Wednesday, January 9, 2013

Suruhanjaya Bebas Menentang Rasuah (ICAC) di Hong Kong tidak akan mengkaji semula siasatan ke RM40 juta yang didakwa dikaitkan dengan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman.



Menurut sumber, badan anti rasuah itu mendapati tiada bukti-bukti kukuh yang baru untuk dibawa kepada suruhanjaya itu dalam mengaitkan kes tersebut.

"Suruhanjaya mendapati bahawa tidak terdapat sebarang bukti baru bagi memulakan kembali siasatan.

"ICAC mengambil sikap dan prinsip tidak akan meneruskan kes-kes dan adalah jelas bahawa badan ini menjauhkan diri dari permainan politik," kata sumber.

ICAC, di bawah undang-undang, mewajibkan siasatan dijalankan jika terdapat sebarang aduan yang dilaporkan.

Sebelum itu, parlimen telah diberitahu mengenai keputusan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan keputusan ICAC pada Oktober lalu membersihkan Musa dari dakwaan rasuah.

Walaubagaimanapun, Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat, Rafizi Ramli telah melobi ICAC untuk membuka semula siasatan ke atas kes melibatkan Ketua Menteri Sabah itu.


Read More, LEMBU MONTOK PKR



Video yang ditayang sewaktu sidang media hanya tunjuk kereta Audi ... Tidak ada visual langsung membuktikan anak Nazri Aziz dalam Hummer.

Pssst Rafizi ...

Mana Bukti Video Anak Nazri Aziz Naik Hummer ? Dah masuk 2 bulan ni ...



3 comments:

Jijan Mali said...

Kalau dah spesis lombu, lombu jugaklah tu.....buat perhabis boras saja....kocik-kocik tak nak mampuis dah bosar menyusahkan orang...

Anonymous said...

Binatang ini tak ingat dosa & pahala lagi dah.

Anonymous said...

Dia dah kaya raya sebab sokong PR,nak dapat duit Mudah!cuma pengukut PR je kena tipu dgn MAMAT NI,