Thursday, February 14, 2013

Leong Pei Koe dibawa keluar dari kamar mahkamah selepas dijatuhi hukuman penjara sebulan dan didenda oleh Mahkamah Majistret Pulau Pinang setelah mengaku salah menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah dan seorang pegawai polis, Isnin lepas

Perbuatan biadab seorang juru ukur bahan di Singapura yang sengaja menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah dan seorang anggota polis, hari ini terbalas apabila dia dihukum penjara 30 hari dan denda RM8,000 oleh Mahkamah Majistret di sini.

Leong Pei Koe, 29, menerima hukuman atas perbuatannya itu selepas mengaku bersalah atas kedua-dua pertuduhan tersebut.

Majistret Muhamad Hidayat Wahab menegaskan kesalahan yang dilakukan oleh lelaki itu adalah serius dan tidak sepatutnya dilakukan oleh rakyat negara ini kerana dilihat bertentangan dengan prinsip Rukun Negara.

sumber : UTUSAN MALAYSIA



Kita di ajar menjunjung nilai dan khazanah budaya lebih daripada mana-mana negara di dunia ini.

Atas dasar itu maka wujudnya pepatah Melayu "biar mati anak, jangan mati adat" yang diterjemahkan sebagai, membiarkan kanak-kanak itu mati daripada budaya itu pupus.

Dan maksud sebenar peribahasa ini adalah budaya dan tradisi Melayu cukup tinggi nilainya kepada orang Melayu, mereka lebih rela membiarkan anak-anak mereka mati daripada melihat matinya amalan budaya dan tradisi.

Di Malaysia, sikap menghormati orang lain juga suatu cara untuk menunjukkan kepada umum taraf dan tahap pendidikan seseorang.

Dalam budaya Melayu jika anak menunjukkan sikap dan perilaku yang buruk, maka ibu bapa yang dipersalahkan kerana kegagalan untuk mendidik. Ia dilihat sebagai kegagalan ibu bapa, untuk memupuk nilai kebaikan dan positif dalam diri anak-anak. Dan anak-anak sering diingatkan untuk sentiasa menjaga nama dan maruah ibu bapa serta keluarga.

Banyak cara untuk menunjukkan rasa hormat dan menghormati ... banyak juga cara untuk menunjukkan sikap kurang ajar dan perkauman.


Satu cara untuk menunjukkan rasa tidak hormat dan kurang ajar terhadap simbol negara, Institusi Raja-raja Melayu adalah dengan menunjukkan isyarat lucah.

Tindakan biadab ini sebenarnya menghina institusi itu sendiri. Dan kini ia telah menjadi satu norma untuk menunjukkan tidak hormat dan penghinaan kepada Institusi Raja-raja Melayu. Siapa yang harus dipersalahkan?

Tanpa teragak-agak, Cina cauvinis ini menunjukkan isyarat lucah terhadap Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong, di lapangan terbang Bayan Lepas Pulau Pinang.

Apa yang si bangang dan hamlau Cina chauvinis ini lakukan, perlukah mendapat simpati daripada Institusi Raja-raja Melayu?

Jika di Thailand, usahkan rakyat sendiri, warga asing bakal menempah maut menghadapi kemurkaan undang-undang yang dikenali sebagai lese majeste.

Namun perkara pokok di sini bukanlah hanya penghinaan kepada Institusi Raja-raja Melayu, malah lebih kepada INSTITUSI MELAYU.

Persoalannya ... Sudah berapa kali puak-puak chauvinis ini cukup lantang dan semakin berani menghina ORANG MELAYU ...



Kaum Cina Chauvinist melakukan penghinaan ke atas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak

http://1-ps.googleusercontent.com/x/www.malaysiakini.com/mk-cdn.mkini.net/515/470x275x300d6f98d76ab3528d40b30a14f5ed5a.jpg.pagespeed.ic.CcGyBJTssL.jpg

Potret Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak diambil gambar sebelum acara 'memijak kepala orang Melayu' bermula.

