Wednesday, July 13, 2011

Bukan main hebat gelombang cincin RM 24.4 juta DS Rosmah yang dimainkan oleh pembangkang. Sudah heboh satu Malaya isu ini digembar-gemburkan blog-blog pembangkang!

Biarkan ... sampai bila juak-juak ini boleh menipu. Mungkin sudah ramai yang mempercayai berita sensasi ini.

Al maklumlah, pukul kiri, hentam kanan, jolok belakang ... DS Najib masih berdiri teguh belum mampu ditumbangkang dengan fitnah crew crew Anwar Ibrahim.

Lihat sahaja betapa gobloknya isu yang dipermainkan oleh Chegubard dan RPK melalui blog dan portal masing-masing. Baca sahaja Main Story ...


MAIN STORY






Belum apa-apa lagi, Main Headline sudah bercanggah! ... CheguBard kata RM 24.4 juta, RPK siarkan USD 24.4 juta! Mana satu yang betul ... RM 24.4 juta atau USD 24.4 juta?

Benda remeh sebegini pun crew crew pembangkang tak boleh kaotim awal-awal! Dah sah fitnah tu ...


IMPORT VIA COURIER
Memetik dari blog The Unspinners ...



Adakah sesiapa pun akan begitu bodoh untuk menghantar cincin berlian bernilai RM73 Juta menerusi syarikat kurier DHL atau Federal Express ke lapangan terbang KLIA yang kemudiannya akan diimbas mesin X ray oleh ‘customs operations manager’ bernama A Krishnan?

Jabatan Kastam tidak mempunyai jawatan ‘customs operations manager’ pun. Yang ada hanya pegawai kastam dengan beberapa gred dan pangkat. Jadi dari mana datangnya ‘customs operations manager’ bernama A Krishnan ini? Apakah A Krishnan disengajakan untuk memenuhi kuota Hindraf?

Kemudian keterangan berkenaan cincin berlian itu juga palsu. Bagaimana kah sebuah cincin boleh diikat dengan 414 biji batu berlian? Gambar cincin itu tidak menunjukkan 414 biji berlian pun. Jika benar terdapat 414 berlian diikat pada cincin itu, maksudnya ‘pasir berlian’ atau 'diamond dust' digunakan untuk menghias cincin, dan bukannya batu berlian.

Sila perhatikan juga dalam gambar itu bahawa berlian besar ditengahnya sebenarnya cantuman empat biji batu berlian yang asing dan bukannya satu biji berlian sebesar 3.48 carat. Kita boleh melihat berlian besar ditengah itu terbelah dibahagi empat keping yang berasingan. Bukan sebiji batu berlian.


CINCIN 3.48 CARAT = USD 24.4 JUTA @ RM 74 JUTA?



Cincin yang didakwa milik DS Rosmah ... 3.48 Carat = USD 24.4 Juta.





Cincin paling mahal di dunia The Chopard Blue DIamond Ring pun beratnya 9 Carat berharga USD 16.6 juta!

Kita layan Cincin-cincin lain termahal didunia ...




Christie, Hong Kong - dilelong dengan harga USD 10.8 juta!




Sotheby - Dijual dengan harga USD 7.9 juta, 6 Carat




Christie, New York - Dijual dengan harga USD 4.2 juta, 46.51 Carat


Cincin kepala hotak apa beratnya 3.48 Carat berharga sehingga USD 24.4 juta? ...
Gambar cincin kepala hotak seperti didakwa RPK dan Chegubard in i diambil dari laman web Forbes.



Mudah sahaja ... Chegubard sudah mencabar DS Rosmah untuk menafikan isu ini sebagai fitnah!

Kita cabar Chegubard tunjukkan bukti dan fakta apa bentuk sekalipun, gambar, dokumen, apa-apa sahaja...

(bukan gambar skrin komputer ... ini mana-mana 'programmer' boleh buat! pakai saja software C, C++, dsb ... jangan ingat rakyat bodoh!)

Tak payah tunggu DS Rosmah nafikan ... ikut je perangai PAPA GOMO ...kasi keluar bukti sebenar! Jangan main bangsat CheguBard ... Nanti jadi BANGSAT!




16 comments:

Anonymous said...

nak divert isu cakap je la. sapa suruh buat lawak do re mi. yg tak kena apa2 berlakon sakit. yg tak mati, berlakon mati

p.s: sabtu ni takut ada yg berlakon pengsan aje masa exam PTD. sapa yg dah ada nota rujukan ni mungkin terselamat la. hehe

Anonymous said...

Bukan jangan jadi bangsat lagi dah, bekas cikgu tu memang bangsat!

Anonymous said...

Adakah saudara rasa petikan gambar skrin komputer itu dipalsukan?

Adakah Sistem Maklumat Kastam (JKED) ini tidak wujud?

Adakah sistem itu wujud tetapi maklumat itu dipalsukan untuk memfitnah DS Rosmah?

