Monday, August 16, 2010


Yeu Tiong Look (YTL) Bekas MP Wangsa Maju!

Sikap pemimpin MCA sungguh mengecewakan seluruh warga kerja Barisan Nasional terutama ahli UMNO. Jika sikap tolak ansur yang selama ini di hayati sudah pasti tidak ada lagi isu Boikot memboikot majlis yang di langsungkan oleh Barisan Nasional sama ada di anjurkan oleh UMNO,MIC mahupun mana mana komponen BN.

YTL yang dulunya MP Wangsa Maju pada tahun 2004 telah tewas pada PRU 12 yang lalu kepada calon PKR Wee Choo Keong dengan majoriti 150 Undi. Dah nasib dia kalah nak buat macam mana? Akur sahaja lah.

Lepas pada PRU ke 12 yang lalu satu perubahan telah berlaku dalam Barisan Nasional Wangsa Maju yang mana Dato Dr Shafei Abdullah Ketua Bahagian UMNO Wangsa Maju telah di lantik menggantikan YTL dari MCA sebagai Pengerusi Barisan Nasional.

Namun persehaman ini telah mengundang satu reaksi yang buruk dari YTL dan beberapa ketua Cawangan MCA Wangsa Maju. Banyak program program yang telah di Boikot oleh YTL dan Keroni keroninya. Malah YTL tampa segan silu menuntut jawatan Pengerusi Barisan Nasional Wangsa Maju sehingga mengeluarkan pendapatnya di dalam Sinar Harian Akhbar Arus Perdana.

Apa CIBAI nya YTL dalam menuntut jawatan yang telah Gagal di amanahkan kepadanya pada tahun 2004. Apakah ini tidak menunjukkan dengan jelas Sabotaj datang dari dalam Barisan Nasional sendiri?

Ini semua CIBAI yang boleh menjadi Nanah kepada Barisan Nasional dalam memenangi hati pengundi Wangsa Maju. Sikap YTL ini tidak ubah seperti ANAK BABI yang kelaparan Susu dari Ibunya! Jahanam lu YTL! BABI lu.

Buat pemimpin UMNO usahlah jadi Penakut bila di sergah dengan orang yang kecewa bila tidak mendapat jawatan! Kita ni UMNO dah tugas kita membela orang Melayu. Jangan kerana nak jaga. Hati komponen BN yang terang terangan megkritik kepimpinan kita maka senyap membisu seolah olah merelakan diri kita UMNO ini di liwat.

UMNO tu Kuasa orang Melayu, Kalau bab ni pun tak boleh nak jaga hati orang Melayu usahlah jadi pemimpin! Seluruh rakyat terutama orang Melayu melihat satu demi satu pencabulan hak kami orang Melayu yang di pertikaikan bangsa asing sama ada dari Pembangkang mahupun komponen BN sendiri.

Pemimpin UMNO kena jelaskan kepada Pemimpin Komponen BN yang lain ini siapa UMNO dan apa kepentingan UMNO dalam menjaga hak orang Melayu.

32 comments:

Anonymous said...

Salam...
Apa untungnya UMNO berpendapat demikian? Hanya mengemburkan keadaan. Hanya tau bergaduh di dalam Barisan?

ATAU

kerana bimbang TPM ingin bertemu dengan YTL? kerana tragedi perhimpunan BN pada baru-baru ini dimana Dato' Dr bersifat kurang ajar di depan TPM?

rasanya UMNO di tempat lain tidak seperti UMNO WANGSA MAJU yang bukan nak memajukan barisan tetapi hanya memajukan diri sendiri....

kepada YTL, jangan hanya berdiam dengan tomahan yang tak masuk akal ni. sudah cukup untuk berdiam diri.

Orang melayu dan islam juga YTL sanggup nak tolong walau bukan sebagai YB atau Pengerusi BN.
Khidmatnya tetap diteruskan.

SYABAS YTL
Melayu Wangsa MAju

Anonymous said...

Anon 1:57

Sila bangun dari tidur, mana ada Cina nak tolong Islam....kalau dia sendiri bukan Islam.