Peserta pertama Himpunan Demokrasi seorang Cina Chauvinist merasmikan acara 'memijak kepala orang Melayu' yang juga Perdana Menteri Malaysia.

Peserta kedua Himpunan Demokrasi seorang Cina Chauvinist tampak berpuas hati setelah 'memijak kepala Perdana Menteri Malaysia berbangsa Melayu'. Peserta Cina Chauvinist disebelah gembira dengan apa yang dilakukan oleh rakannya

http://3.bp.blogspot.com/-7z6w_d2Bd18/TgE__9AQvaI/AAAAAAAACgU/ZIPwt5aviHU/s1600/leng.gif
11 Adun DAP enggan mengikut etika berpakaian disebabkan tidak mahu memakai songkok.

http://helenang.files.wordpress.com/2011/09/lgehyf.jpg%3Fw%3D400%26h%3D355
Lim Guan Eng menunjukkan kehebatan aksi pijak kepala orang Melayu




Apa agenda sebenar mengubah bangsa Melayu kepada MALAYSIAN dan mengekalkan bangsa Cina dan India dalam kotak grafik seperti di atas.





8 comments:

Anonymous said...

Served him right. Yang lain tu jgn nak cubak2.

Kurangajaran ini sepatutnya tidak timbul jika diambil tindakan awal pada incident2 terdahulu buat pengajaran pada mangkok2 yang lain.

Walaubagaimana pun its never too late.

Cuba si mangkok hayun ni buat diSpore lepas keluar nanti.

Anonymous said...

sebulan jer
ini tidak adil.....kih3

takpe gua tggu lu sampai keluar penjara
lpas ni lu tggu pulak hukuman dr org melayu

jangan esok kalau kena tibai lu lari ke balai polis pulak

polis melayutak boleh buat apa ....macam lu cakap POLIS MELAYU TIADA KUASA.

lu tunggu....tunggu
akan tiba masanya nanti

"org kampung"

Anonymous said...

Ooii musibat.. nih.. png kecik jaa.. dah ada agenda lepas hg keluar.. tunggu dan lihat

Anonymous said...

DORANGKAN BERFAHAMAN KOMUNIS..
YANG DIBAWA DARI TANAH BESAR ASAL USUL DORANG..
DORANG ASAL PEMBERONTAK DARI TANAH BESAR..
MENENTANG RAJA-RAJA DORANG..
DORANG ADALAH PELARIAN YANG LARI DARI RAJA-RAJA DORANG..
LARI DARI ASKAR JEPUN YANG DORANG TENTANG..
CARI DAN BACALAH SEJARAH NEGARA DAN RAKYAT CHINA=CINA..
PASTI AKAN TAHU JAWAPANNYA..

Anonymous said...

Dia kene 1 bulan saje!!!!!nnt makin ramai la yg akan buat lebih dasat dari dia sbb undang2 trlalu 'lemah'..

Tapi xpe....JOM KITE SEBARKAN GAMBAR DIA DAN AYAT KERAMAT DIA...."Di Pulau Pinang, polis Melayu tidak ada kuasa kerana Pulau Pinang adalah hak milik CINA" sambil terus memberikan isyarat lucah....

RAMAI ORG MELAYU AKAN MENUNGGU DIA ......

Anonymous said...

Tengok gambar posing terjelir dah tau dia ni pengikut LGBT berkepalakan Ambiga-si puteri Balqis PAS. Memang happy giler lah duk dalam penjara puak2 ni ramai member kerja main bontot sejenis.

Anonymous said...

Ingat la pemimpin- pemimpin yg bahagian atasan( menteri/ perdana menteri) binatang jenis ni, memang tak boleh nk layan baik- baik. Ajar dia,kasi habis aje. Pemerintah china pon benci binatang macam ni.

Anonymous said...

Anak cina main jari
Terbukti hatinya yang langsi
Hasil mahsyul haram bercampur maksiat
Bumi dipijak dicemar onar

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Airmata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik kitul