Thursday, January 24, 2013

Bila ia disahkan satu hari nanti, bahawa kita mempunyai rizab minyak di darat, apakah Kerajaan Pusat bersetuju bahawa 100 peratus milik kerajaan negeri sebagaimana hujah digunakan sekarang - Lawak Jenaka Husam Jamnapari Menjelang PRU 13



Akhirnya rakyat Kelantan semakin faham mengapa blogger Kickdefella meninggalkan Husam Musa yang banyak melahirkan idea, omongan kosong dan pembohongan kitar semula menjelang pilihanraya umum ini.

Barangkali sakitnya hati dengan titah Tuanku Sultan Kelantan yang meletakkan wakil bagi diri baginda didalam jawatankuasa khas isu royalti menyebabkan Husam perlu melakukan suatu pembohongan baru.


Ura-ura mengatakan terdapat rizab minyak dalam jumlah besar di Kota Bharu dan beberapa lokasi berhampiran di Kelantan bakal terjawab apabila kerajaan negeri bersetuju untuk melantik sebuah syarikat yang akan mengkaji secara sah kewujudan hasil bumi itu. Pengerusi Jawatankuasa, Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa berkata, kelulusan berkenaan perkara itu dicapai pada Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri hari ini dan proses pelantikan syarikat berkenaan akan dilakukan dalam waktu terdekat.

“Bila ia disahkan satu hari nanti, bahawa kita mempunyai rizab minyak di darat, apakah Kerajaan Pusat bersetuju bahawa 100 peratus milik kerajaan negeri sebagaimana hujah digunakan sekarang, iaitu jika ditemui telaga minyak di daratan pusat tidak mempunyai hak,” katanya kepada media selepas Mesyuarat Exco Kerajaan Negeri di sini, hari ini. - SINAR HARIAN, 23 Januari 2013.



Wahhh ... semakin ligat otak Husam Jamnapari ini terdesak mahu mengembalikan keyakinan rakyat Kelantan agar kembali memberikan sokongan dan undi kepada PAS.

Minyak mula ditemui di Kota Bharu ...

Ayat paling tak tahan ... Husam berkata, ia lebih besar dari rizab di lautan.



Cuma barangkali rakyat Kelantan perlu bertanyakan kembali kepada Pengerusi Jawatankuasa, Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri Kelantan ini ... Apa yang telah berlaku kepada penemuan minyak di Tumpat dan Bachok sejak 7 tahun yang lalu.

Manusia yang sama mencanang penemuan minyak di Kelantan ... Husam Musa.


Thursday May 4, 2006
KOTA BARU: Oil deposits have been found at the inshore areas of Tumpat and Bachok districts in Kelantan. State financial planning committee chairman Datuk Husam Musa said the state government planned to appoint a consultant to confirm if there were oil reserves around both inshore areas, which could be extracted commercially.

He added that the oil discovery was made recently by certain parties who alerted the state. The consultant would be entrusted to conduct a detailed study and offer recommendations to the state.

“We will then forward a report to the Federal Government. If it is true, then it is good news for the state and the country. It will boost Malaysia’s fuel production,” Husam said after the weekly state exco meeting here.

sumber : THE STAR



Untuk memudahkan cerita, terjemahan dipaparkan dibawah ini ...

KOTA BARU: Simpanan minyak telah ditemui di kawasan pantai Tumpat dan daerah Bachok di Kelantan. Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Kewangan Negeri, Datuk Husam Musa berkata kerajaan negeri merancang untuk melantik seorang perunding untuk mengesahkan jika terdapat rizab minyak di seluruh kedua-dua kawasan pantai, yang boleh diusahakan secara komersial.

Beliau menambah bahawa penemuan minyak telah dibuat baru-baru ini oleh pihak-pihak tertentu yang memaklumkan kepada kerajaan negeri. Perunding akan diamanahkan untuk menjalankan satu kajian terperinci dan menawarkan cadangan kepada kerajaan.

"Kami akan mengemukakan laporan kepada Kerajaan Persekutuan. Jika ia benar, maka ia adalah berita baik untuk negeri dan negara. Ia akan meningkatkan pengeluaran bahan api di Malaysia, "kata Husam selepas mesyuarat mingguan exco negeri di sini.



Alloooo Husam Jamnapari ...

Tahun 2006, sudah menjangkau 7 tahun mengapa masih tidak mengumumkan secara rasmi apa yang telah berlaku kepada penemuan minyak di kawasan pantai Tumpat dan daerah Bachok?

Rasanya kerajaan pusat juga tertunggu-tunggu selama 7 tahun laporan yang pernah dijanjikan oleh Husam Jamnapari.

Pastinya rakyat Kelantan sedang menunggu dengan penuh debaran laporan yang bakal dibentangkan Husam Jamnapari, penemuan minyak di kawasan pantai Tumpat dan daerah Bachok.

Berapa ratusan bilion ringgit yang bakal dijana hasil dari penemuan minyak ini sejak 7 tahun yang lampau ...  

Kita faham sifat semulajadi kambing jamnapari yang takutkan air. Tidak tahu pula jika KAMBING JAMNAPARI ini mampu melakukan pembohongan yang cukup nyata.

Cuma satu sahaja pesanan kepada rakyat Kelantan ... jangan terlalu percaya bila KAMBING JAMNAPARI PAS ini mula mengembek.

Takut bodoh jadinya pula mendengar lawak kambing menjelang pilihanraya umum nanti ...



7 comments:

Anonymous said...

Tunggu Nga dan Ngeh melabur baru boleh korek. Orang lain tak boleh korek, lebih-lebih rakyat Kelantan sendiri, nanti minyak jadi air telaga je....

Anonymous said...

lawak PRU Pas sbb risau janji BN lagi hebat dr janji PAs jd cari modal ckp ada telaga minyak mgkn telaga minyak biawak padang pasir mas kot

Anonymous said...

PAS Kelantan saje buat2 isu ni. Sebab nak keluarkan duit kerajaan untuk salurkan kepada kuncu2 nya.

Anonymous said...

wahahahahahahaha.....

ini ada modal nak kutip derma wat belanja penyelidikan utk pengesahan kewujudan MINYAK kat bawah bumi kelantan...

Maka kisah TIN MILO akan di panjangkn pula utk menyakau wang rakyat yg terkesima dgn citer mitos Husamnapari..duit derma lebuhraya dah bertukar jadi lebuh rayau ke?

TAKEBEER TAKEBEER TAKEBEER Tin Milo kian penoh....

Anonymous said...

Ni Bapak Kambing Jamnapari memang sepusat sepusing dengan B.A.B.I.... hidup mentekedarah duit rakyat hasil menipu jer la...padan muka ahlul-ahlul PAS dengan PKR serta majoriti rakyat Kelantan...mampus ler kamu dalam angan-angan yang tak sudah-sudah....

Anonymous said...

Nak urus air dalam negeri sendiri pun FAILED, ada hati nak korek petroleum pulak?!!

Ahlul Bahlul bangang PAS saja yang percaya terhangguk2. HARGGKK PTUIII!

Anonymous said...

txyah nk kata kt klantan jela,..ngeri phang tuan pm pnye negri pn ade mslh air..