Wednesday, October 16, 2013


Di mimos yg berkuasa sebenarnya Raj bukannya Wahab. Wahab ni kena cucuk hidung dgn Raj.......Wahab ni boneka aje.
13 October 2013 11:03

Hasil dari artikel kelmarin (KLIK DISINI) saya dapati banyak komen yang berkaitan dengan MIMOS Sdn Bhd sebuah syarikat penuh milik kerajaan. Komen diatas adalah salah satu komen yang menarik untuk saya panjangkan kerana apa yang saya maksudkan semalam adalah benar bahawa MIMOS kini bukan lagi menjadi milik orang Melayu sebaliknya telah di jadikan markas untuk seorang India yang mengawal serba serbi didalam MIMOS.

Ala itu Dato masa di Motorola pon haprak... orang kiri dan kanan, cina dan india....tak mahu naikkan melayu. Sombong nak mampus!! Ada orang Melayu bagus tak mahu naikkan kerana dia seorang perempuan.

Kat Motorola tempat legacy Dato sudah jadi Tamil Street... dalam sekelip mata... kisah apa? Janji sendiri bangsa pon mahu naik...Masa Dato dulu macam-macam alasan....

Tak usah bangga la jadi orang kuat UMNO!!! Puih...!! Jadi orang UMNO untuk kepentingan diri sendiri.
12 October 2013 20:59

Komen yang kedua ini menjelaskan lebih gambaran sebenar apa yang berlaku di dalam MIMOS kerana cakap cakap oleh pekerja Melayu yang ditindas oleh pihak atasan merupakan satu kebenaran apabila seorang India yang dilihat menguasai MIMOS sehinggakan Ketua Mimos sendiri gagal untuk membela nasib pekerja Melayu didalam MIMOS.

Rasanya saya tahu siapa nama perempuan melayu yang teraniaya ni..NORMATAKSIAH ISMAIL..
Betulkan saya kalau salah orang atau salah cerita
12 October 2013 20:46

Komen ketiga ini menyebut satu nama yang merupakan seorang pekerja Melayu di Mimos. Maklumat yang diperolehi mengesahkan bahawa Wanita ini telah diberikan surat amaran atas tindakannya yang mengadu ketidak puashatian Cafetaria yang menjual makanan di Mimos meletakkan harga yang cukup mahal dan juga servis yang tidak berkualiti. Isu ini dapat dilihat di beberapa Facebook individu pekerja Mimos yang mana wanita ini telah ditekan tanpa belas ehsan oleh pihak Mimos.

Makluman yang diperolehi dari pekerja Melayu di Mimos menyatakan bahawa Ibu kepada seorang anak itu diberikan surat amaran, ditukarkan ke tempat lain dan paling tidak berhati perut apabila pihak Mimos menahan 2 minggu gaji Ibu seorang anak itu.


Untuk makluman mangsa Wanita Melayu Ibu kepada seorang anak ini telah bekerja di Mimos sejak tahun 1997 lagi. Gaji yang diperolehi oleh wanita Melayu yang ditindas itu hanyalah berjumlah RM1,457 sahaja dengan berhadapan harga yang mahal di Cafetaria milik Mimos.

Mungkin ramai tidak mengetahui bahawa Cafetaria di Mimos merupakan satu Cafetraria yang sepatutnya adalah jauh lebih murah berbanding Cafetaria di tempat lain kerana.

a) Bil Elektrik Percuma (Ditanggung MIMOS)
b) Bil Air Percuma (Ditanggung MIMOS)
c) Pingan Mangkuk (Disediakan MIMOS)
d) Peralatan Di Cafetaria (Semuanya Ditanggung MIMOS)

Bagaimana sebuah Cafetraia yang semuanya ditanggung oleh pihak Majikan iaitu MIMOS menjual makanan yang lebih mahal daripada kedai makan diluar?

Akibat dari luahan Wanita Melayu pekerja Mimos itu di Facebooknya beliau kini mendapat tekanan dari pihak atasan pegawai Mimos. Adalah tidak adil dan tidak berhati perut sama sekali apabila pegawai atasan Mimos yang bergaji belasan dan puluhan ribu ringgit menindas pekerja bawahan yang hanya bergaji RM 1,457 sebulan.


Gambar diatas adalah gambar Cafetaria di dalam MIMOS sebelum pengubahsuaian. Laporan mengesahkan bahawa Kos pengubahsuaian terbaru Cafetaria milik Mimos itu mencecah 1 Juta Ringgit. Apa yang diubah suai sehingga mencecah RM 1 juta ringgit?

