Friday, November 18, 2011







GEMAS: Pengerusi National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail, belum memutuskan sama ada akan mengambil tindakan undang-undang ke atas penasihat ekonomi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli kerana membuat tuduhan tidak berasas terhadap syarikat dan ahli keluarganya.

"Kami sekeluarga perlu duduk semeja dan berbincang sebelum memutuskan langkah susulan yang perlu diambil," katanya pada sidang media ketika menjawab pelbagai
tuduhan yang dilemparkan Rafizi baru-baru ini.

Peguam NFC, Datuk Seri Dr Muhammad Shafee Abdullah, yang turut hadir pada sidang media itu, berkata beliau sudah menasihatkan anak guamnya bahawa tindakan undang-undang ke atas pendakwa boleh dilakukan kerana tuduhan yang dilemparkan tidak berasas.

Bagaimanapun, katanya, beliau hanya boleh memberi nasihat dari segi perundangan dan menyerahkan kepada anak guamnya untuk membuat keputusan.

www.bharian.com.my



GWM difahamkan wartawan dari media portal pembangkang turut diberi taklimat di Gemas. Kita lihat apa yang bakal diputarbelit media-media pembangkang esok!


5 comments:

Sudir said...

Elok dimandikan dengan taik lembu je diaorang ni..

Anonymous said...

Kesian nasib peniaga2 Melayu yang nak meniaga..dahlah kena berhadapan dengan cabaran mengurus perniagaan jangan sampai bengkrap.

Terpaksa pula berhadapan dengan puaka2 melayu busuk hati yang di dalangi olih peniaga2 cina yang tamak haloba untuk membolot semua sumber perekonomian yang ada di Tanah Melayu ini untuk anak cucu mereka.

Satu contoh yang tipikal kepada apa yang berlaku pada NFC ini adalah apabila kerajaan membantu Tajudin Ramli untuk "venture" bisnes telecomunication dengan penubuhan CELCOM.

Pelbagai tuduhan dari puak2 Melayu yang busuk hati terutamanya Melayu PAS yang tak sedar diri.dengan didalangi olih taukey2 cina menyerang kerajaan dan CELCOM kerana bantuan yang dihulur kerajaan kepada seorang anak melayu yang benar2 berkemampuan dan berkelayakan untuk meniaga dalam bidang yang serba canggih ini.

Hingga kehari ini kita lihat CELCOM yang diasaskan olih Tajudin Ramli telah memberi peluang pekerjaan kepada beribu anak2 Melayu termasuk anak2 ahli PAS yang menyerang kerajaan dan Tajudin satu ketika dahulu.

Inilah perangai sebahagian orang2 Melayu yang mempunyai hati yang amat busuk seperti pimpinan PKR tika ini.

Aku tak kesah orang Melayu nak jadi kaya raya berniaga sehingga jadi kaya raya seperti Allahyarham Nazimudin walaupun dia dituduh ada hubungkait dengan Rafidah,kerana insyaAllah akan ada manafaatnya sautu hari nanti kalau tidak kepada aku, mungkin kepada anak cucu aku.

Anonymous said...

jom kita bulatkan tekad,,menyokong usahawan dan peniaga melayu!!!!!!!

kita humbam perosak dan parasit melayu yg tidak sedar diri menjadi talibarut memusnahkkan usahawan melayu sendiri!!!

Nam Ron said...

Pengawal keselamatan tak bagi masuk takut pecah lobang...dia orang bukan ternak lembu tapi ternak babi!...kahkahkah!, lembu-lembu habis diaorang sebat!...

Bola Tanggung (BoTa) said...

TAK TUMBUH TAK MELATA
TAK SUNGGUH ORANG TAK KATA ...

YANG NYATA HARI DEMI HARI, PEMBANGKANG SEMAKIN LEMAS DALAM KOLAM BUATAN MEREKA SENDIRI ...

CUBALAH AMATINYA DENGAN TELITI, DEMO HARAM 3.0 (BERSIH 3.0), LADANG NFC SEMEMANGNYA SIGNIFIKAN DALAM MENELANGJANGI KETANDUSAN MODAL PEMBANGKANG MENJELANG PRU13, KETANDUSAN ARAHTUJU PEMBANGKANG, KETANDUSAN SOKONGAN KERANA HARI DEMI HARI, SAAT DEMI SAAT, SOKONGAN TERHADAP BARISAN KERAMAT - BARISAN NASIONAL SEMAKIN MENINGKAT ...