Wednesday, July 20, 2011

Artikel menarik dan mantap dari AIDC ... jelas, terperinci, kritis, sarat dengan fakta! Bukan macam Anwar Ibrahim ... banyak auta!

Dua penulis dan penyelidik Barat mempersoal kenapakah Dato Ambiga Sreevenasan, Pengerusi BERSIH menerima dana asing dalam membantu menjayakan NGOnya, BERSIH yang sebelum ini telah mengadakan perhimpunan haram di ibu kota, 9 Julai.

Tony Cartalucci, penyelidik dari Land Destroyer Report yang berpengkalan di Bangkok secara konsisten menyoal motif penerimaan dana asing itu dalam dua artikelnya bertajuk “CIA Coup Army Uncovered in Asia” dan “Globalist Sedition takes to Malaysian Streets”



Menurut Cartalucci rangkaian BERSIH di Malaysia bukanlah entiti yang berasingan, malah ia merupakan salah satu daripada rangkaian-rangkaian NGO yang ditaja oleh yayasan dana yang berpengkalan Amerika Syarikat yang dinamakan NED (The National Endowment For Democarcy).

Dalam artikelnya “”CIA Coup Army Uncovered in Asia”, kaitan ini sangat jelas, apabila aktivis-aktivis BERSIH ditahan polis, NGO-NGO tajaan NED bangkit mengadakan demonstrasi di Kedutaan Malaysia, Bangkok mempertahankan aktivis-aktivis BERSIH itu.
NGO-NGO tajaan NED yang berpengkalan di Thailand itu adalah Prachatai (media) dan People’s Empowerment Foundation.



Dalam konteks Malaysia kedua-dua NGO itu dapat disamakan seperti Malaysiakini dan The Secretariat, Empower (Persatuan Kesedaran Komuniti Selangor) yang diterajui Marina Chin Abdullah.

Menurut Cartalucci lagi kaitan campur tangan NED semakin jelas apabila individu yang disebut-sebut sebagai dalang sebenar BERSIH, Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan ahli panel pemilih Anugerah Demokrasi (Democracy Award) (klik sini) dan ahli panel majlis penyerahan bantuan dana antarabangsa (klik di sini) yang kedua-duanya dianjurkan NED.



Menurutnya, rekod Anwar yang sentiasa mengikut jalur kumpulan zionis antarabangsa dan neocon seperti pernah dilantik sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Bank Dunia (World Bank) dan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) pada 1998 dan direkrut sebagai pensyarah di SAIS, John Hopkins University yang merupakan sarang kumpulan zionist/neocon serta dilantik sebagai perunding Bank Dunia mengesahkan lagi Anwar adalah alat zionis.



“Tepat sekali jika dikatakan pergerakan politik pembangkang Anwar yang wujud sekarang ini di Malaysia mendapat sokongan daripada gerombolan-gerombolan petualang tersebut (zionis) yang beliau dampingi sejak sekian lama.

“Juga memang benar, gerombolan jalanan, iaitu BERSIH yang dijadikan oleh Anwar sebagai proksi yang kini dikenali sebagai BERSIH 2.0 telah mendapat latihan, sokongan dan bantuan kewangan daripada NDI, yang merupakan salah satu cabang dibiayai NED”, katanya.

Menurutnya bukti semakin jelas apabila dalam laman web NDI (National Democracy Institute) mengakui bahawa badan mereka terlibat secara langsung dalam melatih dan memberi bantuan kepada BERSIH.



Dalam artikelnya, ‘Globalist Sedition takes to Malaysian Streets’, Cartalucci mendedahkan Ambiga Sreevenasan sendiri mengakui menerima dana dari NDI dan OSI (Open Society Institute) seperti yang dilaporkan oleh The Malaysian Insider. Menurutnya, OSI adalah badan yayasan dana kepunyaan penyangak matawang Yahudi, George Soros.

Ini diperkukuhkan lagi, apabila badan-badan yang ditaja Soros iaitu Human Rights Watch (HRW) dan Amnesty International (AI) turut menyokong BERSIH dan mengecam tindakan menangkap beberapa pemimpin BERSIH baru-baru ini.

Seorang lagi penyelidik Barat, Nile Bowie mempersoalkan motif yang sama dalam artikelnya bertajuk “Malaysia : BERSIH 2.0 Mass Demonstrations – Funding Unrest” .
“Pengerusi BERSIH 2.0 Ambiga Sreevenasan sendiri mengaku kepada media bahawa pergerakan tersebut menerima pembiayaan daripada dua buah organisasi yang berpusat di Amerika Syarikat. Kedua-dua organisasi berkenaan, iaitu National Democratic Institute (yang dibiayai National Endowment for Democracy, Amerika Syarikat) dan Open Society Institute yang dimiliki George Soros, telah menyalurkan sejumlah wang yang tidak diketahui jumlahnya kepada BERSIH.