Jangan dibuai mimipi....Kalau kafir harbi, jangan harap untuk menolong dan membantu Islam.
!!!!

Anonymous said...

itulah tanggapan u kepada semua orang.... tak semua orang jahat dan tak semua orang tu baik... so dalam diri saya sendiri menyatakan dia seorang yang baik.... kenapa saya perlu ikut cakap kamu dan libatan semua cina dalam politik ini sedangkan kamu hanya memusuhi YTL? apa yang yang kamu dapat? berapa yang telah dibayar?

AMAT MEMALUKAN... rasanya jika kamu berpusa hari ini baik kamu batalkan niat tersebut.... saya yakin kamu still islam tapi bukan dilandasan yang benar.

Islam mengajar kita menghormati cara hidup orang lain....

saya hanya back up orang yang pernah tolong saya. dan bukan orang yang pernah menghalau saya dari pejabat UMNO WM????

Anonymous said...

1.57pm dan 2.24 pm

sudah berapa banyak wangkah YTL bayar kepada kamu berdua untuk menjadi barua dan keldai melayu!

kita dapat agak yg kamu berdua inipun bukannya warga wangsa maju dan bukannya tahu masalah orang orang melayu di wangsa maju!

pandangan kamu berdua bersifat prejudis kerana umno wangsa maju tidak pernah menolak sebarang permintaan pertolongan dari individu mahupun berkumpulan.

begitu jugalah dengan apa yang terjadi dengan penduduk taman p ramlee (koperasi taman furlong) yang majoriti berketurunan cina terpaksa meminta umno wangsa maju menyelesauikan masalah penduduk.

koperasi taman furlong (NGO Cina) menjadi daya penggerak berjumpa dengan Ketua UMNO Bahagaian wangsa maju bila penduduk taman p ramlee tidak dapat berjumpa dengan YTL dan WEE CHOO KEONG KERANA KEDUA DUANYA MELARIKAN DIRI DARI MENYELESAIKAN MASALAH RAKYAT.

jadi ... soalannya sekali lagi

berapa banyakkah kamu berdua sudah dibayar untuk menjadi barua kepada orang Tionghua ini?

Anonymous said...

HOI ANON 1.57PM !!!

TOLONG CERITA SIKIT FITNAH APA YANG NGKO BAWAK YG KATA KETUA UMNO BHGN WANGSA MAJU KURANG AJAR DPAN TPM?

PERHIMPUNAN BN MANA? TOLONG CERITA SIKIT!

NGKO TENGOK MACAM MANA AKU JAWAB BALIK FITNAH NGKO TU...

BERAPA BANYAK RASUAH YTL DAH JOLOK NGKO JADI SI KITOL!

Anonymous said...

ISSHHH BUDAK BUDAK PKR 2 EKOQ NI!

HANGPA TAK YAH LAH DOK BUAT KECOH DALAM BLOG OGHNAG LAIN!

AWAT !

WANGSA MAJU TAK DAK PKR PUNYA BLOGGERS KA!

MANA ADA BLOGGERS! KALAU SAMA SAMA AMK PKR DOK BERCAKAU PASAL BISNES! SAMA GENG TUH !

KESAIN HANGPA JADI BODO KENA MANDREM DENGAN CINA RASIS NI.

SIAN ... SIAN !

Anonymous said...

U kata u UMNO WM tapi u tak tau ke bila mesyuarat BN? baru minggu lepas. TPM yang mempengerusikannya. Tanyalah u punya BOSS apa dah jadi bila MCA Wilayah mengemukakan persoalan BAGAIMANA PENGERUSI BN WANGSA MAJU BOLEH JATUH KE TANGAN UMNO SEDANGKAN MCA YANG BERTANDING? dengan lantang Dato Dr bersikap kurang ajar di depan TPM dengan menyatakan WHO IS DATUK YEW? KENAPA TPM NAK JUMPA DATUK YEW? dan banyak lagi yang berlangsung... dimana adap Dato Dr terhadap TPM? dan didepan semua anggota BN? almaklumlah Dato Dr lebih besar pangkatnya dari TPM.... orang kanan lah katakan.....

