Tuesday, January 1, 2013


Apabila seorang ahli politik seperti Anwar Ibrahim yang mempunyai cita-cita menggunung untuk menjadi Perdana Menteri maka segala aspek kehidupannya menjadi teropongan rakyat.

Lebih-lebih lagi jika ia mahu menjadi Perdana Menteri kepada sebuah negara Islam seperti Malaysia yang memperakui Islam sebagai agama persekutuan serta majoriti rakyatnya pula adalah penganut agama Islam.

Maka kriteria untuk mana-mana calon Perdana Menteri akan menjadi bertambah ketat dan telus.

Bukan sahaja beliau perlu mempunyai ketokohan dan sifat kepimpinan yang kukuh serta mantap tetapi juga perlu melepasi ujian moral dan akhlak yang tersemat dalam ketinggian nilai-nilai agama yang luhur dan murni.

Anwar yang sejak dahulu tidak pernah sesekali menyembunyikan hasrat dan desakan kalbunya untuk memimpin Malaysia bukan sahaja tidak terkecuali daripada penilaian rakyat yang bakal dipimpinnya tetapi juga ujian kelayakan dari sudut agama.

Kini Anwar bakal menghadapi satu lagi proses perundangan di mahkamah dalam perbicaraan kes saman beliau terhadap bekas rakan permainan tenisnya, Senator S. Nallakaruppan yang didakwa telah memfitnah bekas Timbalan Perdana Menteri itu terbabit dalam aktiviti biseksual.

Anwar dan tuduhan salahlaku seks samada di luar tabii atau sebaliknya bukanlah baru.


Bermula dengan perbicaraan tahun 1998 yang mensabitkan beliau dengan kesalahan atas jenayah liwat dan salahguna kuasa, Anwar telah melalui satu lagi perbicaraan jenayah liwat pada tahun 2008, kali ini membabitkan bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan.

Kes kali ini antara Anwar dan Nalla adalah berbentuk sivil, bukannya konspirasi politik membabitkan pemimpin atasan UMNO seperti yang gemar diwar-warkan oleh beliau dan diperpanjangkan oleh kuncu-kuncunya di pentas-pentas politik.

Kesnya adalah mudah; Anwar berasa dakwaan bekas kroninya itu adalah bersifat fitnah dan tohmahan bagi mencemarkan imej beliau sebagai Ketua Pembangkang merangkap Ketua Umum PKR lalu mengambil langkah untuk menyaman Nalla.

Yang menarik perhatian Anwar dan mungkin juga ini yang menyebabkan beliau tidak lena tidur saban malam ialah 10 nama yang telah disenaraikan oleh pihak peguambela Nalla.

Antara nama tersohor yang tercatat dalam senarai saksi yang bakal dipanggil oleh peguambela Nalla ialah Shamsidar Taharin, satu nama yang sebati dan sinonim dengan perbicaraan tahun 1998.

Shamsidar adalah isteri kepada Azmin Ali, bekas Setiausaha Sulit kepada Timbalan Perdana Menteri dan kini menduduki jawatan orang nombor dua dalam PKR sebagai timbalan presiden.

Shamsidar sekian lama telah berjaya mengelak daripada dirinya terseret dalam drama skandal seks membabitkan Anwar tetapi kali ini nampaknya usaha beliau untuk terus mengelak mungkin sudah sampai ke penghujung jalan.

Sejak 14 tahun lalu nama Shamsidar, isteri kepada Anwar sering dikaitkan sebagai individu yang pernah menjadi mangsa kerakusan seks Anwar tetapi dakwaan ini tidak pernah dapat dibuktikan.

Malah isteri Anwar, Dr Wan Azizah Ismail juga menutup rapat mulutnya daripada memberi sebarang komen atau penjelasan walaupun didesak, ditekan dan diasak oleh kawan dan lawan.

Mungkin Dr Wan Azizah sebagai isteri yang setia hanya mampu memendam hati dan perasaan demi menyelamatkan mada depan dan karier politik suaminya.

Ini kerana tuan empunya badan iaitu Shamsidar tidak pernah membuka mulut samada untuk menafikan tuduhan berat itu apatah lagi untuk mengiyakannya.


Bagi rakyat yang selama ini ternanti-nanti untuk mengetahui kedudukan sebenar dan juga kebenaran disebalik misteri Anwar-Shamsidar sudah tentunya menunggu perbicaraan yang bakal menjelang dengan penuh debaran.

Agak lucu apabila media melaporkan PKR akan menganjurkan Himpunan Shamsidar bagi menghalang isteri Azmin itu mengambil tempatnya sebagai saksi apabila tiba masa perbicaraan kelak.

Mungkin penyokong PKR menjangka perbicaraan yang melibatkan bos mereka kali ini akan menjadi hebat dan sensasi daripada perbicaraan liwat kedua.

