Saturday, August 24, 2013


Terjemahan dari 'screenshot' seperti berikut:

Saya dgn ini mnyeru kwn2 smua utk bsama2 kita, Brganding bahu utk memboikot filem TANDA PUTERA yg jelas mempromosi budaya perkauman dan mncetuskn kbencian thadap sesebuah komuniti.

Ayuhlah kita bsama2 share di wall kita masing2 agar masyarakat mboikot filem ini, Jgn dibiarkn filem yg berunsur perkauman ini ditonton n mndapat smbutan bagi mngelakkn blakunya ktidaktenteraman d klangan masyarakat.


Filem yg diberikn judul sbgai TANDA PUTERA ini kononnya diterbitkn demi mningkatkn smangat patriotik d klangan masyarakat. Kononnya filem ini berasaskn sejarah, namun sbnarnya sjarah yg digunapakai itu tlah diubahsuai scara total demi kpntingan politik pihak tertentu. Filem yg berlatarbelakangkn pnceritaan kisah 513 ini telah diolah scara licik demi mengubah sjarah sbenar negara sterusnya mncetuskn kbencian n ktidaktenteraman kaum.

Sbelum PRU yg lpas, filem ini telah ditayangkn scara tdak rasmi kpd masyarakat n plajar universiti, mnurut individu yg pnah mnonton filem tsebut, kononnya org cina yg telah memulakn insiden berdarah thadap org2 melayu.

Salah satu insiden dahsyat yg dipaparkn kononnya telah blaku d dlm sbuah panggung wayang, telah tertera pada skrin tulisan cina yg berbunyi 'org cina sgera tinggalkn panggung' dgn tiba2, maka org cina pun bpusu2 mninggalkn panggung, smntara org mlayu yg tdak fham akn mksud tulisan tsebut tidak mngambil tndakan yg srupa, maka akhirnya mreka tlah dibunuh scara kjam d dlm panggung tsebut.

Hasil tulisan: SAMC CHEN
Tarikh: 22.08.2013


sumber : FLYING KICK



2 comments:

Anonymous said...

Saya cadangkan NGO-NGO Islam/Melayu kempen kat Kem. Pendidikan buat kempen utk. tayang filem ini di Dataran Merdeka dan di setiap sekolah, terutamanya sekolah Cina dan sekolah Tamil. Jangan lupa di Sabah/S'wak.

Kerajaan/pemimipin UMNO/NGO-NGO Islam/Melayu kena BERTEGAS dlm. hal ini! Sejarah Kemerdekaan dan JASA-JASA amat bernilai, pemimpin-pemimpin KEMERDEKAAN Islam/Melayu kita jgn. dibiarkan lagi diLUDAH/diPIJAK si CINA SAMSENG DAPBANGKAI sesuka hati!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Cina mmg kencing n berak xbasuh..depa main celet saje...eeeiii berkeladak...sbb tuh prangai hasad dengki n busuk ati esp cina dapig