Jawablah berdasarkan fakta....isu nilai RM 24.4 juta / USD 24.4 juta tak perlu diperbesarkan sangat. Cuma ada satu kotak kecil sahaja di mana nilai matawang itu dimuatkan. Tak percaya? Tengoklah baik2..


http://selvarajasomiah.wordpress.com/2011/07/11/rosmah-mansors-rm24-4-million-diamond-ring/

winzone said...

ok just nak share jer,xder unsur nak politik...sistem macam nie mmg boleh link,ok contoh company fomema link gan jabatan imigresen,ini fact bukan fake...

Anonymous said...

Tak perlu tanya fakta & logiknya sbb anjing PR mmg tak ada logik. Diog semuanya mengarut & fitnah. Maklumlah PR kan dajal alaf kini...

Anonymous said...

BOLEH TOLONG SEMAK ADAKAH KRISHAN ANGGOTA KASTAM. KASTAM PERLU MENGELUARKAN KENYATAAN RASMI.



Kad Pengenalan 720413085731 / A2327953
Nama KRISHNAN A/L AIYAVOO
Tarikh Lahir 13 Apr 1972
Jantina LELAKI
Lokaliti 128 / 10 / 10 / 006 - TMN SEMARAK
Daerah Mengundi 128 / 10 / 10 - BANDAR BARU NILAI
DUN 128 / 10 - NILAI
Parlimen 128 - SEREMBAN
Negeri NEGERI SEMBILAN

Anonymous said...

kantoi..bagus pendedahan mcm ni..hampir termakan berita sebaran portal news dan blog pembangkang. Cerita separuh jalan tanpa membentangkan analisis lengkap.

Dari cross check harga berlian yang didedahkan dlm blog ni memang tak masuk akal harga cincin berlian 3.4karat sampai 24.4juta..

Tapi walau macam mana pun rasanya cincin 3.4carat ni masih harga juta-juta kan. rasanya kena tax tak


-Udah Lah tu Nuar-

Anonymous said...

Krishnan tu bukan pegawai kastam. dia ialah forwarding agent yang membuat ikrar ke atas borang kastam tersebut. dari sceen shot borang kastam K1 ini telah di "sent" ke kastam secara online dengan no. rujukan kastam I-04-038833/11. salinan borang boleh check di bahagian import KLIA untuk memastikan pengimportan telah berlaku atau tidak. jika tiada ini satu konspirasi kerana benda ini mudah sangat untuk direka terutama apabila tarif kod yang digunakan menunjukkan barangan tidak bercukai. Kalau ada cukai apa si Krishnan ini boleh bayar ke? 10% aja sudah RM 2.4 juta

Unknown said...

HEBAT ANON 4.04PM ... SAUDARA LEBIH NAMPAK APA YANG TERSIRAT DARI YANG TERSURAT

Anonymous said...

Takkan lah si DSRM tu bodoh sangat nak courier kan cincin dia? Kalau ya pun nak fitnah orang, biarlah berlogik sikit. Tak payah courier, pakai kat jari dia dan tak ada sapa nak tahan pun.

Sudah-sudahlah memfitnah orang. Balasan diakhirat itu sangat azab. Na'uzubillahiminzalik...

Bukalah mata dan hati seluas-luasnya untuk menerima kebenaran tentang siapa AI sebenarnya. Buat istiqarah mohon petunjuk dari Allah. Orang Melayu dan orang Islam khususnya perlu bersatu. Buangkan sikap kepartian yang hanya kan menghancurkan kita semua.

Ya Allah selamatkanlah umat Islam di negara tercinta ini...

Anonymous said...

http://www.forbes.com/pictures/ehgm45lfm/natural-fancy-blue

tgk sini untuk maklumat cincin tu.

Anonymous said...

eer...semua dah bace ke Utusan malaysia..pasal cincin tu?Yg empunya diri dah mengaku..duit tu hasil dari menabung sejak kecil?....puhhhhh.

Anonymous said...

nak backing pun biar la bagi rakyat percaya...zaman IT serba canggih ni sekejap saja rakyat bole check..dan tak payah nak spin pasar hantar courier...ini zaman sophisticated..bukan courier macam otak di lutut yg macam blooger UMNO pikir...http://www.forbes.com/pictures/ehgm45lfm/natural-fancy-blue
forbes puncakap retail price USD 20m

Anonymous said...

tengok ni http://chegubard.blogspot.com/2011/07/usaha-terdesak-untuk-lindungi-imelda.html
mana lagi gelang tangan yang ade gamebar?

Dot said...

"eer...semua dah bace ke Utusan malaysia..pasal cincin tu?Yg empunya diri dah mengaku..duit tu hasil dari menabung sejak kecil?....puhhhhh.
July 15, 2011 12:20 PM"

apa punya "tuuut" kamu ni anon? utusan yg buat berita tu? biar betul??? PARODY dgn berita betul pun tak reti..otak kat lutut ka?

Wojciech Roszkowski said...

Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.