Namun parti yang kononnya mendokong dan sering melaung-laung di jalanan untuk menegakkan keadilan kini menjadi golongan yang sama untuk memusnahkan institusi keadilan apabila kepentingan mereka terancam.

Adakah pihak pembangkang bermimpi bahawa para hakim di negara ini mudah untuk ditakut-takutkan dengan demonstrasi ataupun perhimpunan demi melindungi kepentingan seorang yang terbabit dengan pelbagai dakwaan kepincangan akhlak dan moral?

Jika benar Anwar adalah manusia 'suci' dan 'maksum' yang diyakini oleh penyokong PKR, maka usahlah gundah dan gulana menghadapi perbicaraan yang bakal menjelang.

Sudah tentu 'kesucian' dan 'kemaksuman' diri Anwar akan terserlah jua sekiranya beliau di pihak yang benar!

Maka janganlah dilayan sangat desas desus bahawa perbicaraan ini adalah satu lagi konspirasi politik berpanjangan untuk meranapkan impian Anwar menjadi Perdana Menteri tetapi anggaplah masa untuk mengangkat tirai kebatilan sudah tiba.


19 comments:

Anonymous said...

nk sgt tengok mcmne ice cream connet to berperanan..apa khasiatnya..apa rasanya...adakah conet to tersbut dpat memulihkan skit pinggang,skit tulang blakang dan sebagai penawar kpd serangan asenik...nak tau. je...jual kat mane ya...ada x iklan kat haramkah..malaysia kini...teringin....ice cream btang aku dh tengok masa kat tandas...ehh..lupa lak...sape ek...

Anonymous said...

Akibat tak tahan melihat isteri tersayang melakukan aiskrim bengkok nuar juborr. Si Tangang moden, yg sanggup buang ibu kandung sendiri, sanggup buang darah daging sendiri, adik beradik, semua hanya untuk Hero Tamil, Boss dia, sangup menyerahkan isteri sebgai santapan rakus nuar juborr. Sanggup Si Tangang Moden menjual air lendir isteri hanya kerana inginkan kereta Ferrari dan kemewahan hidup, mampu beli katil Itali berharga RM20K+. Kerana tak tahan melihat isteri tercintan melakukan aiskrim bengkok Boss, beliau sanggup menjula aiskrim dalam jamban dan terus mendapat pangkat sebagai YB Jamban. hebatkan pemimpin Pgayr... ish ishh ishh ishh jahanamlah negara kalau spesis2 haramjadah ini berkuasa.

Anonymous said...

apa nak di harapkan bro...

bagi aku laa.... yg pertama sekali kita kene hormat ialah org tua kita...

mak kita yg paling utama...

kalau mak pon dia tak tau mcmana nak hormat....

penyokong2 pkr maki hamun mak dia pon dia tak kisah...

apalah sangat jual puki bini sbb nak pakai ferrari..

joe

Anonymous said...

TAHUN 2013 ADALAH TAHUN PAKATAN RAKYAT MEMERINTAH MALAYSIA, INSYA ALLAH.... TAHUN DIMANA ANWAR IBRAHIM DINOBAT SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA, DAN RAKYAT MALAYSIA AKAN MENYEKSIKAN CINA MALAYSIA MENJADI TIMBALAN PERDANA MENTERI PERTAMA SEMENJAK MERDEKA, INSYA ALLAH! AKU SOKONG PENUH PAKATAN RAKYAT/PKR, KERANA AKAN MEMBERI KEBEBASAN KEPADA LGBT UNTUK KAHWIN SEJENIS SEPERTI TERMAKTUB DALAM PERLEMBAGAAN BARU DAN ORANG MELAYU BEBAS MEMILIH AGAMA, TANPA KONGONGAN DARI MAJLIS ISLAM MALAYSIA....

Anonymous said...

Orang yang komen atas aku ni kena mengucap. Itupun kalau masih Islam la.. kalau dh murtad kasi sembelih je..

Anonymous said...

anon 1.17pm. gua rasa anon 12.55pm tu saja jadi sarcastic. dia perli puak-puak serban hijau dan pengikut imam mahdi kalau al juburi jadi pm.

Anonymous said...

cite nya btul..pe slahnya,,ce citer..ce citer lg...besmbur air yg aku tngh mnum ni...klakar..klakar wei..belasah je puak2 baghal tu...apaa barangggg...!

Anonymous said...

Apakah spesis yg sudah bergeluamng dalam kancah jubor menjubor dari pengakuan adik terangkat sejak dari tahun 75/76, dari abad bujang cikangrong hinggakan sudh berumahtangga hingga ke hari ini, masih tetap melakukan perbuatan terkutok lagi jijik, apakah spesis yg macam ini dikatakan anugerah tuhan? Tidak redha dgn isteri yg sempurna, adik terangkat, drebar peribadi, tukang jahit, penceramah universiti, setia usaha peribadi, pembancuh kopi, isteri YB jamban, isteri2 orang, pelacur2 dalam dan luar negara, itu yg kita tahu secara rasmi menjadi mangsa nafsu membabi BABI haramjadah. Melalak lalak kena suntikan HIV, racun arsenik, diburu pembunoh uphana, sakit kornik tulang belakang, masih tak mampos, penipu, pembohong, autaw keling pariah, agen yahudi zionist bacul, ini yg disamakan sebgai Imam Mahadi? Nauzibillah, sewel dah pencacai2 dan penjilat2 Pgayr, akibat dek togok air kencing nuar juborr. Mabuklah dalam jubor nuar

Anonymous said...

