Wednesday, August 21, 2013


Cukup aneh melihatkan gelagat Ketua Pemuda MIC, T. Mohan dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P. Waytha Moorthy mempersalahkan dan memperlekehkan tindakan pihak polis dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab dalam membanteras kegiatan kongsi gelap dan samseng.

Apakah kerana penjenayah yang terbunuh ramainya dikalangan orang India, maka kedua-dua pemimpin masyarakat India ini cuba mengalihkan perhatian sebenar terhadap WABAK KEGAGALAN dalam menjaga kebajikan kaum mereka.

Dimanakah silap dan salahnya pihak polis jika ramai anak muda kaum India yang menyertai kumpulan samseng dan kongsi gelap. Rasional mana yang digunapakai oleh T. Mohan dan P. Waytha Moorthy dengan secara SENGAJA mempersalahkan dan memperlekehkan pihak polis.

Jika ramai yang terbunuh dikalangan penjenayah tersebut adalah orang Melayu, mahukah kedua-dua pemimpin masyarakat India ini tampil kehadapan untuk turut mempersalahkan dan memperlekehkan tindakan pihak polis.

Atau T. Mohan dan P. Waytha Moorthy hanya mampu MENIKUS dalam isu ini memandangkan yang terbunuh tidak melibatkan kepentingan masyarakat India.


Sudahkah Ketua Pemuda MIC ini menyelak kain beliau untuk melihat dengan lebih jelas kepincangan yang berlaku dalam masyarakat India. Barangkali juga Ketua Pemuda MIC ini sebenarnya telah nampak KEGAGALAN beliau dan parti yang didokongnya mengenalpasti masalah yang terpalit di kalangan bangsanya sendiri.

Sudahkah beliau berhempas pulas menjalankan kajian menyeluruh dalam merungkai bagaimana golongan muda India cukup terpengaruh dan tertarik untuk menganggotai kumpulan samseng dan kongsi gelap.

Beliau dan parti yang didokongnya juga selama ini LEBIH BANYAK bertindak mempersalahkan kerajaan dan UMNO kerana gagal melihat sisi gelap dan membantu masyarakat India.

HAKIKATNYA kerajaan telah banyak memberikan bantuan dan peruntukan melalui PARTI YANG BELIAU ANGGOTAI, memandangkan MIC adalah parti yang mewakili masyarakat India. Beliau dan MIC seharusnya memperbetulkan kesilapan dan kepincangan dikalangan kaum India dan tidak mengambil jalan mudah dengan menyalahkan kerajaan, UMNO dan pihak polis.

Seharusnya juga beliau yang merangkap Ketua Pemuda MIC perlu kerap turun padang untuk menyelesaikan perihal kegilaan masyarakat India menganggotai kumpulan kongsi gelap.


Tidak kurang juga dengan LAGAK SOMBONG Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P. Waytha Moorthy yang begitu bejat membuat kesimpulan bahawa pihak polis telah bertindak diluar kewajaran dan prosedur yang diamalkan.

Kenyataan beliau memperlihatkan betapa sikap perkauman HINDRAF yang masih menebal dengan tuduhan liar dan melulu seolah-olah beliau cukup mahir dengan 'Standard Operating Procedure' yang diambil oleh pihak polis.

Seharusnya juga beliau yang merangkap Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri memberikan penjelasan yang seimbang, adil dan saksama kepada masyarakat India. Bukannya bersikap cuba menuang minyak di atas bara api.

Tindakan TIDAK BIJAK kedua-dua pemimpin ini hanya menunjukkan kelemahan sebenar pemimpin masyarakat India dalam menyelesaikan masalah dan kepincangan paling asas kaum India selama ini.

Orang Melayu tidak pernah MELOMPAT jika penjenayah yang terbunuh itu adalah dikalangan orang Melayu kerana percaya pihak polis telah menjalankan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan, mengikut 'Standard Operating Procedure' yang telah diamalkan sejak sekian lama.

Orang Melayu juga sememangnya menolak jenayah dan keganasan yang dilakukan oleh bangsanya sendiri.

Pemimpin dikalangan masyarakat India seharusnya membuka mata, menjaga kebajikan dan tidak menyalahkan pihak lain akibat KEGAGALAN mereka untuk mengenal pasti SINDROM JENAYAH yang melanda masyarakat India.

Jangan terlalu mudah dan mengambil jalan mudah dengan menyalahkan pihak polis.

Yennadei ...



15 comments:

Anonymous said...

