Sunday, November 4, 2012

Rakyat Tidak Harus Dipaksa Menganut Satu Agama Dan Ini Juga Terpakai Kepada Orang Melayu - Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah.



Apakah puteri kesayangan Anwar Ibrahim ini sudah semakin condong ke arah pegangan akidah seperti bapanya?

Adakah Pluralisme kini menjadi pegangan akidah baru ahli Parlimen Lembah Pantai ini. Semua agama dianggap sama dan tiada beza Tuhan yang dianuti?

Benarkah ini satu fitnah terbesar dari blogger pro kerajaan ... atau sememangnya Anwar dan puterinya kini semakin galak untuk mendapatkan undi dari pihak dan golongan gereja sehingga sanggup menjual maruah Islam?

Benarkah ini suatu fitnah terhadap Nurul Izzah ...

Rakyat Tidak Harus Dipaksa Menganut Satu Agama Dan Ini Juga Terpakai Kepada Orang Melayu.

Jika anda bertanya kepada saya, tidak ada paksaan dalam agama, bagaimana kamu boleh minta maaf, (kebebasan beragama) ini hanya terpakai kepada bukan Melayu, ia perlu terpakai secara sama rata.


Read More, AGEN MURTAD SEMAKIN BERLELUASA



Umat Islam dan orang Melayu perlu memahami taktik dan gerakan halus kristianisasi dikalangan orang Islam itu sendiri.

Strategi kristianisasi terhadap orang Islam kini sudah menjadi begitu halus hingga tidak terfikir di minda ini.

GWM tidak menolak peri pentingnya toleransi agama dan kebudayaan yang diamalkan di Malaysia, namun toleransi bukan bererti mengikut telunjuk kepada golongan minoriti.

Apa yang perlu difikirkan adalah hak majoriti bangsa yang terbesar di Malaysia, siapa lagi jika bukan orang Melayu. Dan golongan majoriti ini jugalah penganut ajaran Islam yang terbesar di negara ini.

Seharusnya golongan minoriti perlu lebih celik mata dan minda dari mempersoalkan kepentingan dan hak majoriti di negara ini.

Bagaimana pula dengan peranan Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim ... hebat berpidato, berceramah dan berkhutbah dalam masjid.

Bermula dengan isu penggunaan kalimah Allah sehinggalah kepada isu murtad, lebih dilihat sebagai jurucakap utama pihak gereja dan bukan Islam.





Anwar Ibrahim - Itu adalah hak Lina Joy untuk keluar dari Islam

Nurul Izzah - Rakyat Tidak Harus Dipaksa Menganut Satu Agama Dan Ini Juga Terpakai Kepada Orang Melayu

Apakah tidak ada persamaan nada bait-bait ayat kedua-dua anak beranak ini?



Bagaimana dengan pandangan jujur bekas Presiden ABIM ke 6, Dr Yusri Mohamad yang telah sekian lama mempertikaikan pegangan dan akidah Anwar Ibrahim.



Anwar Ibrahim sudah berjaya mendesak parti PAS ke suatu sudut sehingga tidak mampu bersuara dan bergerak. Yang ada hanyalah 'suara-suara langau' dalam parti PAS mungkin menempelak Anwar Ibrahim.

Namun apakan daya ... suara-suara tersebut hanyalah 'langau hijau' dalam parti PAS! Tidak signifikan untuk mencabar kenyataan Anwar Ibrahim!



PAS tidak dapat menolak sama sekali dalam 'pengisytiharan' golongan gay, lesbian, biseksual dan transgenders (LGBT) akan menjadi sebahagian masyarakat Madani impian parti Pakatan Rakyat di Malaysia.



Justeru, Nurul Izzah perlu menjawab apa yang dimaksudkan beliau dengan "Rakyat Tidak Harus Dipaksa Menganut Satu Agama Dan Ini Juga Terpakai Kepada Orang Melayu.

Jika anda bertanya kepada saya, tidak ada paksaan dalam agama, bagaimana kamu boleh minta maaf, (kebebasan beragama) ini hanya terpakai kepada bukan Melayu, ia perlu terpakai secara sama rata,".



11 comments:

Anonymous said...

Pas kaaa pkr kaaa dap kaaaa....Aku pilih BN yg terbaikkk!

Anonymous said...

Perempuan PKR ini sudah jadi Perempuan Jahanam. Akibat terlalu taksub dengan perjuangan bapanya dia sanggup menjual bangsanya supaya memeluk ugama lain.
Perempuan PKR ini sudah sakit mental.
Tidak sedar bahwa tudung yang dipakai menutup kebutaan hati dan akalnya.
Berupa seperti 'mad hyena'.
Wajah nya tiada menunjukkan kesucian wanita Islam.
Wajahnya menunjukkan ketumpulan mata yang ketiadaan kesucian rahmat Allah.

Anonymous said...

aku x nmpak ape2mslh dgn knyataan beliau. betul la dlm agama tiada paksaan. org umnok jgn nk memandai dlm hal2 ugama.

Anonymous said...

jadi kamu setujulah jika umat islam keluar dari agamanya wahai anon 10.31am.

minta kamu beri pendapat kamu yang cerdik pandai dalam bidang agama ni

Anonymous said...

Tiada paksaan bagi orang bukan islam untuk menganut agama islam. Bila dah menganut islam perlu patuh kepada undang-undang islam seluruhnya, salah satu undang-undang islam ialah undang-undang yang berkaitan dengan murtad. Hukum bagi orang yang murtad adalah hukum bunuh. Kenapa di Malaysia undang-undangnya melarang agama lain menyebarkan agama mereka kepada orang islam? ini adalah kerana kerajaan tidak mahu menanggung akibat di hadapan Allah kelak. Bayangkan jika permurtadan berlaku dengan sewenang-wenangnya, siapa yang akan di soal dihadapan Allah ... tentunya salah satunya adalah pemimpin ... sekurang-kurangnya dengan undang-undang itu, pemimpin akan terlepas dari siksaan Allah (dalam perkara ini).. Janganlah dengan untung dunia yang sedikit kita menggadai akhirat kita... Ingatlah ...Tak Mampu kita nanti

Anonymous said...

anon 10.58am, jawapan anda cukup tepat. hujah dengan menggunakan ilmu dan akal yang baik.

Anonymous said...

Nurul Izzah

Yang terbaik bagi awak ada lah buka tudung.

Anonymous said...

Eloklah segala percakapan yang dibuat Nurul Izzah ni dicatak dan hantar kerumah orang PAS, sebab mereka ni tak baca hanya dan percaya kepada Tok Guru mereka saja. Perkara2 begini mereka akan sembunyi.

Anonymous said...

Anak branak peliwat ini semakin 'menyeramkan' la pegangan mrk...taksub sgt dgn politik , kuasa dan wang hengget...

Anonymous said...

makin hari makin pelik la dng kluarga anuar ne. xphm btol. mcm sngaja je nk rosakkan agama dan bangsa. mula mula, pecah belahkan org mlayu, ne agama plk. memang dajal la. tu pon pngikut2 dy masih sangap lg setia. kebulor sngt konek anuar. puihh. mintak2 anuar cepat mampos. bru aman dunia.

Aaron Samuel said...

Religious right is for everyone. If we are born as islam and we get to know the truth about other religious, it our right to murtad. Nobody have rights to stop them. I respect u Nurul Izzah