Wednesday, August 18, 2010


Artikel 153

Yang Dipertuan Agong atas nasi¬hat Perdana Menteri atau Kabinet, berkuasa menyelamatkan atau menjamin kedudukan istimewa orang Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak den¬gan menentukan kedudukan mereka dalam perkhidmatan awam, agihan bi¬asiswa atau pendidikan atau latihan atau lain-lain kemudahan yang diberikan kerajaan termasukpermit atau lesen perniagaan.

Artikel 153, Perlembagaan Persekutuan ini ditujukan khas kepada bangsa yang tidak mengenang budi orang orang Melayu. Dengan lebih tepat lagi bangsa Cina.

GWM ingin memberi sedikit buah tangan kepada bangsa yang bebal sejarah ini, sengaja membutakan diri dari fakta sejarah dan kenyataan ekonomi tahap pencapaian ekonomi kaum bumiputera.

Bangsa Melayu terlalu banyak berkorban dan bertolak ansur sejak Kemerdekaan lagi dengan dasar ‘quid pro quo’ terhadap kemasukan bangsa Cina ke dalam Persekutuan Tanah Melayu.

Sudah masuk 53 tahun kita mencapai Kemerdekaan, namun bangsa yang tidak mengenang budi ini masih lagi menuntut apa saja yang difikirkan mampu memberi kepuasan nafsu rakus dan tamak haloba sehinggalah kuasa ekonomi dan politik menjadi milik mutlak bangsa yang tidak mengenal budi ini.

Selagi mampu, bangsa yang tidak mengenang budi ini akan terus bermain dengan isu kesamarataan dan pelbagai desakan yang menguntungkan bangsa yang tidak mengenang budi ini seperti yang dilakukan oleh Ziong Dong dan Dewan Perniagaan Cina.

GWM paparkan carta dibawah supaya bangsa yang tidak mengenang budi ini faham maksud kesamarataan. Statistik statistik yang dikumpulkan jelas menunjukkan betapa angkuh dan bongkaknya bangsa yang tidak mengenang budi ini acap kali membuat tuntutan.






PRU 13 nanti sudah jelas menunjukkan bangsa yang tidak mengenang budi ini tidak akan memberi undi kepada Kerajaan BN berdasarkan kepada:

1. Persempadanan kawasan pilhanraya yang jelas memberi advantage kepada bangsa yang tidak mengenang budi ini menjadi penentu parti mana yang akan menang.

2. Model pemerintahan Pakatan Rakyat cukup menguntungkan bangsa yang tidak mengenang budi ini seperti yang telah berlaku di Perak sebelum ini.

3. Yang paling nyata, PRU 13 sebagai peluang terbaik untuk bangsa yang tidak mengenang budi ini berkuasa kelak.

Seperti yang telah Tun Dr Mahathir perjelaskan, kuasa mengundi orang Melayu sudah terbahagi kepada tiga parti yang jelas akan menguntungkan bangsa yang tidak mengenal budi ini.

Setiap kali orang Melayu dibantu, semakin menyalak bangsa yang tidak mengenang budi ini menuduh Kerajaan memberi tongkat hikmat kepada orang Melayu. Apabila Kerajaan membantu bangsa yang tidak mengenang budi ini, didiamkannya sahaja.

Walhal Kerajaan terlalu banyak memberi peluang perniagaan kepada bangsa yang tidak mengenang budi ini sehingga mereka memonopoli bidang perniagaan gula, stesen TV satelit, stesen janakuasa bebas (IPP) dan sebagainya, menjadi kaya raya tetapi mengalihkan berbillion ringgit keluar dari Malaysia.

Bangsa yang tidak mengenang budi ini bijak bermelodrama dan bijak berpecaturan. Kuota bumiputera selagi mahu wajib dihapuskan selagi tidak menggangu kartel perniagaan mereka.

Dan apa yang paling jelas dan semakin nyata adalah bangsa yang tidak mengenang budi ini akan terus membuat percaturan sehinggalah kuasa politik akan terus jatuh ke dalam genggaman.

Dan tinggallah orang orang Melayu yang sudah teruk berpecah belah merempat dan mengemis dari bangsa yang tidak mengenang budi ini.

Ini adalah hakikat… apakah orang Melayu sanggup menerima sesuap nasi dari tangan bangsa yang tidak mengenang budi ini.

Itupun jika bangsa yang tidak mengenang budi ini memberi sesuap nasi? Bagaimana jika keadaan menjadi sebaliknya!


MELAYU ATAS PAGAR

4 comments:

Wake UP! said...

Dah komunis sangat, mementingkan kesamarataan, kita pun boleh buat begitu.

Dah pentingkan kesamarataan, 8 dari 10 nama orang terkaya di Malaysia tu patut diambil balik oleh kerajaan kekayaan mereka dan bagi pada penduduk Bumiputera.

Itu baru kesamarataan. Minoriti mana boleh pegang kekayaan dalam negara yang mereka menjadi minoriti.

GAP KEMBALI said...

BAGUS ANALISA.

AKU PINJAM BRO ! BABI PUNYA KHINZIR !

Anonymous said...

Neraga sudah mula menghadapi keadaan Melayu/Bumiputera akan tenggelam. Sabelum tenggelam kadasar lautan mereka, semenatara aada kuasa, buat sesuatu dan pinda kembali kawasan pilihanraya.

Demokrasi?. Buat baik sudah berpada, kita buat nanti bukan jahat. Hak kita sudah tidak bisa dipertahankan lagi.

LEE KUAN YU SUDAH BERTITAH BAHAWA PRU13 UMNO/BUMIPUTERA AKAN KALAH..... AYOOOOOOOH... cucu cicit Tok Janggut, cucu cicit Datok Bahaman, cucu cicit Rosli Dhoby, cucu cicit Datuk Maharajalela, cucu cicit Mat Kilau, cucu-cucu YTM Tungku Abdul Rahman dan cucu pejuang seangkatan dengannya, banguuuuuuuuuuuuuunnnn...!, kita tiada masa lagi. Keluarkan segala semangat, kita serang mereka.

MELAYU TAK AKAN HILANG DI DUNIA?, bukan bukan bukan.... itu satu nyanyian sahaja. Melayu aakan hilang, Melayu akan hilang, Melayu akan hilang dan Melayu/Bumiputera akan lenyaaaaaaaap.....

Tamingsari said...

Teruskan Perjuangan:

http://melayumarah.blogspot.com/