Azeez Rahim a.k.a pengerusi tabung haji kalau dok buat perangai songlap, ambik komisen 10% untuk memang nak kena cop 'makahai' . Dah lama orang bercerita Tabung Haji ni tempat menternak kroni-kroni, tukang kaut percentage untuk macam-macam projek, malah masa zaman Azeez Rahim jadi one the CEO lagi , mustahil buaya nak tolak bangkai kalau dah terhidang depan mata . SPRM kena siasat unsur-unsur rasuah dan kronisma dalam TH ni , kita risau bila Azeez Rahim naik jadi pengerusi makin buruk imej Tabung Haji. Bukan semua orang boleh terpedaya dengan lakonan baik, alim dan warak yang ditunjuk oleh Azeez, cerita belakang tabir ramai dah terkena . Malah sketsa Mr Ten Persen dah ditulis semula oleh seorang blogger berdasarkan pengalaman beliau berurusan dengan Azeez Rahim , nak tau apa ceritanya tolong baca link ni http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/08/azeez-rahim-tak-layak-jadi-pengerusi_7790.html

Anonymous said...

Tak habis2 pariah nih menyalak!

Orang melayu banyak lagi yang lebih berkelayakkan dari ketua pariah nih, tapi kenapa ketua pariah nih pulak dapat jawatan timbalan menteri?!

apa jasa an kelayakkan pariah nih?!

najib memang samdol melantik seorang pariah yang bermulut longkang!

Anonymous said...

Timbalan menteri najib dah menyalak apalagi tutup je..la cawangan jenayah. Polis jangan usik gangster gangster india menteri najib dah marah.

Anonymous said...

Yang peliknya kenapa gangster India saja jadi mangsa walaupun kita tau bahawa gengster Cina lebih besar. Hampir setiap hari kita baca di Metro mangsa2 along oleh gengster cina tetapi sehingga kini kita tak pernah baca dalam Metro gengster/along cina kena tangkap apatah lagi didakwa atas perbuatan jenayah mereka.Kenapa double standard atau sebab dah kaw tim?Dalam keadaan sebegini,kita tidak boleh salahkan pemimpin India sebab memang undang2 kita double standard dan memilih kaum.

Anonymous said...

Pupuskan keling pariah

Anonymous said...

Anon 5.51,
Bukan double standard,tapi ini menunjukkan Gangster Cina lebih bijak drpd Geng Tambi ni sebab gerakkerja Geng Cina ni susah nak dijejaki dan mereka sangaat setia sebagai ahli dgn tidak membocori maklumat'
Anon 2.31,
Apa yang sdr iri hati sangat pada Azeez Rahim ni.Suruh belajar rajin rajin,malas,macam mana orang nak beri jawatan tinggi dalam GLCs dan kalau tak belajar tinggi macam Si Azeez tu,buatlah jasa dan pengorbanan yang beliau buat,hampir semua pelusok dunia dia buat lawatan atas dasar kebajikan.Ini tidak,pandai buat tuduhan TH tempat menternak kroni-kroni,buktikan.

Anonymous said...

If the police did not do their job, this country would have been another Egypt.

What a stupid fucking statement by a stupid politician. You can be a champion to your community but be fair to others.

The police don`t deserve this insult. Compare the RMP to the Indian Police. Lol.

Shadow Banker said...

Aku org berbangsa India menyokong penuh tindakan polis memburu geng keparat ni sambai ke lubuk cacing

Anonymous said...

kalau dalam cerita tamil org politik mesti ada pertalian ngan gengstar....

pemerhati said...

Agaknya nak tunggu bersepai kepala dia baru nak kata 'kami sokong tindakan polis jaga Keamanan negara'

Anonymous said...

Takut hilang pengaruh ler keling dua ekor tu..sbb keling DAPig awal-awal lg dah kutuk polis dlm isu tembak nie..malah siap jd peguam keluarga mereka lg...so dorg pun joint the bandwagon lah...mao kasi tunjuk dorg hero filem tamil jugak..kalau tak minachi semua lari nanti..banyak rugi wooo...

Anonymous said...

Mungkin kah politician bela gangster ? Atau kepala gangster ?

Anonymous said...

Pepatah ada berkata "KALAU JUMPA KELING DAN ULAR,BUNUH KELING DULU" faham2 sudah le.

Anonymous said...

kalau sesiapa nak lihat warna sebenarnya kaum india ( terutama) kalangan pemuda..sila datang beramai ramai dan nilai sendiri warna kaum ini di seremban dan bandar bandar yang ramai di huni oleh kaum ini...
sorry la kalau ada yang terasa..tapi itu lah hakikatnya dan lagak mereka sebenarnya.

Anonymous said...

pernah ada india buat kacau dekat tempat tinggal...tengah mabuk time lunch..ajak melayu bergaduh padahal x ada sapa kacau dia..banyak kawasan majoriti india adalah tempat samseng..diorg ne kalau gaduh sampai berparang,sanggup bunuh org..lg satu geng-geng ne suka pau duit dari masyarakat sekeliling..dah la x kerja menganggu kententeraman org lain,duk kacau anak-anak dara..harap2 pemimpin kaum india pandang serius perkara ne..kalau x mmg asyik mati katak kena tembak dengan polis ja la...xpayahla nak mencontohi drama tamil sangat..pijak la bumi yang nyata...