Thursday, October 31, 2013



Balu Allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak, Puan Sri Faekah Sheikh Hamzah menerima dengan hati terbuka permohonan maaf Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin atas kenyataannya yang mengaitkan keputusan kerajaan memansuhkan subsidi gula dengan penyakit kencing manis bekas Menteri Besar Kedah itu.

Faekah berkata, beliau sedia memaafkan dan percaya kemungkinan kenyataan itu disalah tafsir pihak tertentu serta disebarkan secara tidak betul.

Katanya, beliau mengenali hati budi Muhyiddin yang tidak pernah membuat kenyataan negatif terhadap Azizan dan beberapa kali mengunjungi Allahyarham ketika mendapatkan rawatan di Hospital Pulau Pinang (HPP) dan Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di Alor Setar.


"Saya terima penjelasan yang dibuat oleh Muhyiddin menerusi akhbar. Kami sekeluarga tiada masalah untuk memaafkan jika benar berlaku keterlanjuran kata oleh beliau ketika berkempen," katanya ketika dihubungi.

Faekah berkata, Allahyarham Azizan dan Muhyiddin sudah lama menjalin hubungan baik iaitu sebelum kedua-duanya terlibat dalam politik sepenuh masa selepas saling mengenali sejak 60-an.


Katanya, mereka berkenalan ketika Azizan melanjutkan pengajian di Universiti Al-Azhar dan kebetulan kakak Muhyiddin turut belajar di universiti sama.

Hubungan mesra itu, katanya, tetap terjalin selepas kedua-duanya aktif dalam politik walaupun daripada parti berbeza.

"Allahyarham selalu ketepikan perbezaan politik apabila berkawan. Sebab itu Allahyarham mempunyai ramai kawan dari pelbagai latar belakang politik berbeza," katanya.

SUMBER : UTUSAN MALAYSIA



PERWATAKAN pemimpin berjiwa besar boleh dilihat dari pelbagai sudut termasuk cara tutur, bahasa, senyuman, berbual dengan orang ramai dan menjawab pertanyaan yang diajukan.

Dan sebagai seorang Melayu, ahli politik yang berakhlak tinggi serta bijak, Muhyiddin Yassin tampil sebagai pemimpin yang berjiwa besar.

Tidak mudah melenting atau melatah tetapi sentiasa "cool" demi mengekalkan suasana harmoni termasuk ketika PRK Dun Sungai Limau. Muhurlah juga isteri Allahyarham Tan Sri Azizan Razak, Puan Sri Faekah Sheikh Hamzah tahu dengan sikap dan sifat sebenar Timbalan Perdana Menteri ini.

Cukup sinis, apabila beliau MENYINDIR kenyataan Muhyiddin Yassin itu DISALAH TAFSIR PIHAK TERTENTU serta DISEBARKAN SECARA TIDAK BETUL.

Siapa lagi jika bukan MAHFUZ OMAR ...

Seperti yang telah dipaparkan pada rakaman video ucapan sebenar Timbalan Perdana Menteri, AJAL MAUT itu adalah TAKDIR yang telah ditentukan Allah Taala.



Namun duniawinya ( sebab dan musabab / action and reaction ) adalah berhubung kait dengan pengambilan gula yang berlebihan. Itu sahaja. Tidak ada penghinaan yang dilakukan oleh beliau terhadap Allahyarham.

Begitu juga dengan komen dan reaksi Pemuda PAS Kedah yang boleh dianggap sebagai LEBIH RASIONAL dengan memilih untuk berdamai dengan Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada terus berbalah dan berkonfrontasi dengan beliau.



Pemuda PAS juga BERSETUJU kenyataan Timbalan Perdana Menteri telah disalahtafsir dan menerima penjelasan setelah berjumpa secara bersemuka dengan beliau. Tampak Pemuda PAS Kedah cukup konsisten dengan politik Wassatiyah yang menjadi amalan Allahyarham Tan Sri Azizan Razak.



Namun begitu kita boleh persoalkan sikap sebenar anak kelima Allahyarham, Muhammad Rafi’ie Azizan sewaktu mengadakan sidang media.



Walaupun menyebut ia bukan isu politik tetapi melibatkan isu keluarga yang masih bersedih dengan pemergian ayahanda tercinta serta tersinggung dengan kenyataan itu tetapi banyak pihak mempersoalkan kehadirannya atas pentas PAS.

Kalau sekalipun tidak mahu bermain politik, Muhammad Rafi’ie patut mengadakan sidang media di tempat lain, di tempat berkecuali dan bukan markas PAS. Barulah orang akan menghormati pendiriannya. Tak begitu Muhammad Rafi’ie ?



Rakyat seharusnya sudah mampu membuka mata seluas-luasnya ...

Setan Gondol MAHFUZ OMARlah yang telah MENGHERET keluarga Allahyarham Tan Sri Azizan Razak untuk mengadakan sidang media bagi menghentam Timbalan Perdana Menteri dan UMNO.

Setan Gondol MAHFUZ OMARlah yang telah SECARA SENGAJA MEMPOLITIKKAN kenyataan Muhyiddin Yassin sehingga diambil di luar konteks hingga menimbulkan kekeliruan banyak pihak.

Tampak lembut dan sinis sindiran Puan Sri Faekah Sheikh Hamzah, namun TEPAT setepek kena di muka MAHFUZ OMAR.





1 comments:

Anonymous said...

UMNO n Arwah Ust Azizan

mengapa keluarga popular bila ada PRK Sg Limau .... jelas sekali konon nak kaut keutungan politik . lepas ni aku yakin mereka dilupai............. ini serupa sikap opurtunis munafikun yg suka sensasi isu remeh keluarga Rasulullah SAW?