Tuesday, January 8, 2013


Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan parti itu kekal dengan pendirian yang dibuat sebelum ini bahawa golongan bukan Islam menggunakan kalimah Allah sebagai rujukan terhadap Tuhan bagi Agama masing-masing.

Beliau berkata demikian sewaktu sidang media di ibupejabat PKR yang turut dihadiri oleh Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim, Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu.

Abdul Hadi turut memberitahu kenyataan beliau pada 7 Januari 2010 dan buku bertajuk "Allah: Kalimah Yang Benar, Tujuan Yang Salah" adalah konsisten sepertimana pendirian parti itu pada hari ini.


Read More, PAS LACURKAN LAGI ISLAM



Hujah dan alasan Hadi Awang, Surah Al Imran, ayat 64 ...

Katakanlah: “Wahai Ahli Kitab! Marilah kepada satu kalimah yang sama antara kami dengan kamu, bahawa kita tidak mengabdikan diri melainkan kepada Allah, dan kita tidak menyengutukan-Nya (menyengutukan Allah) dengan sesuatu; dan (juga) sebahagian daripada kita tidak menjadikan sebahagian yang lain sebagai ‘arbab’ (tuhan-tuhan) selain Allah.” Jika mereka berpaling katakanlah: “Saksikanlah bahawa kami adalah Muslimin (orang yang menyerah diri kepada Allah).”


Bukankah ini ayat seruan untuk ahli-ahli kitab menggunakan kalimah Allah untuk tunduk dan sujud kepada Tuha Yang Esa, Allah Taala. Bukannya ayat menghalalkan penggunaan kalimah Allah untuk sujud dan sembah kepada Tiga Tuhan (Trinity)

Hadi Awang ni hisap ganja ke ...



32 comments:

Anonymous said...

SUDAH JELAS BAHAWA SECARA RASMI PAS BERSETUJU AGAR PUAK KRISTIAN MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH DALAM BIBLE VERSI BAHASA MELAYU. PANDANGAN DATO' HARUN DIN SUDAH DIBAKUL SAMPAH DAN TELAH DIBUANG DALAM TONG NAJIS MUGHALLAZAH (KALAY NAK PAKAI KENA SAMA' DAHULU. BAGAIMANA DENGAN VERSI TAMIL, CHINESE, PUNJUBI, DAN ENGLISH? MENGAPA PAS PULA YANG MENJADI AUTHORITY MENGENAI HAL EHWAL AGAMA ISLAM? MANA PERGI MAJLIS FATWA?, MAJLIS RAJA-RAJA? APA KATA MAJLIS PEGUAM? KALAU NAK GUNAKAN KALIMAH, DALAM SEMUA BIBLELAH DAN BUKAN DALAM VERSI BM SAHAJA. DALAM PADA ITU MESTI ADA ISTILAH(Definition): "ALLAH DALAM BIBLE INI BERMAKSUD TIGA DALAM SATU DAN BUKAN YANG MAHA ESA SEPETI ALLAH ORANG ISLAM. AWAS, PENGANUT ISLAM JANGAN KELIRU DENGAN ISTILAH ATAU NAMA ALLAH DALAM BIBLE INI".

APA NAK DIKATA. PAS BELUM BERKUASA SUDAH BUAT KEPUTUSAN DASAR. BERTENTANGAN DENGAN PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN. DEMI POLITIK KAN SEMUANYA OK.

WAHAI UMAT ISLAM DI SELURUH MALAYSIA DAN DUNIA, MASIH TIDOQ LAGI KA? BESOK-BESOK NABI MOHAMAD SAW, MASJID, ALQURAN VERSI KRISTIAN PULAK AKAN MENJELMA..TUNGGULAH PASTI MEREKA MAHU GUNA. BAGI PAS TAK ADA MASALAH.

Anonymous said...

Aq makin benci dgn PAS....krn kemarokkn kuasa,wang hengget dan PUTRAJAYA sgp gadaikan sgl2nya termasok kalimah Allah...

Hinanya PAS....

Anonymous said...

