Sunday, January 20, 2013


KOTA BHARU 20 Jan - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, Sultan Kelantan, Sultan Muhammad ke-5 telah memberi pekenan kepada kerajaan bagi melantik wakil-wakil di kalangan kerajaan negeri bagi menganggotai jawatankuasa khas berhubung kajian isu royalti minyak di negeri itu.

"Kita akan tubuhkan satu jawatankuasa khas yang akan diwakili oleh wakil kerajaan negeri dan Ke Bawah Duli Sultan Kelantan sudah pekenan untuk melantik wakil dalam jawatankuasa ini.

"Jawatankuasa ini akan membincangkan satu persatu secara mendalam mengikut perlembagaan, secara telus (isu royalti). Kita tidak akan selindung dan buat keputusan yang adil...adil pada rakyat Kelantan, Terengganu dan Pahang," kata Najib ketika berucap pada Jelajah Janji Ditepati peringkat negeri Kelantan hari ini.

Jawatankuasa yang turut dianggotai oleh Najib diwujudkan atas dasar tanggungjawab kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk membincangkan mengenai hak-hak rakyat di negeri-negeri pengeluar minyak berhubung tuntutan royalti.


Read More, KLPOS



Barangkali ramai yang tidak mengetahui Tuanku Sultan Kelantan pernah berjumpa dengan Perdana Menteri secara sulit sewaktu bulan Ramadhan tahun lalu bagi membincangkan isu royalti ini.

Atas dasar itulah Perdana Menteri bersetuju dengan titah Tuanku Sultan Kelantan agar diletakkan wakil Tuanku dalam jawatankuasa khas ini agar PAS Kelantan tidak akan memutarbelitkan sebarang keputusan yang dipersetujui hasil dari perbincangan nanti.

Husam Musa tidak boleh lagi temberang memandangkan wakil Tuanku Sultan Kelantan adalah mata dan telinga yang akan melaporkan keputusan perbincangan jawatankuasa khas ini.

Rakyat Kelantan tidak perlu lagi risau ... Najib sudah memberi jaminan "Kita tidak akan selindung dan buat keputusan yang adil...adil pada rakyat Kelantan".

Namun apa yang pasti PAS Kelantan cukup risau dengan perkembangan mutakhir ini. Apa perlu Tuanku Sultan Kelantan meletakkan wakil dalam jawatankuasa khas ?



15 comments:

Anonymous said...

Hi! Someone in my Myspace group shared this site with us so I came to look it over.
I'm definitely loving the information. I'm book-marking and will be tweeting
this to my followers! Fantastic blog and fantastic style and design.
Also visit my website ; online slot machines for real money

Unknown said...

Apa lagi tunggu, meh ramai-ramai pengundi Kelantan sokong UMNO/BN

Anonymous said...

seperti biasa
ini kospirasi UMNO utk membeli sultan kelantan. dan pastinya sultan kelantan (mengikut amanat hadi) dah jadi murtad bila berkerjasama dgn kafir mcm UMNO.

Anonymous said...

Jangan jadi penjilat punggung DAPig seperti Pas yang Kufur.

Anonymous said...

Anonymous 6:23 AM :
Korang yang sokong, kerjasama dgn dap dgn pkr tak kafir ke?? yang terang-terangan mempermainkan nama Islam.. boleh plak jadi pak turut.. kelabu mata dan buta mata betul puak2 pencacai PR.. hanya kerana janji yang indah2 abis maruah digadai.. lepas tue sesuka hati tuduh org umno/bn kafir... mcm ko plak tuhan yang boleh melabel org kafir ke tak....

Anonymous said...

Dh tedesak sbb dorg nk dana. Sedangkan dana kerajaan negeri yg ada pun xpandai nk manage. mcmnela agaknye kalau dpt duit royalti. nik aziz trus pakai lamborghini kot gi keje.tanah ade gi bg kt dap. bingai btul. lawan la ngan sime darby ke wat kelapa sawit. bodoooo.. dh bepun tahun nik aziz memerintah. kalau dr dl dia mula kelapa sawit kecil2 an skang rasanya dh maju kot!! dok pikir nk pusat je..

Anonymous said...

