Tuesday, April 27, 2010



Persoalan yang begitu menarik untuk dikupas setiap kali Pilihanraya diadakan.

Pilihanraya Hulu Selangor yang berakhir pada 25 April 2010 menyaksikan PENIPU RAKYAT berjaya menguasai 75% pengundi Cina walaupun risikan awal 50% akan menyebelahi BN. Perlukah dilakukan sekali lagi 'bedah siasat' untuk mengenal pasti mengapa 'undi Cina' seringkali 'swing' pada saat saat akhir pengundian. MCA dan GERAKAN ternyata gagal mengembalikan undi kepada BN.

Bedah siasat yang paling 'simple' adalah krisis MCA dan GERAKAN sendiri yang tak henti henti mengakibatkan akar umbi muak dan jelak akhirnya boikot dua dua parti. Ini adalah punca utama kerana pemimpin pemimpin kurang turun padang menangani masalah akar umbi. Sibuk Berpolitik !!!

'Racun' yang ditabur oleh ANWAR IBRAHIM dan PENIPU RAKYAT telah ditelan bulat bulat oleh pengundi Cina. ANWAR IBRAHIM memang licik dengan strategi tipu menipu, dakyah songsang beliau. Pengkhianat ini akan melakukan apa saja demi undi Cina termasuklah berjanji bulan dan bintang. Politik sempit ANWAR IBRAHIM !!!

Bedah siasat 'ultimatum' adalah tuntutan tuntutan pengundi Cina. Setiap tuntutan sudah BN makbulkan. 1 Malaysia sememangnya dipandang sepi dan disapu di bawah 'karpet' oleh pengundi Cina. Tuntutan pengundi Cina makin melampaui batas seolah olah masyarakat Cina sebenarnya ditekan dan ditindas di Malaysia. Apakah BN perlu lagi memakbulkan setiap tuntutan pengundi Cina ? Tuntut ... Bagi ... Tuntut ... Bagi ... UNDI TETAP LARI !!! Adilkah kepada BN !!!

Mungkin benar kata Tun Dr Mahathir. Kita perlu membuat bancian umum tentang kekayaan kaum di Malaysia. Jawapan ini yang perlu dibuktikan kepada pengundi Cina.

11 comments:

Anonymous said...

Cina ....

memang macam tu...dia nak negara nih...pergi sialan lah cina2 kat malasia....

diorang tak pernah bersyukur....diorang saja nak porak peranda malaysia sebab diorang tau...PRC ngan singapork ada akan tolong mereka....

jangan layanlah ...

SBK Motoworks said...

Nampaknya konsep perkongsian kuasa yg di bawa BN dipandang sepi oleh bangsa Cina, mereka mendambakan kesamarataan seperti di canangkan oleh Penipu Rakyat.

Rata2 feedback golongan Cina dlm media cyber merasakan mereka sudah hebat dan tidak mudah di gula2kan oleh kerajaan BN. Mereka menuduh Perkasa sebagai racist, pada waktu yg sama mahu DAP mengekalkan cengkaman kuasa dlm kerajaan Selangor. Bijak, bijak.

Saya rasa sukar bagi BN untuk menang besar dlm PRU13. Formula perkongsian kuasa ditolak, kesamarataan dituntut (yg pasti akan ditentang oleh Melayu pula), maka dgn ini adalah lebih baik Melayu bersatu dgn kuasa majoriti yg ada dan menunjangi pemerintahan negara secara lebih menyeluruh dan mutlak.

Melayu Kuat, Islam Selamat, 1Malaysia Mendapat Nikmat

THE PUREHADHARIST said...

Salam,

Bagi mendapatkan suatu kepastian bahawa cina akan sokong BN adalah jauh dan memang bukan suatu kepastian.

Ada satu hal yang terfikir dek saya ialah:-
kalau tak boleh ajak dia orang, maka kita tiada pilihan untuk memperkasakan semula melayu itu sendiri. Langkah untuk mengajak PAS khususnya untuk bekerjasama politik adalah langkah yang boleh difikirkan semula. Bila Melayu kuat, maka bukan melayu kena akur dan akan kembali berpaut pada kekuatan Melayu..

Kena fikir juga bagaimana mahu beri tekanan kepada MCA dan Gerakan agar buat kerja utk dptkan sokongna semula...dan bukan dengan hanya meminta tapi juga memberi....