Bangsat punya PAS!!! memainkan ayat2 Allah utk kepentingan duniawi.. Kahak ptuihh!!! lah Hadi, Nik Ajis & Mat Sabun!!!

Anonymous said...

Kristian ada 3 tuhan. Firman Allah (merujuk ayat yg diguna Hadi) mengajak Ahli Kitab utk menyembah Allah sbg Tuhan yang Esa pun dah tentu2 tak betul utk kristian. Man nak Esanya kalau ada 3! Ish hadi..hadi.. memandai2 je guna ayat Quran utk tegak benang basah yg dah tentu2nya tak boleh nak tegak.

Anonymous said...

Kecuali kalau Guan Eng, Kor Ming dan semua yg manusia yg beragama Kritian kat Malaysia ni menyebut InsyaAllah, Subhanallah, MasyaAllah, Allahuakbar, Astaghfirullah dan semua perkataan yg ada ALLAH menggantikan lord, god dalam sebutan seharinnya, aku akan reconsider la kot perkataan Allah ni puak kristian pakai...

Anonymous said...

SUNGGUH MENGELIRUKAN..
MACAMANA LAH DGN GENERASI AKAN DATANG
TAKUT DIPUTAR BELIT DGN KALIMAH ALLAH.

Anonymous said...

Pas ne blum berkuasa dah boleh berkrompomi ttg kalimah allah dgn dap..kalau berkuasa agaknya..mcm mana agak2 nya..kalau dap ckp kristian agama rasmi malaysia..pas pun cakap ok..tak de masalah..nauzubillah dijauhkan...

raismazzadam said...

ayuh orang beragama islam kita bersatu..PRU nanti kita tanam hidup-hidup pihak yang mempermainkan agama islam..MAT SABU KITA TANAM MATI ABU

SALMAN RUSDIE said...

You know Hadi, you are a BELADIFUL.

Kamarul said...

