Wednesday, November 14, 2012

"Kita dah monopoli ekonomi. Ayuh! DAP, MCA, Gerakan! Mari kita kawal politik Malaysia. Sekarang atau tidak.."



Memang GWM tidak memahami apa yang ditulis pada sehelai risalah ini. Namun jika benar maksudnya seperti di atas, maka sudah semakin jelas agenda tersembunyi puak-puak chauvinist ini mahu menghapuskan kuasa politik orang Melayu menjelang pilihanraya umum ini.



GWM difahamkan risalah ini telah diedarkan sejak dari Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR)pertama di Negeri Sembilan pada 03/11/2012.

Difahamkan juga risalah ini turut diedarkan pada ceramah DAP, bermula di Melaka pada 09/11/2012.


Sejak dari pilihanraya umum lalu, trend MCA dan Gerakan seringkali menjadi 'jurucakap utama' bagi NGO-NGO Cina semakin lantang. Apa sahaja tuntutan NGO-NGO Cina kemukakan, maka MCA dan Gerakan jugalah yang menjadi 'back up supporter'. Kadangkala kelantangan parti-parti komponen BN ini mengalahkan DAP.

Tidak perlu kita pertikaikan DAP kerana majoriti NGO-NGO Cina sememangnya berada dan memberikan sokongan padu kepada parti chauvinist ini.

Apa yang penting adalah kuasa politik, hak dan keistimewaan orang Melayu perlu dihapuskan secara linear ... sedikit demi sedikit.



Orang Melayu tidak perlu sekadar melihat permainan politik chauvinist-chauvinist ini hanya dalam negara sahaja.

Paling terkini adalah permainan politik chauvinist-chauvinist ini sudah melangkaui batas sempadan negara, malah sudah menjadi suatu agenda antarabangsa melalui hak asasi kemanusiaan.


Equal Rights Trust (ERT) NGO yang berpengkalan di London bersama Tenaganita, melalui pengerusinya yang juga pemimpin PKR Irene Fernandez, telah bekerjasama menyiapkan laporan.

Laporan yang disebut sebagai dua artikel dalam Perlembagaan Persekutuan menyebabkan diskriminasi terhadap kaum-kaum lain di negara ini.

Rakyat, terutamanya orang Melayu perlu muat turun (download) laporan setebal 406 muka surat untuk membaca dan memahami isi kandungan. Klik DOWNLOAD



Dua agenda utama dan terbesar adalah mendesak kerajaan Malaysia memansuhkan atau meminda dua peruntukan Perlembagaan yang melindungi hak istimewa dan tanah orang Melayu untuk mengelakkan diskriminasi berdasarkan kaum atau etnik.

Artikel 89 dan 153 dalam Perlembagaan Persekutuan ini menjadi agenda utama puak-puak chauvinist untuk menghapuskan kuasa politik, hak dan keistimewaan orang Melayu secara beransur-ansur.

Artikel 89 - Tanah simpanan rezab Melayu.

Artikel 153 - Memberikan tanggungjawab kepada Yang di-Pertuan Agong untuk melindungi kedudukan istimewa ‘Melayu dan anak negeri Sabah dan Sarawak serta kepentingan kaum-kaum lain’. Peruntukan ini juga menentukan cara untuk melakukan ini, seperti mewujudkan kuota bagi kemasukan ke dalam perkhidmatan awam, biasiswa awam dan pendidikan awam.



Tak tahulah ... jika orang Melayu sememangnya cukup bermurah hati untuk melepaskan hak dan keistimewaan yang telah diperuntukkan dalam Perlembagaan Persekutuan.

Atas nama hak dan asasi kemanusiaan, berapa ramai orang Melayu kini yang semakin sanggup menjual maruah agama dan bangsa kepada puak-puak chauvinist ini.

Pada orang-orang Melayu ini yang penting adalah Putrajaya ...

Kalau sudah Artikel 89 dan 153 ini dihapuskan dari Perlembagaan Persekutuan ...

Mampukah orang-orang Melayu yang menjual maruah agama dan bangsa ini mengembalikan hak dan keistimewaan ini ...



9 comments:

Anonymous said...

China kena nganu sampai melepuh dapat peratusan rakyat china ramai baru boleh cerita.

Setakat bual kopitiam sebulu roma pun tak naik.

Uruk-Hai said...

Salam mohon dipautkan blog sy Uruk Hai mediauruk.blogspot.com ..

Anonymous said...

kita tahu isu ini memang sensitif kpd orang melayu.... tetapi kita kena faham keadaan skrg hanya beberapa bulan sahaja lagi pru 13 hampir tiba dan melihat pula pd isu murtad yg baru dicetus oleh nurul izzah yang menyebab banyak kebangkitan kemarahan rakyat pd pakatan pembangkang ini dan sokongan pd pr juga berkurng dan sokongan pd bn pul semakin meningkat terutama melayu, bumiputera...melihat pula pd isu dap ini pula menunjukkn isu yang baru ditimbulkan ini tidak ubah seperti mewujud perpecahan dalam komponen bn yang semakin kuat bersatu.... jadi pembangkang hanya untuk mengalih perhatian rakyat drpd isu murtad nurul izzah.

Anonymous said...

melihat pd isu baru ini drp dap ialah parti komponen bn mesti bersatu kukuh dan cuba jangan terpengaruh pd kata2 pembangkang ini.

Anonymous said...

isu ini sebenarnya cuba memecahbelahkan bilangan undi cina yang masih menyokong bn dan memecahbelahkan parti komponen bn. Bersatulah bn.

Anonymous said...

Aiya apek manyak takut lo gua..
Apa lu pikir ini undang2 lu punya ka...haiya babi..
Lu cuba la...melayu tunggu ma..
Itu hanjing pas sama pkr lu boleh kasi babi-babi sama dia olang maaa....
Lain melayu jgn maa...
itu gaduh talak guna maaa....
baik2 juga hidup kita mau maaa.....
anjing paspkr lukai hantam maaa....
jgn kacau lain olang maa..

mae said...

apa yg nak diharap dari org melayu biasa2 yg tak ada kuasa. cuba cakap pada pemimpin2 melayu, baru betul. perasan tak, pemimpin melayu pun kutuk melayu.

zm.azami said...

asalam..

mohon share untuk rujukan

terima kasih

sokong orang melayu diajar said...

memang patut pun orang melayu kena ajar..dah bagi peluang jadi pemimpin negara pun masih nak bergaduh sesama sendiri..orang melayu kalau peluang bisnes, dibagi pulang pada orang lain..orang melayu malas nak berniaga, suka ambik duit sewa je..

dalam ibadatpun nak menunjuk nunjuk..pakai jubah pakai serban, dok hina orang lain..apa ingat pakaian tu saja dah cukup ke nak tahan dari api neraka sedangkan perangai sendiri mengalahkan yahudi jahatnya..

orang melayu ni memang patut kena ajar..dah lama naik lemak macam babi dah..langsung tak ada semangat jihad..terlalu gilakan harta dunia sampai sanggup gadai akidah, gadai tanahair sendiri..

aku tak pelik kalau lepas ni, sekor sekor orang melayu kena sembelih sampai mati..sebab mata dan hati orang melayu dah buta dengan kemewahan dunia..