Anonymous said...

Salam...

YTL ni mmg gila orangnye.. Da kalah masa PRU 12 banyak cite pulak..

Dia skrg memang dendam dgn Dato' Shafei. Byk prgm anjuran BN Wangsa Maju dia boikot..

Xpe Dato' Dr. Shafei Abdullah.. Ktrg kt Wangsa Maju akan sentiasa menyokong Dato'. Kerana Dato' banyk membantu kami di Wangsa Maju..

HIDUP Dato' Shafei..

Anonymous said...

YTL???

Hahahaha.. Dia mmg xlayak jd AHLI PARLIMEN...

Xdapat lupa mase PRU 12 dia penah kate dia XPERLUKAN UNDI ORANG MELAYU.. MMg gila punya olang..

Dato' Shafei adalah pemimpin yang paling layak memimpin.. Bukan sahaja memimpin BN Wangsa Maju.. Tetapi memimpin WANGSA MAJU.. Syabas Dato'..

Teruskan usaha Dato'..

Gelombang Wangsa Maju.. Teruskan kritikan2 anda... Inilah dinamakan Media yang BEBAS mengkritik sesiapa.. Sekurang2nya ada gk platform untuk menegur mana2 pemimpin.. Btol x?

Anonymous said...

ala... hidup pun tak berkat wat per?... tanya syafie tu siapa yang mengadu pada Jabatan Perdana Menteri menyatakan YTL telah tidak berkhidmat pada penduduk Wangsa Maju? mengadu kat JPN kata pusat khidmat YTL dah tutup... last2 JPN pecah lobang kata syafie yang mengadu... Tanya syafie berapa dia bagi pada orang UMNO untuk tidak mengundi pada PRU 12? termasuk syafie lari ke Pekan....
kenapa?
DAn tanya syafie... pernah ker dia JOIN aktiviti MCA? jangan cakap jer... jemput pun tak datang kan...

Anonymous said...

Siapa sebenarnya penyebab BN kalah di Wangsa Maju ni?

Anonymous said...

da la... UNDI PAKATAN RAKYAT.. ABIS CITE..

BN WANGSA MAJU DA HANCUR DA... GADO SESAMA SENDIRI.. DULU KUTUK PAKATAN RAKYAT XSEHALUAN.. SKRG NI TBUKTI BN YG XSEHALUAN...

BLOGGER2 NI YG BUKA PEKUNG BN SEBENARNYA... HAHAHAHAHA... BODOH...

UNDILAH PAKATAN RAKYAT...

Anonymous said...

HOI ANON 3.46PM !!!

MEMANG PATUT PUN KURANG AJAR SBB DATO SUDAH DILANTIK SEBAGAI PENGERUSI BN WANGSA MAJU.

SIAPA YANG LANTIK? DATO SERI NAJIB TUN RAZAK, PENGERUSI BN KESELURUHAN

DAN NGKO YANG JADI BARUA YTL NI APAHAL? DAH BERAPA BANYAK YTL KELUAR DUIT BAGI NGJKO MAKAN DUIT HARAM !!!

Anonymous said...

dan sememangnyalah sudah sekian lama wujud si kitol bangsa melayu yang sanggup gadai maruah diri dengan hanya secebis wang ringgit.

secebis wang ringgit ini jugalah yang telah dibayar oleh si cina tionghua ini untuk membeli maruah dan harga diri si kitol melayu yang bermatian matian mempertahankan si cina tionghua ini.

keturunan si kitol dan mamak bendahara melaka masih wujud sehingga ke zaman moden.

contoh melayu yang telah menggadaikan maruah bangsa sendiri dan menjadi tali barut serta
barua si cina tionghua!

Anonymous said...