Assalamualaikum.. Semua...Kita harus menentang habis-habisan pendiria PAS yg semakin lama semakin DAYUS semakin tunduk kepada kehendak ANWAR yg menjadi paba segala pepecahan masyarakat islam di Malaysia..kita boleh hanya jadi pembaca sahaja disini semua harus mengutuk dengan memberi komen agar ia menunjukan bantahan serta signal yg jelas kepada masyarakat kristian bahawa kalimah ALLAH tidak wajar digunakan oleh agama lain di malaysia sama ada di dalam text atau lisan bagi merujuk kepada tuhan agama lain. Saya tidak bersetuju kerana kerana Pelbagai sebab dan persoalan yang patut umat islam lontarkan kepada pihak yang menyokong kalimah ALLAH adalah:
Mengapa kalimah ALLAH begitu menjadi satu tuntutan yg mendesak daripada masyarakat kristian dlm bible terjemahan bahasa malaysia, bukankan terjemahan loard atau god itu lebih baik diterjemahkan kepada tuhan yg sesuai dengan bahasa malaysia itu sendiri. Di Arab ianya berbeza kerana dalam bahasa arab itu sendiri menterjemahkan bahawa tuhan itu allah…Saya berpendapat bahawa tuntutan ini berniat bagi mengembangkan agama kristian dikalangan masyarakat melayu islam.. Pihak kristian sebenarnya sengaja ingin kan kalimah ini di tulis dlm bible kerana kejayaan yg besar bg kristian dlm menyebarkan agama itu di banyak negara islam dengan menterjemahkan bible dlm bahasa ibunda sesebuah negara. Sebenarnya ini niat sebenar mereka. Pada saya penggunaan kalimah ALLAH ini bukan sahaja mengelirukan umat islam tetapi penganut kristian itu sendiri.Kita harus bersifat behati2 terhadap musuh islam, kita harus ada sifat bersyakwasangka terhadap niat jahad mereka. Adakah dengan menterjemahkan god kepada ALLAH oleh penganut ktistian menjadikan kefahaman mereka terhadap agama mereka meningkat, adakah bila penggunaan god dan lord ini kepada tuhan akan menyebabkan penganut mereka keliru dan sesat serta lari dari maksud sebenar? Jika tidak wajarlah mereka mengguna perkataan tuhan, negara ini juga adalah negara yg majoriti adalah beragama islam serta agama rasminya adalah agama islam.
Ada banyak ayat dr Al-Quran sebenarnya menceritakan kisah yg sama di dlm bible, cuma versinya berbeza dan diseleweng perkara ini di kuatiri akan boleh menyesat unat islam jika kita tidak berhati2. Cuba anda bayangkan akan datang anak2 kita disogokan dgn bible bahasa malaysia dan menjadi kebiasaan dan akhirnya meraka mendapati tiada banyak perbezaan dan dikuatiri  keimanan mereka tergugat lalu tergelincir nauzubillah.
Cuba anda bayangkan bila mana ayat bertulis ALLAH di pakai di baju penganut kristian dibawa ketandas, selepas yg bertulis ALLAH pada selipar, kasut, kalung dan sebagainya dan bila di dakwa mereka kata ALLAH yg mereke rujuk adalah ALLAH kristian.. Maka terlepaslah mereka dr kesalah menghina agama islam..
Bagi saya Anwar telah jauh tersasar dr pegangan asalnya kerana dik agenda politik… Akhirnya teperangkap dengan keinginan,nafsu serta kekuasaan.. Banyak pandangan lontaran tafsiran seperti pandangan murtad,p hudud,luralisma. Libralisma, LBGT, yahudi, israil, penjualan arak di kawasan penempatan majoriti islam di selangor, pusat hiburan di bulan ramadhan di kedah, kedai judi di kelantan, kedai gunting rambut unisex, Semua pandanganya menjurus kepada keuntungan politik bukan lagi pandangan pada islam itu sendiri…
Wahai umat islam bersatulah… Percayalah bahawa hudud serta syiar islam tidak akan terlaksana jika PAS menang bergitu juga bila UMNO menang kerana mereka masih lagi menagih setiap undi bangsa lain setiap undi org kristian… Maka setiap undi yg mahu di tagih perlu tunaikan tuntutan mereka..akhirnya kita mula jual maruah bangsa dan agama…parti masing2 mula menjual maruah bangsa demi undi…. Kalau kita benar rasional dlm berpolitik kita mesti bersatu kerana kita majoriti iaitu 65% dan bangsa lain 35% bila kita berpecah kita minjadi minoriti iaitu 32.5% umno dan 32.5% pas dan mula lah kita menagih undi pada mereka..HUDUD DAN SYIAR ISLAM DI MALAYSIA HANYA BOLEH DILAKSANAKAN BILA ISLAM IAITU PAS DAN UMNO BERSATU…. PERCAYA LAH….

Anonymous said...

Solat hajat pas dah memakan diri. Semakin lama semakin banyak kemungkaran pas didedahkan. Aku bersetuju kalimah Allah digunapaikai oleh kaum kristian. Dengan syarat mereka mengesakannya dan mengakui Allah tiidak di peranak dan diperanakkan. Dan muhamad itu diakui sebagai Rasulullah dan Nabi isa itu merupakan hamba Allah sama seperti Muhamad Rasulullah.

Pas memang bangang.

Anonymous said...

PAS dah gila BABI

Anonymous said...

Ingatlah UMAT ISLAM Malaysia!kita bukan berdepan dengan Kafir Harbi yang memusuhi Islam,tetapi kita kini berdepan dengan MUNAFIK,yang kata nabi ianya adalah lebeh bahaya daripada KAFIR!
Bersarban berjanggut dan baca hadis/ayat Kuran,belum pasti Islam sejati,mungkin ini golongan Munafik!

Anonymous said...

sampai masa nanti anak cucu kita akan kata Isa itu allah (jesus is lord),allah itu tiga, bapa allah,anak allah, hantu allah,.(trinity in lord), Khulhuallah dah di ganti dengan ayat ayat bible mengenali allah, pada masa itu Hadi dah mampus,nik aziz dah mampus, mat sabu dah mampus. siapa nak betul kan aqidah anak cucu kita. Cukup lah amanat hadi tu jadi pengajaran pada kita. Kita semua islam, hanya mempunyai satu ALLAH... ramai ramai kita bertakbir ALLAH HU AKBAR, HANCUR KAN PELACUR PELACUR POLITIK PAS INI.

