Sunday, January 9, 2011


Macha! ... Apa pasal kasi bakar itu buku Macha! Aiseh ... kici punya hal pun mau kasi bakar itu buku ka! You worang butul butul sudah baca itu buku ka!

You worang jangan ikut itu bodo punya Dr Mariah sama M Manoharan juga. Ini dua worang suda kasi bakar marah sama orang India juga. Itu lagi besar punya hal you worang tak mau kasi bakar ka Macha!



Itu Azmin Ali kasi panggil N. Gobalakrishnan 'paria' you worang tak marah ka! Itu Sasterawan Negara Abdullah Hussain kasi tulis buku saja ... dia tada panggil worang India 'paria'la!




Itu Azmin ada panggil orang India 'paria'. Kasi bakar la! You worang kasi bakar la dia punya banner ka poster ka ... jangan bakar itu worang la! Nanti court case sama masuk penjara la!



Kasi bakar ini bendera la!



You worang tada mara ka sama itu isu Kampung Buah Pala. Itu Lim Guan Eng sama Anwar Ibrahim suda tipu sama orang India la! You worang tada ingat ka janji Anwar Ibrahim ka. You worang kasi layan ini video la!






Apa macam ... apa macam! Itu DAP sudah halau orang India keluar 'High Chapparal' la. Itu bikin projek kondominium SRE Ventures buat la.



Kasi bakar ini bendera la!



Itu kes bekas pekerja Ladang Coalfileds kena tipu you worang tada marah ka! Itu Xavier Alexander sama Anwar Ibrahim suda tipu isu pampasan la! Mana ada dia worang dapat lagi la! You worang tada marah ka!




Kasi bakar ini bendera la!



Macha ... you jangan marah la! Kasi baca itu buku dulu la! You worang tada baca baik baik. You worang dengar sama itu bodo cakap Dr Mariah sama M Manoharan juga! Kasi baca dulu la ... kasi faham dulu la!

Wokay la! Ini bawah juga ada GWM kasi satu perenggan dalam itu buku juga ada! You worang kasi beli itu buku juga, buka itu muka surat 211 juga, sekarang baca!

Di dalam kapal ini dia tidak susah. Sebahagaian besar daripada penumpang dekyang bersama-samanya itu dapat bercakap dalam satu bahasa sahaja, bahasa Tamil. Mereka yang dari arah utara sedikit bercakap bahasa Malayalam atau Telugu, tetapi hampir semuanya tahu bahasa Tamil. Malayalam dan Telugupun berasaldari satu rumpun bahasa Dravidia. Satu perkara besar membuatkan mereka senang bergaul adalah kerana mereka tergolong dalam satu kasta Paria. Mereka tidak perlu takut akan mengotori sesiapa kalau bersentuhan. Mereka juga bebas bergaul. Tempat di dalam kapal itu tidak teratur.Mereka berasak-asak seperti kambing. (halaman 211)

Sudah faham ka Macha ... tada faham ka! Aiseh ... you worang masuk sekolah kasi baca lagi la!

Itu buku cerita juga ada itu orang berlagak la, penting diri sendiri la! Itu buku kasi tau sama Melayu, Cina dan India musti kerajsama dan bersatu padu la. Ada faham ka Macha ...! Aiyooo !

Itu buku ada hantam Melayu juga, Cina hantam juga, India hantam juga. Belakang saja tada hantam! (Itu Anwar Ibrahim belakang juga ada hantam!) ... Melayu sama Cina tada marah ... apasal you worang marah marah!



You worang kena ingat la! Itu Pakatan Rakyat mau kasi bakar you worang punya kepala! Dalam kepala ada api juga! Kasi padam la!

Itu dalam rumah air ada kasi tuang atas kepala! Mandi la!



Wokay brother ... Peace ... 1 Malaysia!

GWM : Minta warga India baca dahulu dan fahamkan isi kandungan buku Interlok terlebih dahulu ... jangan dibiarkan api perkauman menyala dan terbakar.

Ini adalah agenda Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat, yang semakin kekurangan isu!

1 comments:

Fikir Dulu Sebelum Bakar said...

mintak jer pak samad (a.samad said) yg dah bersama geng dorang tu perjelaskan apa maksud ayat dalam Interlok tu... Sasterawan Negara komen Sasterawan Negara, tengok apa macam... Ini dah ler tak paham bahasa main hentam keromo je nak bakar itu ini...