Friday, November 16, 2012


Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (MUAFAKAT), Ismail Mina Ahmad memberi amaran terhadap Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar agar jangan melakukan tafsiran Al-Quran dengan sewenang-wenangnya tanpa berlandaskan ilmu.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas ledakan kemarahan umat Islam dan beberapa pertubuhan Islam terhadap kenyataan Nurul Izzah ketika menjawab soalan dari penonton dalam satu forum ‘Islamic State: Which version; Who’s responsibility?’ yang diadakan di Subang Jaya, tampak berbau sokongan kepada kebebasan beragama sewajarnya tidak terhad kepada bukan Islam sahaja.

Ismail Mina turut menegaskan mereka yang gemar mentafsirkan Al-Quran tanpa ilmu ini sebagai golongan yang sedang menempah kerusi dalam neraka, berdasarkan kepada hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas berkenaan pesanan Nabi Muhammad saw terhadap umatnya yang menegah perbuatan tersebut.



Read More, JANGAN MAIN TAFSIR IKUT SEDAP MULUT

2 comments:

Anonymous said...

KALAU BAPAK DAH KAKI MAIN LUBANG TAIK, NURUL PUN GUNA TAIK UTK BERCAKAP LA SEBAB OTAK DAH KLUAR MASA PEGI JAMBAN BUANG DLM TOILET BOWL

Anonymous said...

anwar BABI memang sudah lama tau yang jalan dia pilih adalah ke neraka. tetapi sebelum dia ke neraka dia hendak juga jadi PM. Walaupun negara ini hancur lebur. so biar dia dibakar berkali kali dineraka , namun cita2 dia nak jadi PM mesti dilaksanakan dengan apa cara pun sebelum dia ke neraka jahanam..itulah anwar syaitonirajjim