Thursday, December 1, 2011


Berlabuhnya Persidangan PKR (Parti Koyak Rabak) beberapa hari yang lalu merupakan perancangan dan persediaan Tuan Haji Anwar Ibrahim bagi menghadapi pilihanraya umum kelak.

Jentera PKR sudah mula mengatur strategi terakhir jika sekiranya Tuan Haji Anwar Ibrahim didapati bersalah atas tuduhan meliwat dan dihumbankan ke Prison Resort Sungai Buloh.

Namun begitu GWM mengandaikan dua senario yang berkemungkinan berlaku dalam Tuan Haji Anwar Ibrahim menghadapi situasi menjelang PRU ke-13.



SENARIO PERTAMA

Jika pilihanraya diadakan sebelum Mahkamah menjatuhkan hukuman penjara, maka Tuan Haji Anwar Ibrahim masih kekal bertanding sebagai calon.

Khabar dari sahabat seberang sana (informer) statistik yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Strategik Pilihanraya PKR, PKR tidak mampu memenangi semua kawasan parlimen yang dimenangi pada tahun 2008.

Banyak kerusi parlimen yang dikenalpasti kini berstatus HITAM. Dan menurut sumber GWM (informer) beberapa kawasan seperti Wangsa Maju dan Kulim, calon PKR bakal kalah teruk.

Kajian yang dilakukan oleh jawatankuasa tersebut, turut mengakui penggunaan maksimum isu video seks Tuan Haji Anwar Ibrahim telah merosakan kredibiliti dan kewibawaan beliau. Malah, DAP turut mengakui bahawa video seks Tuan Haji Anwar Ibrahim akan mempunyai 'domino effect' kepada undi mereka.

PKR dijangka hanya mampu memenangi maksimum 16 kerusi Parlimen.



SENARIO KEDUA
Jika pilihanraya diadakan setelah Mahkamah menjatuhkan hukuman penjara, maka Tuan Haji Anwar Ibrahim tidak lagi berpeluang bertanding sebagai calon.

Tuan Haji Anwar Ibrahim begitu yakin akan berlaku 'Tsunami Undi Simpati' kepada PKR jika situasi ini berlaku (beliau dihumban kedalam penjara). Pertaruhan Tuan Haji Anwar Ibrahim adalah penambahan kerusi Parlimen di Sarawak. Mungkin hanya 1 atau 2 kerusi parlimen.

Jawatankuasa Strategik Pilihanraya PKR telah membuat penyusunan semula kawasan parlimen bagi calon yang akan bertanding.

Nurul Izzah akan bertanding di Permatang Pauh, Azmin Ali berpindah ke Lembah Pantai dan Nurul Nuha (adik Nurul Izzah) akan bertanding di Setiawangsa. Anwar yakin perubahan itu akan berlaku penambahan kerusi.

PKR dijangka memenangi maksimum 20 kerusi Parlimen.



Walaubagaimnapun, imej dan kredibiliti Tuan Haji Anwar Ibrahim akan menjadi punca utama kegagalan PKR di samping banyak isu-isu di negeri-negeri bawah jajahan takluknya yang gagal diselesaikan sebelum menjelang pilihanraya umum nanti.

Sumber dalaman GWM mengakui rakyat sudah semakin muak dengan politik retorik yang dimainkan oleh PKR beserta DAPigs dan PAShit!




Good Luck Tuan Haji Anwar Ibrahim ...



2 comments:

Anonymous said...

Ya goo bye tn hj. Sungai buloh sdg menanti dgn tangan terbuka untuk mengurung tn hj di sana.

Bye..........

Anonymous said...

aku rasa elok biarkan azmin berlawan ngan zahid ibrahim dr KITA di lembah pantai.sharizat klu nak menang ambik tempat pak lah di kepala batas.org kolumpo ni bro faham2 jerlah.calun yg blh menang di permatang pauh xkira anwar atau nurul aku rasa dr.asri kreko.tu pon klu dia nak lawan pemegang2 ac israil tu.