...

Assalamualaikum & Salam 1 Muharram 1433H,

Sila lihat posting terbaru : LAGI PANAS!!! : Kajian ILHAM Bukti BN Boleh Rampas Pulau Pinang Bahagian 1

di http://www.blogpendekarsiber.blogspot.com/

Terima kasih.

Anonymous said...

Nam Ron

1. Nak tanya kantoi lagu mana tuh?
2. Boleh bagi bukti supaya dapat dikongsi bersama.
3. Selaian "kantoi" yang tak berbukti tu apa lagi keburukkan yang dibawa oleh KR1M kepada rakyat Malaysia terutama MElayu yang rata rata nyer miskin nih?
4. Boleh tak bagi idea terbaru yang dapat menambah baik kehidupan rakyat miskin selain daripada kata kata yang tak bermenafaat tu?
5. Dah pergi ke kedai KR1M
6. Kalau dah pergi dan beli, berapa hinggit saudara Nam Ron mengalami kerugian.
7. Saya rasa saudara dah pergi dan saudara mengalami tekanan perasaan yang teramat berat sahingga tidak mampu untuk berfikir lurus dan waras.
8. Berwudhu dan Bersyahadahlah dan redalah Allah itu satu dan tahu akan segalanya.
9. Amin

Anonymous said...

goyard outlet
yeezy gap hoodie
bape sta
off white
kyrie 7 shoes
kd shoes
fear of god essentials
air jordan travis scott
bape t shirt
fear of god hoodie

Anonymous said...

kobe shoes
yeezy shoes
Travis Scott Jordan
jordan 4
yeezy