Fuckaton haramjadah, PAS dan Pgayr penyokong kuat Ambigay dan LBGT. Apakah anda penyokong Fuckaton haramjadah bengap nak mampos atau sudah pun di butakan dan pekak telinga dan butakan hati. Tidak kah anda tahu Ambigay, LBGT adalah menggalakn hidup gaya bebas. Anak muda digalakan hidup bebas, memilih agama sendiri, tidak ada halangan untuk menukar agama lain, hidup dgn dalam kebebasan untuk melakukan apa saja, seks bersama jantan atau betina, atau sesama jenis, jubor menjubor, jantan dengan jantan, pedang lawan pedang, betina dgn betina, puki dgn puki. Inilah yg spesis2 nuar juborr dan talibarut2 songsang mahukan. Inilah gaya hidup songsang dan murtad yg Fuckaton haramjadah mahukan untuk menghancurkan anak2 bngsa supaya negara menjadi hancur, ranap dan huruhara dan kacau bilau. Inilah matlamat dan agenda jahat dan kotor Yahudi Zionist Neocons untuk menghancurkan negara2 Islan termasuk bumi Tanah Melayu. Menyokong Fuckaton haramjadah, bererti anda menyokong agenda Yahudi Zionist Neocons dan sudah tentulah anda mendapat ganjaran dan saham Lahanat Allah. Tunngu lah waktu dan ketika Allah akan bayar cash di dunia dan akhirat menerima azab dari Allah yg sungguh pedih. Baru tahu langit tinggi dari bumi. Sokong lah, jilat lah jubor nuar dan Wali selipar dan gumbiralah. Azab Allah keatas spesis2 sperti anda akan tiba yg pasti.

Anonymous said...

AnuA+ sedang cari jalan nak beli hakim, Kali nih drag 8 tahun. Taruk semua alasan alasan supaya kes senang jdi susah!

Anonymous said...

GWM...ada kesilapan fakta...di paragraf ke 15....SHAMSIDAR ADALAH ISTERI KEPADA AZMIN ALI...BUKANNYA...ANWAR ##### HARAP DIPERBETULKAN....TQ

Anonymous said...

keluarga diorg ni dah jadi keluarga 69.. semua boleh pakai.. dah jadi amalan tak boleh nak ubah dah.. yg pelik pas pun dah ikut sekali..takebeerrr

Anonymous said...

Rasanya tetap sama !betul x asmin,,,,,

Anonymous said...

Ok la tu.. ni baru betul dikatakan keadilan. shamsidar tngok azmin mkn aiskrim dn skrg giliran azmin lak tgk shamsidar mkn aiskrim. Patut la shamsidar diam n rilek je bila kes azmin mkn aiskrim meletop rupa2nya masing2 tau kecurangan masing2 hanya kerna inginkan kemewahan.

Anonymous said...

Demi HARTA DAN Kuasa,ada juga maanusia macam,assimin ni,pakat berpawah Bini.Biasanya binatang seperti lembu,kerbau ayam itik orang berpawah!

Anonymous said...

Apalah, org makan aiskrim pun nak heboh, bukan salah besar pun, anak aku makan aiskirm, aku sendiri makan aiskrim, janji ada duit.
kalau aiskrim magnum sekali-sekala aku belilah. sebab mahal sangat.

Anonymous said...

Al Qardhawi sudah bertemu Anwar dan mendoakannya.....beliau Ulama' terbesar yg lbg tinggi maqamnya dan mendapat khilaf Allah lbh dari kamu semua utk mengetahui siapa yg benar....org yg tolak Allah, Rasul, Quran dan Ulama' shj yg bersekongkol dgn org yg suka fitnah, Zalim, pendusta dan musyrikin....selagi kamu x dpt hidayah, selagi tukamu akn mendustakn kebenaran

Anonymous said...

Kalau gelaran pun dah diberi Sheikh Aljuburi...apa lagi nak...amoi pun dah belasah...yang kantoi je dah berpa...yg tak kantoi ntah berapa lagi...kenapa ramai yg nak bersekongkol dgn si nuar ni...tak kan nak tunggu dia main depan korang baru nak caya ngong oii...aku x mau peliwat &kaki main amoi jadi pm malaysia ni oi...baik ko lantik aku je jadi pm...

Anonymous said...

Calon diri sendiri..pastu lantik diri sendiri..hahaha..