Tuesday, June 7, 2011


Ramai juak juak PAS Pro Ulama yang mengeluh Mat Sabu diangkat sebagai Timbalan Presiden yang baru.

Tidak kurang juga yang tersenyum puas melihat jatuhnya 'Bapa Kerajaan Perpaduan' Nasharuddin Mat Isa dari kerusi empuk yang disandang selama ini.

Sekilas ikan di laut ... sudah GWM tahu jantan betinanya pergerakan politik parti PAS. Nazri Aziz pun sudah mampu meneka hala tuju kepimpinan baru parti ini.

Nyawa politik Anwar Ibrahim bakal dikuburkan oleh Mat Sabu mulai dari detik pemilihan beliau sebagai Timbalan Presiden PAS.

Mustahil Hadi Awang mampu tersenyum dan berpuas hati dengan kepimpinan baru yang nyata tidak 'sebulu' dengannya. Melainkan ada agenda tersembunyi 'political game' di antara Hadi Awang, Mat Sabu dan Nasharuddin Mat Isa!

Mahfuz Omar dan Husam Musa pun bukannya boleh buat perubahan dalam PAS, melainkan Mat Sabu mengarahkan kedua dua ERDOGAN ini duduk diam diam di Kedah dan Kelantan ... jaga negeri!

Misi Mat Sabu adalah mahu mengangkat Hadi Awang sebagai 'future Prime Minister'. Mat Sabu bisa 'kaotim' dengan Lim Guan Eng bila bila masa. Perlu diingat ... persahabatan Mar Sabu dan Lim Guan Eng jauh lebih rapat dari hubungan beliau dengan Anwar Ibrahim!


Jangan ingat Mat Sabu bodoh! ...walaupun muka beliau ada menunjukkan tanda kebodohan. Bekas 'reject' UiTM ini lebih agresif dari Anwar Ibrahim sebenarnya.

Hala tuju dan misi Mat Sabu hanya satu, jatuhkan UMNO ... kuburkan Anwar Ibrahim! Parti PAS sudah melihat Anwar Ibrahim sebagai liabiliti besar dalam gagasan pembangkang.

Mat Sabu memang menunggu bila Anwar Ibrahim bakal dipenjarakan di Resort Sungai Buloh! Terpenjaranya Anwar Ibrahim memudahkan lagi Ops Bersih beliau!

Mat Sabu juga mahu melihat UMNO tersilap bermain catur hingga menjerut leher. Dalam masa yang sama, menjahanamkan imej dan karier politik AnwarIbrahim!

Bijak Mat Sabu ni ... 'Serampang Dua Mata'! Ini yang GWM nampak dari hasil pemilihan pucuk pimpinan PAS baru baru ini.


Cuma ... Mat Sabu juga ada kelemahan yang belum pernah diterokai lebih jauh oleh UMNO. Seperti yang GWM paparkan dalam imej / gambar paling atas ...

"Mah ... Bau Benda Tu Dok Lekat Kat Di Muka Abang, Sengaja Tak Basuh" ... Mat Sabu mungkin faham maksud tersirat GWM.



2 comments:

Anonymous said...

Mantap broooo!!! Ayat 2nd last tu memang best. Kah kah kah!!!

expat in Vietnam

Mohd said...

Ini semua adalah rancangan Cina DAP utk merampas Putrajaya dari tangan kaum Melayu.
PR sedar yg mereka tidak mungkin boleh merampas kuasa politik dan memerintah Malaysia setelah menunjukkan cara pentadbiran yg buruk di Selangor, Penang, Kedah dan Kelantan.
Maka Cina DAP mahu menggunakan jalan pintas utk memerintah Malaysia. Caranya adalah sangat mudah, dgn menggunakan Mat Sabu yg sangat terhutang budi dgn Lim Guan Eng dan DAP Penang. Mat Sabu memanglah seorang pakar demonstrasi yg berpengalaman. Mat Sabu akan diarah utk mengumpul seberapa ramai orang terutamanya kaldai2 PAS utk membuat demo Bersih. DAP akan membiayai demo itu tetapi melihat dari jauh sahaja.
Dlm perhimpunan begitu ramai orang, rusuhan sangat mudah utk dicetuskan. Maka berlakulah pergaduhan pihak yg berdemo dgn pihak keselamatan Kerajaan.
Sedarkah kita semua, bhw Armada Amerika sudah siap menunggu dekat Singapore, kononnya utk mengadakan latihan bersama dgn tentera Singapore?
Bila tercetus sahaja rusuhan, tentera Amerika akan masuk campur kononnya utk menjaga keselamatan sekutu kuatnya di rantau ini iaitu Singapore. Tentera Amerka ini akan menyokong pihak perusuh utk menentang pasukan keselamatan Kerajaan Malaysia.
Maka ramailah pemimpin2 PAS akan terbunuh atau ditangkap atas kesalahan merusuh.
Cina DAP dgn sokongan Singapore dan Amerika akan mulalah memerintah The Republic of Malaysia.
Kita semua, terutamanya kaum Melayu sangatlah berharap agar Hishamuddin tidaklah duduk dan memberi amaran demi amaran shj.
Ambillah tindakan proaktif.
CEGAHLAH SEBELUM PARAH.
MELAYU MUDAH LUPA ............