Wednesday, February 27, 2013

BN akan menang dengan jumlah 123 kerusi parlimen - Sin Chew Jit Poh, 27 FEBRUARI 2013




Laporan Sin Chew Jit Poh hari ini, 27 Februari 2013, sudah cukup membangkitkan kegusaran Anwar Ibrahim. Ketua Umum PKR ini dilaporkan sudah menekan 'panic button' bagi PKR untuk 'counter back' laporan dari akhbar Cina ini.

Umum mengetahui Sin Chew Jit Poh merupakan salah satu media yang cukup gemar menghentam kerajaan BN dalam setiap artikel yang diterbitkan. Kebanyakan artikel media Cina ini banyak mengangkat Pakatan Rakyat sebelum ini.

'Swing' Sin Chew Jit Poh sudah cukup merosakkan 'markah PKR' sebelum pilihanraya umum. Dilaporkan Anwar telah mengarahkan satu mesyuarat untuk 'counter back' isu ini.

Agak hairan juga mengapa media Cina ini mengambil kajian politik yang dilakukan oleh ASLI (Asian Strategy & Leadership Institute).

BN dijangka akan menang 123 kerusi parlimen (BN hanya perlu mencari lagi 25 kerusi parlimen untuk menang majoriti 2/3).


Sudahlah BN dari awal-awal lagi diramal memenangi 123 kerusi parlimen ... Lagi teruk, 'partner in crime' DAP bakal memenangi 35 hingga 40 kerusi parlimen seterusnya menjadi parti paling dominan dalam pembangkang ... Apa lagi yang tinggal pada PKR ?

Kajian politik ASLI menyatakan BN akan menang dengan jumlah 123 kerusi parlimen. DAP tampil sebagai parti paling dominan di dalam Pakatan Rakyat dengan 35 hingga 40 kerusi parlimen. Orang Melayu dan India kembali memberikan sokongan kuat kepada UMNO dan BN, PKR tidak akan mencapai kejayaan pilihanraya umum 2008.

Anwar cukup tidak suka dengan laporan-laporan khususnya dari media Cina yang menyebelahi BN. Sukar untuk melakukan 'damage control' berbanding dengan media dan akhbar berbahasa Melayu.

Tak boleh hentam ... Anwar perlu sokongan dan undi masyarakat Cina. Kajilah sebelum ini, memang Ketua Umum PKR ini cukup takut menghentam dan mengkritik akhbar dan media Cina.

Menghentam Sin Chew Jit Poh bererti Anwar menempah maut.

DAP semakin dominan, memang Anwar Ibrahim patut panik ... Bila-bila masa DAP boleh 'swing' bakal calon PM Pakatan Rakyat.





7 comments:

Anonymous said...

Jangan percaya bro. Akhbar Cina ni dia saja print cam tu walaupun memang betul dia ambil dari kajian orang lain. Ini akan memberikan orang cina sebab untuk tidak memberikan undi kepada BN. Macam undi simpati le. Apa pun, aku harap BN akan terus memerintah selamnya...Amin!

RashidAli said...

MENIPUsTU haPRakkkkk...

Anonymous said...

Cuba bayangkan jika Anda telah difitnahkan sebagai seorang peliwat/penzina dan anda telah berusaha segala galanya untuk menamatkan segala fitnah itu .Pelbagai cara telah anda cuba dan usahakan tapi masyarakat masih lagi belum dapat menerima sepenuhnya dengan alasan tiada bukti yang kukuh menunjukkan ia senarnya adalah satu Fitnah.
Tiba tiba orang yang telah memfitnahkan anda tetapi masih belum puas hati dengan anda mengeluarkan satu video seks memaparkan ‘Anda’ selama 20 minit dengan menggunakan seorang pelakun yang menyerupai anda !
Wah ! Bukankah ini yang anda tunggu tunggukan selama ini !!Doa anda agar terbongkarnya komplot menfitnahkan anda akhirnya termakbul ! Anda kini hanya perlu membuktikan bahawa pelakun didalam video itu bukan sebenarnya anda dan segala fitnah atas diri anda dulu dan kini akan terlucut dengan sendirinya !!
Kita kini berada di kurun yang ke 21…terdapat beratus ratus pakar analisa filem dan video didalam dunia ini .Kita juga tahu bahawa terdapat lebih kurang 25 frame / gambar dalam satu saat video, maka jika 20 minit bermakna terdapat 30,000 keping frame / gambar ! Inilah peluang Anda untuk membuktikan segala galanya adalah FITNAH belaka…maka akan hancurlah orang yang telah memfitnahkan anda selama ini ! Anda sepatutnya gembira dengan terkeluarnya video fitnah ini dan bersyukur yang amat sangat !

SOALANNYA: Mengapakah Anda tidak langsung gembira ?, Mengapakah Anda tidak juga bersyukur ? Mengapakah Anda tidak mahu membuktikan ianya bukan Anda dalam video itu ? Mengapakah Anda tidak mahu mengambil peluang terbaik yang telah diberikan kepada Anda ? Siapakah pula pelakun yang terlalu bodoh untuk memanjangkan lakunannya selama 20 minit ,menyebabkan ianya senang untuk dibuktikan palsu dan berniat jahat ?

Hanya satu jawapan logiknya….kerana sememangnya ANDA didalam video itu !!
Tamat.

Anonymous said...

Saya ambil pendekatan begini,
Anwar apabila dicabar supaya bersumpah laknat tentang kes liwat Saiful, dia kata biar mahkamah menentukan dan dia x anak sahut cabaran bersumpah.... Tetapi dalam hal yg membabitkan kes lain ANWAR kata mahkamah kita x telus!
boleh nampak x putar belit ANWAR kat situ???anusia akhir zaman munafik.

Anonymous said...

Mngkin akhbar ni agenda utk mlalai lalai UMNO. Buat masa skrg kita jgn prcaya apa pun perangkaan yg didedah. Yg lebih pnting kita trus kerja keras sehingga prlimen dibubarkn.

Anonymous said...

Anwar apabila dicabar supaya bersumpah laknat tentang kes liwat Saiful, dia kata biar mahkamah menentukan dan dia x anak sahut cabaran bersumpah.... Tetapi dalam hal yg membabitkan kes lain ANWAR kata mahkamah kita x telus!
sana safinaz wholesale
sana safinaz wholesale catalogue

Anonymous said...

fear of god clothing
curry shoes
bapesta
fear of god outlet
air jordan
kevin durant
supreme new york
nike dunks