Tuesday, October 1, 2013

11 comments:

Anonymous said...

Harap ppim juga siasat sime darby yang sedang giat membuang usahawan dan perunding2 bumiputra yang kecil2an. Mereka hanya ingin syarikat yang mempunyai iso atau apa2 pengiktarafan antarabangsa. Begitu juga uda holdings yang sudah lupa matlamat asal mereka ditubuhkan.

Anonymous said...

ini ke wajah wajah babi.. petualang bangsa dan pelacur pelacur yg menggadaikan lendir mereka kepada pembekal pembekal cina untuk kedai mesra mereka.... moga allah laknatilah mereka jika mereka ada niat begitu .... mungkin tak baik aku doakan brgini....nik ajis boleh doa tak kan aku tak boleh sebab sakit hati tgk muka sial sorang sorang nie

Amekkaw said...

Korang nak mengharapkan apa dengan mereka ini? Merayu, merintih dan menangis supaya mereka ini bersimpati dengan korang?

Kalau sekadar nak berniaga kecil-kecilan, korang pergi main jauh-jauh. Bawa masuk barang-barang jualan korang tu, kerepek ubi kayu, keropok lekor, tempeyek, kacang goreng dll pergi buka warung plastik tepi jalan. Petronas Class Global, World Brand dan Fortune Listed, mana ada main jual kueh baulu dan sarbat!!!!

Mereka tu class world managers laaa, tak tengok Melayu senget dan kurang upaya macam korang ni. Dalam istilah korporat, korang ni dipanggil corporate liability. Dalam Bahasa Melayu dipanggil Biawak Hidup!!! Tak salah Omar cakap macam tu kan?? Tak salah kalau Nagib setuju dengan Omar kan??

Aku sarankan korang punggah barang-barang korang semua, minta tolong sama PPIM hantar barang produk korang dekat UTC atau RTC. Lagi bagus korang longgok depan KLCC, Petronas Twin Tower yang Gah itu.

Meka diatas tak man tempe, meka makan cheese dan bah ku tet.

Anonymous said...

terus terang dikatakan...kebanyakan yg melangani stesen Petronas ada ORANG MELAYU...kanapa padang rendah prudok Melayu.....tapi duit pelanggang Melayu kamu hendak...muhasabah diri la bos-bos Petronas Dagangang

Anonymous said...

cukup sebulan kita pulaukan Petronas...tengol apa akan jadi

Anonymous said...

SIKAP SETENGAH MELARYU HARI INI IALAH:

setelah dapat jawatan kerana kemelaryuan tetapi dengan jawatan yang dipegang melaryu ini tidak percayakan produk melaryu.

melaryu melanggan produk petronas bukan kerana kualiti tetapi kerana namanya kemerlayuan.

Anonymous said...

Kau org bodoh undi bn..umno kena jual lah..byk bukti..

Anonymous said...

Contoh dalam video tu

Anonymous said...

Petronas suka Melayu celup macam Zhairil Khir Jonari tu, baru lah global standard. Muka Jawa, bangla, boyan, siam, pandai macam mana pun akan diperlekeh!

Anonymous said...

itu memang betul.apa yang berlaku sekarang ini,sudah lama terjadi.Sebenarnya bukan syarikat Melayu tidak mampu,tapi sebab bukan syarikat kroni mereka2 dalam GLC nih.Kalau bukan 'kaum' dia dapat,dilenggahkan lengahkan projek tersebut,bermacam macam lagi dibuatnya termasuklah payment pun dilambatkan dengan alasan2 dimunasabahkan.Sorilah to say,dah banyak syarikat2 Bumiputera terkena sumpahan syarikat2 GLC ini.Mereka sendiri pun tahu,jika mereka dapat kontrak,sudah pasti segan nak minta sesuatu sebab sama2 Melayu,kalau bangsa lain bagi memang depa sebat

Anonymous said...

Azeez Rahim lebih pentingkan politik dari kebajikan?? Sepatutnya Pengerusi Tabung Haji pergi haji, Ini dalam sejarah pertama kali Pengerusi Tabung Haji tak pergi haji. Sibuk dengan pemilihan MT dan bahagian. Apa gila Pengerusi Tabung Haji tak pergi haji????

http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/09/azeez-rahim-tak-layak-jadi-pengerusi_17.html