Tuesday, January 15, 2013

Anwar nampak peluang ini boleh diperoleh dengan membawa semula isu kalimah Allah. Walaupun berdepan dengan risiko hilang sedikit undi Melayu, Anwar tidak peduli.



Anwar Ibrahim sememangnya tahu, pembangkang akan hilang sokongan dan undi Melayu jika dibangkitkan kembali isu kalimah Allah.

Bijaknya Anwar tidak perlu beliau kehadapan menjuarai kalimah Allah, cukup sekadar diberikan tugasan ini kepada Tokong Besar Lim Guan Eng untuk mencetuskan kembali polemik ini.

Yang dicari Anwar selama ini adalah kekuatan undi untuk memenangi beberapa kerusi Parlimen di Sabah. Anwar mahu pecah peti deposit BN di negeri dibawah bayu.

Anwar nampak peluang ini boleh diperoleh dengan membawa semula isu kalimah Allah. Walaupun berdepan dengan risiko hilang sedikit undi Melayu, Anwar tidak peduli.

Anwar yakin, PAS boleh perbetul keadaan menjelang pilihanraya umum nanti. PAS adalah khadam terbaik untuk melakukan modus operandi ini.

Peluang di Semenanjung semakin gelap dan kusam. Fokus dan tumpuan harus diletakkan di Sabah dan Sarawak.

Rakyat di Semenanjung barangkali tidak nampak kekuatan Anwar bermain isu kalimah Allah, namun tidak bagi rakyat dan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak.

Dan GWM menjangkakan isu saman Jill Ireland, anak Melanau yang jadi ahli Sidang Injil Borneo (SIB) pasti akan di bangkitkan semula oleh Anwar, PKR dan DAP bagi menarik perhatian penganut Kristian di Sabah dan Sarawak. Kes ini masih berterusan


Jill, a member of the Sidang Injil Borneo (SIB) church, had sued the ministry for confiscating her personal collection of CDs at the airport in 2008 simply because they bore the word “Allah”.

The 29-year-old ethnic Melanau had demanded that the CDs — titled: “Cara Hidup Dalam Kerajaan Allah”, “Cara Menggunakan Kunci Kerajaan Allah”, “Ibadah Yang Benar Dalam Kerajaan Allah” and “Hidup Benar Dalam Kerajaan Allah” — be returned despite the ministry’s claim to her that the items were a threat to national security.



Tukang Bakar
Tokong Besar dan Setiausaha Agung DAP, Guan Eng sekadar 'membakar suis' mahukan kerajaan menarik kembali pengharaman kalimah Allah dalam Bible. Perlu diingat, majoriti besar daripada 9.2 peratus penganut Kristian adalah di Sabah dan Sarawak.

Suis Mula Terbakar
Pakatan Rakyat dalam satu sidang media di ibupejabat PKR Tropicana bersetuju kalimah Allah boleh digunakan bukan Islam.

Hadi Awang dalam sidang media berkata penganut Kristian jangan menyalahgunakan kalimah Allah namun tidak menolak penggunaan Kalimah Allah.




Anwar ada lesen besar nak main isu apa sekali pun. Janji dapat undi ...



9 comments:

Gintak Kota Kinabalu Sabah. said...

Di Sabah orang kristian sejak dari dahulu bebas menggunakan perkataan Allah atau menurut sebutan merek A-la jadi apa lagi yang Anwar sibuk sibuk menjaja Allah di Sabah.

Anonymous said...

BETUL DI SABAH DAN SARAWAK , ALLAH DA BIASA DIGUNAKAN. DALAM KITAB BIBLE BAHASA INDON ATAU BAHASA KAUM BUMI DI SINI. SO ISU ALLAH I SABAH DAN SARAWAK TAK ADA MASALAH..MEREKA TAK TAKSUB MCM DI SANA.PAK JUBUR JGN NK LAGA LAGA KAN UMAT ISLAM SANA DAN SINI.KRISTIAN SANA DAN KRISTIAN SINI. KAU JAGAN SEMENAJUNG JGN KACAU KAMI DI BORNEO.

Anonymous said...

Anon January 15 10.26 dan 11.28,

Tahniah atas kerasional fikiran anda. Jadi jangan AI hendak jadi biang keladi melaga lagakan Islam dengan kristian atau orang Sabah, Serawak dengan Semenanjung. Kami semuanya bijaksana, tidak emosional dan tidak mudah dihasut dengan tektik kotor atau licik anda, AI!

Anonymous said...

orang iban, Bidayuh, Orang ulu, Penan sarawak dan kedazan dusun atau sebagainya menghormati Menantu atau sauadar mereka yg menganut agama islam, Boleh duduk serumah semeja meraikan gawai< kematan xmas , hari raya tanpa masalah dan mereka menghormati agama masing2. Tak taksub mcm di semenanjung. Kitab bahasa mereka termasuk bahasa Indon da lama di guna pakai dan Nama Allah da biasa bagi mereka. So No Problem. Itu Bestnya Org Bukan Islam di Sarawak dan Sabah. Wpun saya orang semenanjung tapi lama keja di sini. Pakatan ada Agenda lebih besar untuk buat Penganut Kristian benci dgn Pro BN di Semenanjung mengenai Isu ALLAH. Agenda mereka di sabah dan sarawak sebab itu Isu Nama Allah di bangkitkan. Jangan terperangkap..Gua caya sama Bukan Islam di Sabah Dan saawak.,Sayang kamu semua

Anonymous said...

Kau orang tengok gambar kat atas agak 2 macam setan mana ya..

Anonymous said...

Tu muka DAJAL yang suka buat porak peranda dalam negara. Dia sendiri pun tak tau apa agama dia yang sebenarnya.
Aku pernah bertugas di Limbang Sarawak hampir 10 tahun. Ramai juga keluarga yang berlainan agama tetapi boleh duduk serumah dan menghormati sesama mereka.
Awas!!!!!! DAJAL berupa Anuar Ibrahim. Jika nak berpolitik pun jangan mainkan kesucian agama dan retilah untuk menghormati agama lain yang dianuti oleh seseorang.
Macai-macai DAJAL adalah pengikut tegar Anuar Ibrahim

Anonymous said...

Kadam DAJAL buat masa ini ialah Parti PAS. Awas orang Sabah dan Sarawak supaya berhati-hati dengan Parti PAS yang suka berdolak-dalih. Ketepikan fahaman politik sempit mereka.

Anonymous said...

Perlu diperingatkn kpd semua bahwa pengunaan nama ALLAH dlm injil versi indonesia adalah sblum sabah srwak menyertai malaysia lg. Ini adalah krn sabah sarawak pd masa sblum merdeka cara khidupan harian mereka lbih terarah dn cenderung kpd keindonesian. Jd krn tu mereka byk mngunakn barangan keluaran dr Indonesia utk khidupan harian mereka.

PakSu AloqSetaq said...

Isu basi yg cuba nk mainkan kembali? Macam la aljubri tu tahu sangat semangat kental org di sebelah sana? Pak su pernah tinggal di Sabah sekitar 70an, sedia maklum budibahasa yg amat luhur n benci pada penipuan! Pas dh xde tempat di Sabah, insyaallah PKR akan padam terus drp peta Sabah kelak.....!