Saturday, July 16, 2011


Petikan artikel MSTAR ONLINE, 15 Julai 2011

PETALING JAYA: Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Rakyat (PKR), Tian Chua menafikan beliau bertindak kasar terhadap pasukan polis walaupun wujud rakaman video yang memaparkan aksinya mengetuai sekumpulan lelaki mnyerbu ke arah Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) pada perhimpunan haram Bersih 2.0 Sabtu lalu.



Sebaliknya Ahli Parlimen Batu itu menegaskan beliau menyertai perhimpunan berkenaan dalam suasana aman tanpa melakukan provokasi terhadap mana-mana pihak khususnya pasukan polis.



"Tak ada... tak ada (serang polis). Apa yang saya tahu saya berhimpun dalam keadaan aman," katanya kepada mStar Online di sini, Jumaat.



Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar bahawa polis akan menyiasat dakwaan tindakan kasar itu termasuk yang dilakukan oleh beberapa individu dan pemimpin pembangkang lain terhadap pasukan polis.



Mengulas lanjut, Tian Chua berkata beliau sedia disiasat oleh pihak polis berhubung dakwaan berkenaan.



"Siasatlah, saya tak ada masalah. Saya akan beri kerjasama," katanya.



Selasa lalu, laman blog http://ruangbicarafaisal.blogspot. com mendedahkan satu rakaman video bagaimana Tian Chua mengetuai sekumpulan lelaki cuba menyerang Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) sewaktu berhimpun bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di KL Sentral.



Video dengan itu juga dengan jelas memaparkan Tian Chua serta puluhan lelaki melaungkan perkataan 'serang' kemudian membuat kiraan satu sampai tiga, sebelum meluru ke arah FRU.



Tian Chua sebelum ini pernah ditangkap kerana menggigit tangan seorang anggota polis dalam perhimpunan berhampiran Parlimen pada 2007 dan dihukum penjara enam bulan dan denda RM3,000 oleh Mahkamah Majistret pada Oktober 2009.

Akibat kesalahan itu, Tian Chua hampir hilang kelayakannya sebagai Ahli Parlimen.



Bagaimanapun, pada Jun tahun lalu, Mahkamah Tinggi telah meringankan hukumannya kepada penjara dua bulan dan denda RM2,000, sekaligus mengelakkan satu lagi pilihan raya kecil diadakan.





Nak kata bangang ... memang Tian Chua bangang! Pelik juga yang mengundi beliau menjadi ahli Parlimen! Boleh pulak gigit polis. Lapar gamaknya ... Anwar Ibrahim tak bagi makan!

Sudah terang lagi bersuluh ... video klip tersebut memang menampilkan beliau sebagai provocateur bagi gerombolan peserta BERSIH.

Mungkin ini jawapan Tian Chua dalam penafian seterusnya ...

1) Itu bukan saya, itu kembar saya ...
2) BN ambil DNA saya dan telah lakukan 'klon' saya sejak 48 tahun lalu ...
3) Video tersebut tidak tulen ... ada unsur-unsur superimposed!
4) Saya tidak akan dibicarakan kerana tidak ada 4 saksi! kes ini ditolak ...
5) Tuan Guru Hadi Awang kata video tu besi! tak ada 4 saksi ...
6) Bla, bla, bla... bla, bla, bla ...

Namun, GWM hanya simpati kepada mereka yang terlibat dalam perhimpunan haram ini. Mungkin ada di antara mereka yang diarahkan untuk turut serta. Simpati ...



Oklah ... simpati 10%, lagi 90% tu bengong sebenarnya!

Sudah diberi amaran sejak awal-awal oleh Ketua Polis Negara, mengapa masih lagi berdegil mahu mengikut telunjuk pemimpin pembangkang yang nyata kebodohannya!




4 comments:

Kerak Nasik said...

Pemimpin PAKATAN ni kalau tak menipu tak sah. Menipu belaka-laka!

Anonymous said...

Kalau betul dia kena pukul... padan muke. Mmg patut pun kene pukul. Nak tunjuk perangai samseng konon!!! Ape? Polis x boleh tunjuk samseng gak ke? Bodoh punye org. Yg tkilan sgt tu, nape lah polis tak pukul dia smpai bisu? Senyap 1 suara org bangang kat msia ni...

Anonymous said...

nanti dia akan keluarkan gambar DS Najib tengah pukul kepala bodoh dia.

yg bestnya tengok bebudak Melayu bangang jadi pak turut sedangkan si cina gila tu jadi batu api. baru jadi pemimpin pembangkang dah nampak bebudak Melayu diperalatkan, kalau pakatan haram ni memerintah Malaysia (simpang malaikat 44 kata org tua2) bebudak Melayu ni pastilah disuruh gali lubang kemudian terjun kedlm dan timbus sendiri.

shah said...

bukan dia tu .. perut tak sama .. nanti johari bedul bhuat satu video untuk tian chua ..


hahahahaha