Sunday, July 31, 2011


Ketawa mengekek GWM dan MELAYU CINDIA membaca artikel dari Malaysian Insider seperti dibawah ini ... PAPA GOMO ketawa terbahak-bahak mengetuk meja!




Pakatan Rakyat memang cukup hebat dalam melahirkan generasi politician tahap separuh masak seperti Rafizi Ramli (PKR), Liew Chin Tong (DAP) dan Dr Hatta Ramli (PAS) ... doktor ayam gamaknya!

Lagi molek rasanya GWM lakarkan hujah separuh masak Sistem Biometrik tiga ekor monyet ini dalam bentuk gambar / imej supaya lebih difahami semua.

Mungkin inilah perumpaan yang boleh diberikan kepada tiga ekor monyet ini ... nak goreng mee pakai menu laksa! Berat tu!



Masalah utama the so called pakar strategi PKR ini adalah pemikiran cap ayam! Sikap suka jump to the conclusion, nak naik kereta pakai kunci motor! memang menjadi tradisi juak pembangkang.

SPR sudah mengumumkan pada 26 Julai 2011 akan menjalani ujian pengesahan biometrik (biometric verification). Setiap parti akan dipanggil untuk turut sama menjalankan ujian bersama SPR.



Tak baca akhbar ke Rafizi! Tak buka portal ke Rafizi! ... You buat statement pada Malaysian Insider 27 Julai, SPR sudahpun membuat announcement pada 26 Julai! Letih la Bro!



Lagi sekali Rafizi menunjukkan sikap suka jump to conclusion! Mungkin kemenangan pakatan haram di lima buah negeri juga ada unsur manipulasi dan rasuah ke atas SPR?

Mungkin SPRM perlu masuk campur jika ada dan terdapat unsur manipulasi pengundian semasa PRU12, bagi kerusi yang dimenangi pembangkang!




Contoh terbaik Confused Politician ... Desperado dalam membuat rumusan mengenai polling agent. Rafizi sebenarnya memperlekehkan polling agent dari kem pembangkang sendiri. Setiap kali pilihanraya diadakan, SPR memperuntukkan polling agent dari kedua-dua belah pihak untuk berada semasa pembuangan dan pengiraan undi.

Apakah selama ini tidak terdapat polling agent dari kedua-dua belah pihak di tempat mengundi. Malah negara yang telah menggunakan Sistem Biometrik masih tetap menggunakan pollling agent sebagai pihak untuk memeriksa 'check and balance' di pusat pengundian ... google la Rafizi!



Apakah dakwat kekal merupakan satu reformasi dalam sistem pilihanraya? Satu kenyataan bodoh dari pakar strategi PKR yang tak buat homework... Rafizi Ramli!






Inilah tahap sebenar pemikiran pemimpin yang selalu confused apabila membuka mulut!



Sekali lagi SPR telah menjawab persoalan ...





Apek DAP yang dah tak ada point nak tabur peluru! Ambiga sendiri turut tidak mempunyai sebarang bukti wujudnya pengundi mengundi dua kali!

Pembangkang dicabar membawa hujah dan bukti kes ke mahkamah, right now! ... kalau ada! Op sorry! hari Ahad ... Mahkamah tutup!



Hallo Apek ... Lu Gila Ka! ... Biometric System is for betterment! Lu lagi bodo mau pakai dakwat kekal! Sudah ada bukti dakwat kekal mudah dimanipulasi ... Tara baca ka Apek! Bodoh ... Lu mana mari!



Ahah! ... Doktor Ayam mula berbicara! Sekurang-kurangnya kerajaan dan SPR berusaha gigih untuk memperbaiki sistem pilihanraya di Malaysia.

You, Dr Hatta Ramli boleh beri jaminan 100% dakwat kekal tidak ada manipulasi boleh berlaku? Tidak akan berlaku sebarang manipulasi?Atau you sanggup berhadapan seperti dibawah ini!




Kalau sanggup potong jari ... jom ikut stail Taliban dan Mugabe! Jika SPR bersetuju menggunakan dakwat kekal dan didapati pihak pembangkang melakukan manipulasi dan penipiuan ... GWM mintak Dr Hatta Ramli potong jari dulu atas jaminan! Ada berani! ...



Untuk makluman, percaya atau tidak ... Amerika Syarikat baru sahaja mahu mereformasikan sistem pilihanraya dengan menggunakan kad pengenalan!

Kad pengenalan? .....



Mak Datuk ... Malaysia sudah berpuluh tahun dihadapan menggunakan IC untuk berdaftar sebelum mengundi! Amerika Syarikat baru sahaja mahu menggunakan IC untuk pilihanraya?


Masih tidak nampak lagi permainan kotor pembangkang! ... Tiga Ekor Monyet di atas dijadikan korban Anwar Ibrahim untuk memutarbelitkan fakta mengenai Sistem Biometrik dan Dakwat Kekal!

Anwar Ibrahim ... bila nak lari ke Turki! Semakin gegak gempita rumours lu nak lari!



5 comments:

Anonymous said...

mesti lah DAP/PAS/PKR bising sebab dia orang yang paling banyak guna pengundi hantu, kalau tak caya tanya PAS, dia banyak guna pengundi thai, sebab dua warganegara dan mengalih pengundi, kalau DAP, tanya pengundi yang 1 patah perkataan bahasa melayu pun tak reti cakap, PKR ambil je mana-mana suka.

Unknown said...

hehehe ...

Anonymous said...

why do we still have such low mentality people in this 21st century. Even being on tv itself is to show electronic system works. Would they believe that pictures taken from one place can be transmitted to another location? Or do they think the american landed on the moon is a hoax. It is frightening to imagine such kind of people are in the pakatan and could one day run our country. Oh my god, we cannot let them take this country and later say, to save petrol, we should ride donkeys to work. Well ask them to dip their dik in the ink and show it to liwat, may be he may be interested like women wearing lip gloss. more like cartoons like Looney tune of Mkini.

Unknown said...

YOU'RE PROBABLY RIGHT ANON 6.02PM ...

MAYBE WE SHOULD LIVE BACK IN THE 70's ... NOTHING SEEMS TO BE RIGHT WITH THE OPPOSITION! LIES AND DECEPTION!

Anonymous said...

satu jer aku nak komen pasal juak2 opposition melayu beragama Islam ni..kalu diberi daging panggang dgn taik, dipilih taik juga jadi makanannya..kalau diibaratkan penagih dadah..ialah penagih yang tegar..malah terlebih tegar..mereka suka menutup mata dan telinga apabila melihat dan mendengar kebenaran demi menurut nafsu amarah dan benci yang melampau ..satu jer nak bukakan mata deme ni..apabila diri,anak cucu merempat dan dibangsatkan di bumi yang tanahnya pernah menjadi tanah tumpah darah dan kepunyaan moyang2 mereka dahulu...apabila melayu islam tiada lagi hak dan suara..jadilah keldai yang ditunggang yang dikerah sesuka hati oleh tuannya..nanti sahaja saat yang sedemikian..barulah mereka ini tahu langit tinggi rendahnya..biarkan ...itulah pilihan mereka..