Thursday, December 15, 2011


Persatuan Peniaga-peniaga Kompleks Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mungkin agak lega buat seketika setelah mendapatkan injunksi menghalang kenaikan kadar sewa premis perniagaan berkuatkuasa 1 Januari 2012.

Kenaikan kadar sewa sehingga 100 peratus adalah perbuatan cukup terdesak dan tidak masuk akal memandangkan PKNS tanpa sebarang perbincangan memberi notis dalam tempoh dua hingga tujuh hari untuk menaikkan kadar sewa sehingga 100 peratus.

Barangkali ini yang dimaksudkan dengan slogan retorik 'Merakyatkan Ekonomi Negeri Selangor'.

Amat malang bagi peniaga, kenaikan kadar sewa tidak sejajar dengan langkah PKNS yang langsung tidak menjalankan sebarang kerja menambah baik kemudahan di kompleks tersebut.

Mengapa perlu Persatuan Peniaga-peniaga Kompleks Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor membawa kes ini ke mahkamah ... melainkan Khalid Ibrahim langsung tidak melayan aduan dan rayuan yang dikemukakan oleh 100 peniaga Melayu.

Mana dia Punaisihat Negeri Selangor Tuan Haji Anwar Ibrahim ... pakar ekonomi dunia, pakar ekonomi negeri Selangor, pakar mempertahankan hak rakyat, pakar putar belit!




7 comments:

KELISA DURI said...

Aku kesian tengok dia kena tengking dengan keling pengundi dia ... Dia tu org melayu...... walau pun dia perosak melayu.....

Dato' SRK Melaka said...

Dah memang itu yg dia nak..rakyat melayu mana penah khalid nak layan..byk isu2 berkaitan melayu & islam..khalid membisu je..apa gunanya..

Nam Ron said...

kumpulan peniaga yang buat demo tu adalah pengampu tegar Umno yg kalah dlm PRU12 lepas patut pun kena ajar sikit....nak meniaga buat cara meniaga...dia org ni golongan minoriti dlm neg. selangor..tak usah layan...biar dia org mampus!!...

Anonymous said...

Ini anjing DAP. DAP yang berkuasa di selangor. Khalid budak penjabat saja.

Menyampai maklumat kepada rakyat.

Kalau Melayu yang sihat mana nak bertindak begini.

Luar Melayu dalam penuh minyak babi.

Anonymous said...

apa apa pun, riwayat khalid & penyamun aktif merompak di selangor sudah hampir ke penghujungnya...sayonara khalid.....

atoi said...

wah nam ron...hebat benar engkau majoriti ya...

Megat said...

Muka dah serabut, takde nur langsung