Good day! I could have sworn I've been to your blog before but after going through a few of the articles I realized it's new to me.
Regardless, I'm certainly happy I discovered it and I'll be bookmarking it and checking back
often!
Look into my blog post ; online slots money

Anonymous said...

...kesimpulannya....>>> undi PAS = undi DAP = sokong kalimah Allah diguna oleh Kristian dalam terjemahan Bible versi bahasa Melayu....sekiranya PAS masih berada dalam PR...

Jeepers Creepers said...

lepas ni sultan kelantan boleh kena guling dengan puak pas ni..puak ni bukan boleh percaya..ramai yang kepala gila vavi

Anonymous said...

sampai kiamat pun umno tidak akan dapat ambik balik kelantan percaya lah..dr mahadir pernah mengeluarkan kenyataan bertahun 2 dulu.bukan senang mahu rampas kelantan...selagi umno tidak memerangi rasuah puak 2 menteri selama itu orang kelantan tidak akan memberi undi pada umno.perbetulkan diri mereka 2 ini barulah umno akan berjaya merampas kelantan..orang kelantan tidak suka kepada rasuah sampai bila 2 pun tidak akan.....cuba kalian pikir bn menang dulu pun kerana apa cuba kita sama 2 ingat kembali sejarah lampau.saya bertahun 2 buat kajian dan saya berada di kelantan sudah hampir 10 tahun,cuba kita perhati dr awang adek hanya menang satu penggal,dr illias satu penggal,yb gua periok satu penggal dan banyak lagi yb 2 yang lain.oleh itu marilah kita sama 2 membenteras rasuah di kalangan ahli politik umno...

Anonymous said...

ambo undi bn kali ni tak undi pas pulak... nak ajis royakk tuhan mencarut... semua tu bohong belaka tipu semata mata.. kena ingat org bohong hukumannya potong lidah potong mata dlm hukum hudud..

Anonymous said...

anon 11.18..ko br 10 taon.aku dah 24 taon dok KLANTAN.xyah nk membohong r org KLANTAN xsk perasuah.kne tahan ngan polis pn nk settle tepi jalan.xrasuah ke tu..

Anonymous said...

SYABAS KEPADA DS NAJIB. SAYA RASA TERTIPU OLEH PAS KERAN BANYAK MINGKIR JANJI. TELAH BERLAKU SAYA MEMBERIKAN UNDI KEPADA PAS, NAMUN BANYAK PENIPUAN TELAH DILAKUKAN OLEH KERAJAAN PAS YANG MENGAKU MEMPERJUANGKAN ISLAM TETAPI SANGGUP MENGGADAIKAN KALIMAH ALLAH. RAKYAT MASIH TERTANYA KENAPA KERAJAAN PAS KELANATAN MASIH TIDAK DAPAT MENYEDIAKAN AII MINUMAN YANG BERSIH SEHINGGA KE HARI INI. APAKAH RAKYAT KELANTAN SEMUA NYA TERDIRI DARI BATANG POKO ATAU PUN TANAH PASIR? KALI INI SAYA SENDIRI AKAN MENERANGKAN PERKARA YANG BENAR KEPADA AHLI PAS SUPAYA TOLAK PAS DALAM PILIHANRAYA KALI INI. TIADA SYURGA UNTUK PENGUNDI PAS SEKIRANYA MENGUNDI PAS. INI KERANA RASULULLAH S.A.W MENEYBARKAN ISLAM BERPANDUKAN AL-QURAN DAN HADIS DAN BUKANNAY MENJADI PENDUSTA SEPERI NIK AZIZ YANG BANYAK MENGGUNAKAN AGAMA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK. INSAFALAH WAHAI NIK AZIZI DAN HADI AWANG. BERUNDURLAH KAMU SEBELUM KAMU DIUNDURKAN. TAKBIR ALLAHU AKBAR.

BlueBird said...

NAMPAK JELAS SEKALI SULTAN KELANTAN TAK PERCAYAKAN PEMIMPIN PEMIMPIN PAS UNTUK MENJADI WAKILNYA, TAPI MENGHANTAR WAKIL YANG DIPILIH BUKAN DARI PAS.

Anonymous said...

bhai...bubar dulu parlimen, cakap cam confident menang