August 16, 2010 4:34 PM

tu lah silapnya ko... Dalam BN TPM jer yang buat keputusan dan PM yang luluskan. tapi kenapa TPM tak tau tentang peralihan kuasa di WM pada awal dulu? nampak sangat guna jalan belit....

koperasi taman furlong (NGO Cina)August 16, 2010 2:58 PM
NAMPAK SANGAT KO NI MEMANG PEKERJA UMNO WANGSA MAJU... hehehehe...
dah namaya pengerusi BN kenalah tolong pengundi WM kenalah buat kerja... bukannya pengerusi umno. kalau unmo bolehlah tolong orang melayu jer.
ingat duduk diam jer bila dah dapat kerusi?

ku bukan PAS... kalau pas, sopan jer dia cakap.

ku bukan PKR, yang sesedap rasa...

ku jua orang BEBAS yang nakkan melayu kita ni berusaha dan bukan benci sesama kita. orang melayu yang betul2 Islam. tiada kata mengata, salah menyalahkan dan pandang kedepan.

Anonymous said...

bro bro semua ...

gua tak paham la kenapa ada melayu nak pertahankan cina cina bastard ni!!!

bila orang melayu bercakap, dipanggilnya rasis!!!

bila cina pukimak ni bercakap, dipanggilnya tuntutan yang perlu dilakukan !!!

agak agaknya bila orang melayu nak sedar ni!!!

yg lebih teor!!! ada plak melayu yang sokong giler giler cina tongsan ni!!!

ni baru betul namanya melayu bangssat! memang patut dibunuh!

Anonymous said...

August 16, 2010 4:39 PM

siapa yang beli maruah siapa? dan siapa yang gadai maruah siapa?

contoh yang baik kita perlu ikut... yang buruk jangan.

fikirlah sendiri kenapa cina lebih maju dari kita? sebab dia terus berusaha dan tiada sifat bodoh sombong... kalau orang kutuk pun dia jer... tapi bila dah diam tak bermakna terus lenyap... itu semangat yang perlu ada dalam diri orang kita. diam-diam ubi berisi...

Anonymous said...

ni lahanat mana pulak yang kata TPM buat keputusan, PM yang luluskan!

siapa yang berkuasa PM ke TPM?

orang lain buat keputusan, orang lain luluskan?

ehh ngko ni giler ke apa? sewel ke yop!

orang lain berak, orang lain tolong kambus!

jahanam anon 4.49pm

Anonymous said...

yg lebih teor!!! ada plak melayu yang sokong giler giler cina tongsan ni!!!

ni baru betul namanya melayu bangssat! memang patut dibunuh!

BAIK U YANG PERGI BUNUH DIRILAH... dahlah tak ada kemajuan... fikiran hanya tau maki hamun jer kat orang cina... dalam BN sendri pun diganggu gugat oleh artikel2 yang diterbitkan oleh orang macam kami yang hanya tau memecah belahkan masyarakat...

Anonymous said...

mauahahaha

anon 4.54 pm nyata sudah di beli kerana telah panas hati denagn anon 4.39pm.

sudah nampak sekarang ternyata ada melayu yang sudah kena jual?

lu punya harga berapa? gua mau bili la !

Anonymous said...

anon 4.57pm

lu pun sudah kena beli ka? berapa lu punya harga?

mau tengok boleh beli ikut kati atau kilogram?

Anonymous said...

bila masa cina maju! bila masa cina adalah bangsa yang maju!

jika maju yg ditonjolkan adalah hasil dari sikap org org cina yang tidak beragama, bebas merasuah, halal dan haram tiada bezanya ...

maka anon 4.54pm, jawapan anda nyata kurang berpengetahuan.

Anonymous said...

woi sudahlah juak juak pas dgn pkr!

jgn jadi batu api la! aku duduk sek 1 wangsa maju cukup masak dgn perangai ngkorang puak puak haram jadah!

kolo bikan kerana sesama bangsa melayu, dah lama aku tibai kepala sorang sorang.

pasal hati dan perut korang yang busuk sangat tu, sampai member aku terpaksa mengadap DBKL sebab gerai dia kena fitnah dalam the STAR dua bulan lalu.

elokla tu, jadi barua cina, semoga apa yang korang makan tu adalah haram belaka dari dunia sampai akhirat.

nama aje melayu tapi perangai macam pengikut Iblis dan Antichrist.

Anonymous said...