SUMBER : MALAY RIGHTS



Bagaimana pula dengan komen-komen yang tersiar dibawah ini dalam artikel yang sama bagi blog di atas. Mungkin Jabatan Audit Negara boleh memberikan pencerahan justeru siasatan ke atas syarikat milik kerajaan [ GLC ] ini, jika benar berlakunya penyelewengan.

Setiap komen yang diberikan mempunyai persamaan seakan berlakunya ketirisan dan penyalahgunaan kuasa dalam sebuah syarikat milik kerajaan.

Kami pekerja Melayu di MIMOS memang dah lama meluat dengan kepimpinan pegawai Melayu yang dilihat lebih mengutamakan keling dari India dan Sri Langka. Semua kerja yang sepatutnya melibatkan anak Melayu diberikan kepada Keling dan menyebabkan kami pekerja Melayu di Mimos seperti tunggul. Belum lagi bercakap soal duit yang digunakan oleh Keling Keling dalam MIMOS untuk rompak Kerajaan. Saya tidak tahu sama ada Dato Sri Najib mengetahui atau tidak pekara ini. Saya minta Tuan bawa isu MIMOS ini kepada pihak atasan.
14 October 2013 12:40

Memang tidak dinafikan sebenarnya MIMOS sekarang sudah lari daripada arah yg sebenarnya sebagai Research Institute.
HR MIMOS sekarang sudah tidak lagi menjaga kepentingan dan kebajikan pekerja.
Sebaliknya mereka akan mengambil tindakan yang keras kepada pekerja jika ada aduan-aduan yg bertentangan daripada policy Raj, CIO, pegawai kanan Datuk Wahab.
Semakin ramai penyelidik-penyelidik telah berhenti daripada MIMOS gara-gara orang Motorala sahaja yang diberikan keutamaan.
Datuk Wahab seperti menyerahkan tugas nya kepada CIO Raj dan tiada memainkan perananan di MIMOS.
Jadi saya setuju pihak Jabatan Perdana Menteri perlu datang sebagai independent party untuk menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya.
14 October 2013 15:02

Tuan.. banyak lagi yang perlu du selidik.. Renovation For Life pun telah membuat seorang Melayu menjadi jutawan fakir... yg berwajib tolong check walaupun jutawan tersebut telah meninggalkan MIMOS.
Outsourcing staff dari negaara kulit gelap patut diberi perhatian yg mendalam... kenapa tak ada ke orang melayu yang cerdik pandai untuk memberi petkhidmatan untuk Malaysia ke... cuba check jutaan ringgit telah mengalir ke kroni2 yang membawa kulit gelap ke Malaysia (3 sekawan Man in Black Taukey Pendatang di MIMOS) ha ha walaupun sorang dah lari keluar dari MIMOS
14 October 2013 19:42

Mimos khas untuk org Penang ke? cuba periksa nama2 sykt dpt projek dan pembekal tenaga kerja.
Wahab buat bodoh dan asik guna nama org kuat umno tempat dia sendiri. penang masih kalah dan makin teruk kalah.bunyi mcm dah banyak bantu melayu tp sial.... Apa pun tak bantu Melayu
15 October 2013 01:39

Saya antara seorang mangsa penindasan. Terpaksa berhenti, dan 2 tahun berjuang utk meneruskan kes ini di mahkamah industri. InsyaAllah, few months nanti perbicaraan penuh. Sebenarnya mereka itulah yg bersikap rasis dan menidakkan kebolehan dan kepakaran kita. Jadi yes man selamatlah periuk nasi. Melawan yg benarpun, terimalah akibatnya.
16 October 2013 12:05

selalu kontrak-kontrak kerja MIMOS dilonggokkan pada bidder2 dari Penang , memang dah kowtim dengan orang Penang ka ?? Si Wahab yang jadi macai Raj ni jangan dok buat bodo lagi larr... ikutt ja apa si mangkuk tu cakap macam lembu kena cucuk hidung . wahab ni sudah2 lah dok guna nama UMNO untuk kepentingan diri , konon nak bantu Melayu , dey tambey uruskan dulu MIMOS , kasi lessing sama itu Raj, hang takut apa dengan dia ??? Jangan sampai orang londeh segalanya !!!
16 October 2013 15:37

Apa yang diubah suai sehingga mencecah RM 1 juta ringgit ??? Apa punya blogger ??? satu kes je ??? banyak lagi kes-kes dalaman brader ???