“Badan-badan pemikir dan kumpulan-kumpulan perisikan Amerika itu kesemuanya berpangkalan di Amerika Syarikat, dan sentiasa dikaitkan dengan agenda Amerika dalam usaha mempengaruhi Dasar Luar Amerika Syarikat. Badan-badan tersebut juga bergerak mempengaruhi pandangan dunia terhadap beberapa orang pemimpin negara lain.



“Gerakan mempengaruhi tanggapan ini dilakukan secara aktif melalui kaedah membiayai pergerakan-pergerakan pembangkang menerusi kebangkitan revolusi warna, yang seterusnya akan membawa kepada pelantikan pemimpin-pemimpin yang bersedia bersekutu dan mempunyai tanggapan positif terhadap establishmen Anglo-Amerika dan petualang-petualang korporat antarabangsa”, katanya.

Menurutnya rekod penglibatan Soros di Malaysia sudah bermula sejak tahun 1990-an lagi, ketika Tun Dr Mahathir menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Ketika itu, Soros berperanan meranapkan ekonomi Malaysia dalam krisis ekonomi 1997, dengan harapan Dr Mahathir berundur dari jawatan PM dan Anwar Ibrahim merangkap Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan akan segera mengisi jawatan nombor satu di Malaysia.

“Anehnya, George Soros, petualang antarabangsa dengan reputasi yang sukar diterima rakyat Malaysia, dengan mudah mempengaruhi Ambiga Sreevenasan supaya menerima dana daripada Open Society Institute, dan dengan bangga mengisytiharkan kononnya BERSIH 2.0 “dibiayai sepenuhnya oleh rakyat Malaysia. Apa yang dinyatakannya itu bohong semata-mata dan perlu dipandang serius.




“Secara terang-terangan George Soros merupakan tokoh yang membiayai pergerakan-pergerakan pembangkang dalam krisis kebangkitan di Asia Barat dan Afrika Utara. Tindakannya membuka jalan kepada pelantikan pemimpin-pemimpin pembangkang seperti Mohamed ElBaradei dan konco-konco berpemikiran sama dengan badan-badan berpangkalan di Amerika Syarikat.



“Para pembelot seperti ini dengan bangga dan terbuka memperalatkan bangsa sendiri dalam usaha merampas kuasa. Dengan menggunakan pendekatan imperialisme terselindung sebegini, Soros seterusnya berjaya menyalurkan dana kepada badan-badan tertentu bagi mencorakkan perlembagaan baru untuk negara Mesir.



“Pengaruh Soros ke atas media arus perdana amat menakjubkan. Stesen TV Fox News melaporkan bagaimana lebih 30 buah organisasi berita terkemuka menerima wang kotor daripada beliau. Dalam keadaan begini maka tidak hairanlah kita melihat kandungan berita lebih memihak kepada agenda yang didalanginya”, katanya.



Dan seperti biasa, Anwar Ibrahim akan menafikan apa sahaja penglibatan beliau dengan badan-badan zionis antarabangsa, nyata mahu mencampuri urusan sesuatu negara khususnya Malaysia.

GWM cukup malu melihat keletah mahasiswa yang langsung tidak membuat groundwork dan homework mengenai BERSIH dan perhimpunan haram ini. Belajar hingga ke menara gading, namun cetek ilmu di dada ... otak ada, akai tadak!

Begitu juga dengan para belia begitu naif menyertai perhimpunan haram. Dengan kedegilan dan provokasi terhadap pihak polis, cukup melambangkan para belia ini kurang mahir berfikir dengan baik.

BERSIH hanyalah satu alat propaganda terbesar Anwar Ibrahim untuk lari dari kes liwat yang sedang dihadapi. Dan agenda terbesar beliau mahu menjadi Perdana Menteri ... itu sahaja!

Sudah ada khabar angin Anwar Ibrahim mahu melarikan diri? Nak ke Turki ke Yeop! Anwar Anwar ...



2 comments:

Mordecai Kucai said...

Binatang ni selalu saja terkantoi sebab masih tak sedar sedar diri tu bodoh!

Anuwar berhentilah, mengaku jer la diri tu bodoh. Pergi main cucu!

Anonymous said...

Lambaian Penjara Sg. Buloh menanti Anuar Ibrahim kah kah kah. Larilah ke serata dunia dan tiba masa ke tanah jua perginya.