Anonymous said...

semakin jahanam peacur politik pas ini, kerana bapak babi, sanggup lacurkan ugama, dah jelas bekas kawan kawan bapak babi ada kata bapak babi sanggup menjual ugama untuk politik dia, nampak dak dlm tv 1 berita, siapa di sebelah munafik hadi, bukan ke babak babi..
shiiiit, to hell with PAS. ulama PAS apa lagi, selama ni bukan kah kamu yang mengajar siapa Allah... adakah allah itu jesus, adakah allah itu trinity...malang sungguh org islam di malaysia di permainkan oleh tokoh politik lembu yang berugama islam ni,..

Anonymous said...

pernah dengar tak malaysia akan jadi negara christian,.. ini adalah langkah langkah jangka panjang mereka untuk menjaya kan cit cita itu,..cuba fikir kenapa dulu christian tidak pernah menggunakan issue allah ni,,,sekarang makin berani, sebab kita melayu boleh di kotak katik.. contoh jelah kes tanah di kelantan di beli oleh tokeh DAP... MELAYU SEDAR LAH KAMU..

Anonymous said...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم: Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

1]Katakanlah: "Hai orang-orang kafir,
2]Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah,
3]Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang aku sembah.
4]Dan aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah,
5]dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang aku sembah.
6]Untukmu agamamu, dan untukkulah agamaku

Anonymous said...

PUAK KRISTIAN NAK GUNA KALIMAH ALLAH...PUAK HINDU PUN DIPERSILAKAN....GUNALAH KALIMAH ALLAH...ITU KATA HADI TUKANG BESI...MAKSUDNYA...KALAU PUAK HINDU YG ADA BANYAK TUHAN...BOLEHLAH DIGUNA SEPERTI BERIKUT...ALLAH SUBRAMANIAM...ALLAH MURUGAN...DAN SETERUSNYA...DAN SETERUSNYA...MACAM MANA TU...HADI TUKANG BESI NI AKAI ADA KA....

Anonymous said...

Kalau betullah - ni bukan ulamak tapi ular dalam semak -
Mrngucap panjang - tak tahu cam nerlah nak jawap depan Allah esok. Sejak 10 tahun dahulu lagi persaan hati ini rasa same thing tak kena - there are something wrong with this guy @ walau pun ketika dulu Ada orang memuji hadi - Sekarang baru pecah tembelang. Alhamdulilah Allah nak memelihara bumi malaysia ini. Fikir 2 kan lah

Anonymous said...

Kesimpulan - Akhir zaman ni akan banyak lahirnya Ulamak yg memperdagangkan Al Quran Untuk kepentingan peribadi. Cari lah alim ulamak yg mengajar anda beramal ibadah / mengenal Allah - bukannya mengejar dunia dan kuasa. HATi - HaTi berlindunglah pd
Allah dan bukan pada manusia yg bertopengkan serban dan janggut.

Anonymous said...

Mmg mengelirukan nanti kalu semua agama bole guna kalimah Allah, lebih-lebih lagi generasi akan dtg. Lebih ramai akan rosak akidah kerana keliru. Mungkin generasi akan dtg ingat Bible pun bole jadi rujukan mereka, kerana di dalamnya pun ada kalimah Allah. Nauzubillah....

Anonymous said...

kalau cmtu..lagu negeri kene tukar la perkataan ALLAH tu kan?atau pun org bkn islam tkleh nyanyi lagu tu..

Anonymous said...

Bdoh ! Lagu tu lain , tp ni nk d letak dlm kitab injil kau fhm tak ? Kau nk tgk ke rantai salib tp ada tertulis kalimah allh kt situ , klau ank kau tnya kau nk jwb apa

Anonymous said...

PAS membawa agama bru yg menyesatkn...

Anonymous said...

En nick dan en hardy x kisah apa akan jadi kpd islam dan penganutnya pd masa akan dtg sbb mereka tahu mereka hidup x lama lg di dunia ni.