LELONG! LELONG! LELONG!

KITA NAK JUAL ORANG ORANG MELAYU YANG JADI BARUA ORANG CINA!

ANON 1.57PM - RM 2.00
ANON 3.46PM - TM 10.00
ANON 4.07PM - RM 1.50
ANON 4.28PM - RM 0.50
ANON 4.49PM - RM 10.10
ANON 4.54PM - RM 2.50
ANON 4.57PM - RM 3.50

ADA SAPA SAPA NAK BELI ?????

Anonymous said...

ABIS DA... BN DA BERGOLAK....

UMNO VS MCA...

DULU DICACI DAN DIHINA PAKATAN RAKYAT TAK SEPAKAT, TAK SEHALUAN.. RUPA-RUPANYA BN LAGI TERUK..

SUDAH LAH... UNDILAH PAKATAN RAKYAT

Anonymous said...

Ye lah... kita undi lain je lah... UMNO Wangsa Maju tak sama ngan UMNO tempat lain. UMNO WM ni suka memburukkan keadaan jer... dah lupa agaknya... masa UMNO menang betanding, ego bertingkat2. sombong... bila dah kalah dah tak dipercayai orang mulalah cucuk sana sini supaya orang kasihankan dia....
adus melayu... malulah sikit. letak lah maruah di tempat yang dihormati...

GOMO said...

majoriti yang komen juak PAS yang kecewa pasal dah malu dengan perjuangan mereka yang songsang...BINGAI....

Anonymous said...

aku orang UMNO....
Hidup DATUK YEW...

Anonymous said...

biarkan gomo,

juak juak melayu pas dan pkr wangsa maju sudah mula risau dgn kebangkitan umno wangsa maju.

heh heh heh

tu yang menyamar umno wangsa maju sokong ytl tu tolong jgn buat menyemak blog orang!

tak payah menyamar jadi umno. jilat lah jubor jubor cina bernajiskan mughallazah tu!

kerana itulah tahap sebenar melayu pas dan pkr, jijik dan bacul!

Anonymous said...

cilaka punya melayu yang menyokong shafie ni,,korang nak tau shafie ni pernah halau melayu keluar dari pejabat dia di wangsa maju lepas bagi orang tu rm 200 sebab nak dapat bantuan untuk anak dia sekolah,halau pulak depan kroni kroni dan barua dia,ko nak tau apa dia cakap depan orang ramai selepas imam kudus membacakan doa syukur dapat lima juta duit untuk baik pulih taman melati,,dengan bongkaknya shafie cakap"tak payah doa doa,sebelum doa kami dah bagi dah"apa tu cakap pemimpin melayu ke ?aku rasa yahudi pun tak cakap macamtu..korang kutuk kami ni melayu makan duit china,korang pulak macam mana barua Shafie makan duit peruntukkan rakyat Wangsa maju pergi luar negeri lah macam macam lagi taik korang aku boleh cerita dalam blog ni.Semoga korang kroni dan barua Shafie dan Shafie dilakhnati Allah kerana makan duit yang peruntukkan kepada rakyat..KALA MADU

Anonymous said...

Korang kata YTL ni teruk tapi bagi aku dia lebih baik dari Shafie yang makan duit peruntukkan rakyat...kemalangan jalanraya keluar kat surat khabar berhari-hari tak nampak pun dia turun pergi ziarah,rumah flat taman melati terbakar tak nampak pun batang hidung banyak lagi lah yang dia tak turun padang..kalau turun padang pun sebab nak tunjuk pada warga wngsa maju bagi derma...barua shafie ingat lah bila jatuh je shafie ni nanti korang semua akan jadi anjing kurap minta sedekah ,shafie jadi orang kaya sebab dah banyak sapu duit rasuah

Anonymous said...

siapa dato shafie ni?jadi ketua bahagian pun nasib baik je sebab kerja dengan najib kalau tak habuk pun tak ada,jadi ketua bahagian pun bukan melalui pilihan rakyat ..dilantik...dto zainal terpaksalah akur sebab shafie orang najib..dah naik tak sedar diri