Thursday, January 10, 2013

The vocal Bishop Paul Tan says that the Sultan's role is merely to protect Islam. He also underscores the fact that Malaysia is not an Islamic state.

The Sultan of Selangor’s decree that non-Muslims in the state are forbidden from using the term “Allah” has drawn the ire of a senior clergyman, who felt that the ruler has acted in an unfair manner.

Bishop Paul Tan, who heads the Johor and Malacca diocese, said the Sultan’s role was to protect Islam and not to make rules for those of other faiths.

Apa jaminan Bishop Paul Tan kalimah Allah ini tidak dipersendakan oleh penganut agama lain

“We non-Muslims have our own heads. Besides, our country is a constitutional or parliamentary democracy not a theocratic state i.e. Islamic state. Our Federal Constitution protects the rights of all our people, not only Muslims,” he told FMT.

Tan also pointed out that the matter was still pending appeal after the Kuala Lumpur High Court ruled on Dec 31, 2009 that the ban on non-Muslims using the word “Allah” was illegal.

“In all countries, except Malaysia, including Arab countries and Indonesia, there is no ban on Christians using the word ‘Allah’,” he said.

“If the Malaysian government forbids people of faiths other than those who profess Islam from using the word ‘Allah’, we would be the laughing stock of more enlightened people in other countries,” he added.

Tan also questioned if the faith of Malaysian Muslims were so fragile that it had to be protected because the use of this word by others would endanger their belief.

“I personally do not think so. How many leaders of this country have been educated in Christian schools and remained faithful to their Islamic faith? Many. By trying to forbid people of faiths other than those who profess Islam from using the word ‘Allah’ on the pretext of protecting the Muslims is actually casting aspersion on Malaysian Muslims for having a weak faith,” he said.



Furthermore, the bishop noted that there were at least three Surahs in the Quran – Surah 2:62,(the Cow), Surah 5:69 (The Table) and Surah 22:17 (the Pilgrimage) that say Jews, Christians and Sabeans believe in “Allah”.

“Sikhs have also clearly declared that their holy scriptures use the word ‘Allah’. There is only one God who created everyone and everything, there are no two Gods. It is only human beings who understand the Almighty in different and variegated ways,” he added.

sumber : FREEMALAYSIATODAY



Satu soalan untuk dijawab, tidak kira sama ada penyokong pihak kerajaan dan pihak pembangkang yang beragama Islam ...

Berapa ramai dan peratuskah penganut agama Kristian di Malaysia sehingga sudah semakin galak menuntut apa yang telah dilarang ?




12 comments:

Anonymous said...

ANGKARA SIAPA ORANG ORANG NI BERKURANG AJAR ?
ANGKARA SIAPA
ANGKARA SIAPA ?

Anonymous said...

Jawapannya tidak lain tidak bukan adalah... PASsetanirrajim yang diterajui oleh 2 Nabi Palsu- Nik Ajes & Abd Hadi Awang dan dibantu oleh OStad MekDi ulama palsu.

Anonymous said...

kalau dah percaya sangat kepada allah kenapa tak turut saja perintah allah yang mengutuskan muhamad sebagai nabi yang terakhir
Dalam kitab dia orang pun tak pun menyebut nama kalimah allah.

Bukan semua ugama itu sama, allah tidak mengihtiraf ugama lain selain islam. Islam adalah adeen
Kalau mereka nak nama kalimah allah boleh saja dan syarat mereka kena ambil sekali nama kalimah muhamad kerana allah dan muhamad tidak boleh dipisahkan. Dilaknat allah siapa yang menurut telunjuk orang kafir.

Anonymous said...

paul i cant say GO TO HELL TO THOSE MOSLIMS
BUT TO YOU I CAN ASSURED THAT HELL IS YOUR PLACE AFTER DEATH !!!HOW MANY TIMES SINCE BIBLE ISSUED WAS AMEND ,TILL TODAY ???
AS LONG AS YOU LIVE IN THIS COUNTRY YOU SHOULD RESPECT THE SULTAN IF NOT GO TO OTHER PLACES /COUNTRY

Anonymous said...

Bagi betis nak paha...ehhh sial lah ptuiiiii....

Mion said...

MELONTAR ADALAH RUKUN HAJI.
SEOLAH MEREJAM SYAITAN NIR RAJIM.
TETAPI ADA ULAMAK BERKAWAN NGAN SYAITAN.
APAKAH ULAMAK SEPERTI INI ULAMAK ISLAM YANG SEBENAR ?
ATAU ULAMAK INI WAJAR DI REJAM ?
WALLAH'HUALAM.

Anonymous said...

Sultan masih ketua kerajaan negeri. Kafir kafir laknat ni dah melampau kurang ajar mereka dulu datang merempat cari rezeki sekarang besar kepala terhadap raja melayu

MELAYUJATI said...

Mereka besar kepala sebab ada menalyu bodoh bangang macam Nik Najis Haji Lidi dan Anwar Jubug.

Anonymous said...

Perlembagaan menyatakan tidak boleh mendakwah sebarang ugama pun kepada orang Melayu yang sudah tentu Islam.

Ertinya bukan saja Sultan. Polis juga boleh menguatkuasakan bapa kepada undang undang iaitu perlembagaan.

Pembangkang dan lain lain buat buat tidak tahu mengenai isi perlembagaan itu.

Anonymous said...

Kalo dah xreti nak hormat pada ketua negara/pemerintah..lebih baik BERAMBUS dari ngr yg tercinta ini...

Mangkok jamban neh kalo dok kat Thailand mau dah kene bedil dah...

Ni sume pasal ANUwar BABI dan PAS celako...mangkok2 jamban sepet dah brani menyalak kuat....

Anonymous said...

Dunia di-ambang kiamat....BACK TO DARK AGES.

Anonymous said...

Porn kejayaan Setiap :
http://bbw.erolove.in/?PAULETTE
 manga porno 19 rubias gratis gratis orang mencari dengan gambar dragonball gt gambar galeri eurotic tv helena hardcore gratis gambar klitoris vagina, penis hardcore video seks arab 2 dewasa klip video porno di rapedporn