Apa yg penting bg mereka ialah mengejar seberapa byk habuan dunia dan kuasa selagi hayat

Anonymous said...

sedap nama mereka nanti,mr nick ajis,
starring hardy dol, ade mix

Anonymous said...

Baca surah AZ ZUKHRUF AYAT 87 SEHINGGA AYAT 89.Fahami dn teliti ayat tersebut dn beri komen anda....

Anonymous said...

semua yg suka kafirkan org telah diterbalikkan kafir itu pd mereka.Semua dh tukarrr jadi FATHER........

Anonymous said...

Apa yang bebal terlebih tu Anonymous at: January 9, 2013 4:57 PM...hingga tak boleh nak bezakan lagu dengan kitab??
Sesiapa pun boleh sebut Allah tapi bukan dicetak dalam kitab mereka yang bukan beragama Islam (Al-Quran).
Tak ada asas pegangan agama langsung Anonymous at: January 9, 2013 4:57 PM. Ini petanda awal dah jumpa manusia yang tak dapat membezakan penggunaan Kalimah Allah. Apa akan jadi 10 atau 20 tahun lagi genarasi umat Islam di Malaysia?
Talkin untuk Hadi Awang, Mat Sabu, Nik Aziz dan semua pemimpin PAS yang menyokong pendirian Hadi Awang akan dibacakan oleh Paderi Krestian bila dia mampos nanti.

Anonymous said...

Alhamdulillah...sekarang kita kenal siapa mereka...

hamba yg x berdaya said...

Jangan nak yakin sangt ape yang ko cakap anonymous...ko check dlu diri ko mcm mane..ko nak pertahankan kalimah allah nak digunakan oleh owang...muhasabah skit diri..diri kita mcm mane..adekah dah ikut ajaran nabi sebetulnya atautidak .amalan hidup ikut sunnah atau tidak..ko nak bangkang owng yg ade banyak ilmu agama...ade sebab tuan guru kata bergitu ..ko belaja x habis nk kate kat owng...kaji sedalam dalam nye..baca sejarah m.baca hadis..baca al quran...baca sirah nabi...jgn tahu tuduh saja...xpasal2 dpt dosa besar...nak tulis ape2 fikir bnyk bnyk ...xtahu ape2diam

http://www.9levelbonus.ws said...

Amalkan surah Al Ikhlas untuk menyelesaikan masalah semasa & kembali kepada AL QURAN sunnah Rasulullah SAW

قُلۡ هُوَ ٱللَّهُ أَحَدٌ (١) ٱللَّهُ ٱلصَّمَدُ (٢) لَمۡ يَلِدۡ وَلَمۡ يُولَدۡ (٣) وَلَمۡ يَكُن لَّهُ ۥ ڪُفُوًا أَحَدٌ (٤)
" Katakan Allah itu Esa. Allah tempat kita berpegang. Allah tidak ada anak dan tidak diperanakkan. Tidak ada sesuatu yang menyerupai -Nya. "

.. Orang kafir, nasrani yahudi, buddha, hindu dan yang lainnya tidak boleh guna kalimah ALLAH sebab mereka syirik menyengutukan Allah dengan sesuatu yang lain, amal ajaran sesat.

سُوۡرَةُ البَقَرَة
وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَہُودُ وَلَا ٱلنَّصَـٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَہُمۡ‌ۗ قُلۡ إِنَّ هُدَى ٱللَّهِ هُوَ ٱلۡهُدَىٰ‌ۗ وَلَٮِٕنِ ٱتَّبَعۡتَ أَهۡوَآءَهُم بَعۡدَ ٱلَّذِى جَآءَكَ مِنَ ٱلۡعِلۡمِ‌ۙ مَا لَكَ مِنَ ٱللَّهِ مِن وَلِىٍّ۬ وَلَا نَصِيرٍ (١٢٠
Mereka yahudi, nasrani tidak akan reda akan umat Islam hingga mengikut fahaman meraka yang sesat lagi dimurkai Allah SWT