Banyak lagi kes-kes 'siphoning off money' dalam MIMOS ni brader. Gua dapat info satu kes melibatkan agensi pekerjaan yang dipakai oleh MIMOS kununnya bawa pakar luar negara untuk bekerja di MIMOS. Inipun sebab kutu-kutu berahak dlm MIMOS dah menyampah dengan CEO Wahab, so gua dapat info free-free je. AGENSI PEKERJAAN SUMBER SEPADU SDN. BHD. Nombor Syarikat (901885-M). Pakar-pakar dari India yang kununnya digaji untuk ganti orang melayu dah 'siphoning off money' berjuta ringgit dari MIMOS. Bayar pada pakar-pakar India satu kepala RM5000, caj MIMOS satu kepala RM15000. Gua akan pastikan dapat maklumat nama-nama kroni-kroni CEO Wahab yang terlibat dengan agensi pekerjaan ini. Gua akan pastikan perkara ini disiasat sampai ke peringkat akar umbi. Lu tunggu je brader Wahab.
16 October 2013 20:11

pekung si wahab dan raj ni banyak lagi, depa sapu duit kerajaan untuk projek itu ini, gaji pekerja import Sri Lanka dan India tu , tapi hal wanita yang gajinya sebulan RM1,500 tak diendahkan !! melayu macam ni buat apa simpan dalam jabatan kerajaan lagi... buat jadi virus saja, kasi buang lekas-lekas . Wahab ni ingat orang tak tau ka pasal projek SOCSO tu ? Sedap lu salah guna kuasa makan duit guna jawatan sendiri . Wahab lu pernah dengar ka itu Century Software dan cara lantikan TR lepas projek SOCSO di sakau ?? . Peniaga-peniaga lain buat kerja susah payah , lu Wahab dengan lu punya skandal si Raj tu pakai duit kerajaan bayar tenaga luar buat kerja ? Apsal guna tenaga luar ?? Orang Malaysia tak pandai ka buat kerja ?? Duit kerajaan tu duit rakyat Malaysia ... korang dua bagi duit rakyat Malaysia kat orang asing buat apa bangsattt ??!! . Apa pulak cerita dengan duit projek RM 100 million plus ?? Lu nak buat apa sekarang Wahab , Raj ?? Nak lupuskan bukti ?? Kah kah kah .. jangan takut baruahh ... bukti akan didedahkan tak lama lagi . Nasihat aku pada pekerja-pekerja MIMOS yang tak puas hati , ini lah masa yang korang tunggu-tunggu nak penerajang si Wahab dan Raj ni keluar , bukan setakat penerajang keluar .. kalau korang ada maklumat lain boleh sumbat dua ekor ni dalam penjara, letak je komen kat sini , pandai lah blogger2 ni korek
16 October 2013 16:01



Kita tidak mahu lagi berlakunya salahguna kuasa dan ketirisan akibat sikap tidak bertanggungjawab dan tiada integriti mereka yang dilantik dan diamanahkan oleh kerajaan. Kerana pada akhirnya, kerajaan yang akan tetap dipersalahkan akibat sikap segelintir pihak.




5 comments:

Anonymous said...

Aku nih background IT dan bekas seorang jurutera IT disalah sebuah syarikat telekomunikasi terkenal dinegara ini.Inilah nasib yang menimpa sebahagian besar pekerja2 IT yang lebih dikenali 'backend operation'@planning.Seringkali,jika kita lihat pada masa kini,IT sangat2lah cepat berubah hinggakan displin yang biasa diikuti akan tertinggal kebelakang.Jadi segelintir dari jurutera2 ini emmpunyai daya kreativiti yg lebih jauh dan dinamik,dan sebahagian besar lebih kepada bab pengurusan IT.Sekarang IT tidak hanya menjaga server,aplikasi@pengakalan data sahaja,tetapi lebih mengatahui apakah nilai@sumbangan dari kerja yang kita hasilkan.di GLC ramai talent2 Melayu yang berbakat besar dalam pembangunan IT,malangnya mereka ini agak terpinggir dari arus perdana,kerana seringkali mereka ini dicop tidak pandai bercakap@convince pihak atasan.Jadi,inilah dilema para jurutera IT berbangsa di negara ini,dan ramai ambil keputusan untuk berhijrah kenegara lain yang memerlukan kepakaran mereka.

Anonymous said...

Thilai Raj, tu bermasalah dulu semasa di FLEXTRONIC Shah Alam, bermasalah di Motorola Penang juga.Ada suppliers di Penang juga mengelarkanya sebagai " conman" !. That conman pun itu GLC boleh angkat ka?

Anonymous said...

Mana kau tau?

Anonymous said...

Sila ajukan ke Jabatan Perdana Menteri

Anonymous said...

jordan outlet
supreme clothing
kd shoes
kyrie spongebob
kyrie 7 shoes
off white jordan
hermes birkin
fear of god
westbrook shoes
kyrie 8 shoes