Anonymous said...

aku rasa masa dah tiba bagi melayu, tak kira siapa, parti apa, sokong melayu. kalau org mca boleh sokong dap, kenapa org umno tak boleh sokong pas dan sebaliknya. pr13 melayu kena tolak calon bn dari mca kalau dalam kawasan majority melayu. kalau majority cina lantaklah dia org lawan dgn dap. org umno kena tegas jangan terima kalau pemimpin mereka nak letak calon mca dalam kawasan mereka. bantah. protest... kalau tak jugak berjaya, keluar dari umno. kalau tak nak masuk pas, jadi org parti bebas...org melayu umno kena tegas dalam soal perjuangan bangsa. ini negara kita TANAH MELAYU... (HANTU MANA PULAK YANG TUKAR TANAH MELAYU JADI MALAYSIA?) alangkah indah nama dulu, Tanah Melayu. teringat masa aku berkelana dulu2, sampai ke tanah ambon (pulau ambon), tanah toraja di sulawesi (bugis). dan kalau dah sokong melayu PAS dia org nak sekongkol dgn DAP, bukan dgn UMNO. melayu kena tolak PAS lepas tu. pilihanraya 5 tahun sekali...

Anonymous said...

Cina pandai dlm politik..tak mcm melayu..itu dlm perspektif politik..dlm perspektif adil..BN cuma tolong kws yg bg undi kat BN jee...yg tak bg undi jgn tolong..baru adil..win win situation laa kate org jawa..Opps!

SBK Motoworks said...

Exactly! Saya setuju dgn Anonymous 2:44
Melayu kena pandai political strategy.

Objective nya, Melayu & Islam kuat.

Contoh :

1) Melayu UMNO VS Melayu PAS = Melayu pakat sokong UMNO
2) MCA VS PAS = Melayu sokong PAS
3) PKR VS UMNO = Melayu sokong UMNO
4) PKR VS BN (MIC/MCA) = Melayu sokong BN
5) DAP VS BN (MIC/MCA) = Melayu sokong BN

PKR apa jua calon bangsa, tolak secara total.

Supaya Melayu kuat di pihak pemerintah & Melayu juga kuat di pihak pembangkang. Lepas tu bergabung kalau boleh. Lagi baik!

Anonymous said...

Politik cina memang bijak...Undi dari spesis cina ni sampai saat akhir hari mengundi pun, kita x boleh baca....tp trend sebegini tak mudah bertukar, sebab kerajaan BN terlalu hemoi ngan bangsa ni...Yang mintak dibaginya dan yang tak mintak pun dibagi jugak....sampai bila pun dia orang akan undi Pakatan, walaupun dari PAS atau PKR....kerana mereka tau yang nahhoda tetap dari DAP...senang2 saja boleh kawal YB (yang bodoh)Melayu2 Haprak ni.contoh banyak...Nizar,2 x Khalid,Hassan Ali..semua cair abis...

SBK Motoworks said...

Saya rasa Buletin Utama TV3 kena cool sikit dari memaparkan episod kemenangan BN di HS. Takut give wrong message to all viewers/rakyat.

Perlu paparkan Menteri BN telah kembali kepada tugas2 rasmi. YB Kamal dah start kerja tu bagus dipaparkan sedikit.

Ingat BN kena bersikap rendah diri/humble. Kena position image BN boleh berkerja and execution tip top.

Komen2 dari professional membodek tak perlu. Itu boleh cover dalam news paper sikit2 shj.

Paparan hendaklah bermotif meningkatkan keyakinan rakyat. Paparan membodek atau bermegah-megah tidak perlu.

amieiezam said...

jangan lupa jugak...katalah pru13 DAP akan dapat kerusi paling banyak compare to PKR dan PAS dalam PR..dan dalam kerusi DAP ada orang melayu yang boleh di tambat idungnya...ingat ada chance ke anwar ngan hj hadi nak jadi PM...KALAU PR MENANG LA...takkan jugak BN nak BIOR!!! keadaan sama akan terguna pakai di DUN...contoh di perak selepas PRU12. menyesal cina2 DAP pasal tak cari sorang melayu LEMBU utk lawan atas tiket DAP masa tuh...kalau la ada sekor yang join puak demer...kirim salam la nizar nak jadi MB..

Anonymous said...

org cina mmg dah cukup duit... rasuah pilihan raya juta2...pun Bn bagi diorg tak heran...

Anonymous said...

Orang Cina dah nampak mereka akan menguasai Malaysia...orang melayu hanya sebahagian mula menyedarinya..orang PAS ingat dengan bekerjasama dengan DAP mereka akan dapat jadi PM sekiranya mereka menang dalam PRU13 yang akan datang...jangan mimpi la...CIna dah susun strategi untuk menakluk negara ini dengan menggunakan melayu bernama anwar...diorang menang PRU 13..anwar ke penjara...masa tu baru Pas dan Pkr nak sedar diri...dah tak guna dah...siap sedia untuk berjihad jer lah....