Monday, August 5, 2013

Mohamed Khaled Nordin (baju merah) cukup berbangga dikelilingi tetamu di Foon Yew High School dalam meraikan ulangtahun ke-100 tahun sekolah terbabit di Stulang Laut, Johor Baru.

Johor Mentri Besar Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin has announced an allocation of RM1mil as a gift to Foon Yew High School for its 100th anniversary celebration.

The announcement was met with applause from some 10,000 guests at a dinner held at the school’s football field in Stulang Laut here on Saturday night.

“This is to show our appreciation towards the school’s efforts in providing quality education to Johoreans for the past century,” he said in his speech.

He said the school’s achievements were no easy feat and were something that the students and teachers should be proud of.

“Since the school was founded in 1913, it has branched out to five primary schools and established Southern University College.

“A hundred years is a long time and as a Johorean, I feel proud of the school’s achievements,” he said.

However, Mohamed Khaled also reminded them of the need to look forward and continue striving for the best.

“As an educational institution, it is important that Foon Yew produce students with positive qualities and good moral values, who would someday contribute to the country’s development,” he said.

sumber : THE STAR



Baru semalam GWM menerbitkan artikel bahawsanya sekarang adalah waktu paling terbaik untuk pemimpin UMNO untuk mula tunjuk HERO dihadapan ahli dan anggota parti.

Cuma perbezaan ketara adalah GALAKnya pemimpin UMNO ini mendambakan tepukan gemuruh 10,000 Cina yang telah 'menterbalikkan' undi Barisan Nasional sewaktu Pilihan Raya Umum ke-13.

Agak musykil atas kapasiti apa sang HERO MELAYU ini begitu bermurah hati menghadiahkan RM1 JUTA kepada sebuah sekolah vernakular Cina sememangnya didokong oleh pertubuhan-pertubuhan chauvinist yang memperlekehkan dan menolak Bahasa Melayu sebagai instrumen utama perpaduan dan keharmonian kaum di negara ini.

Barangkali sekolah vernakular Cina ini TERAMAT HEBAT dalam melahirkan barisan pemimpin Cina yang nyata CUKUP MEMBANTU pembangunan Malaysia dengan barisan alumni yang mempunyai NILAI MORAL yang tinggi.


Nyata cukup tepat firasat sang HERO MELAYU ini kerana memang benar sekolah vernakular Cina Foon Yew High School, telah melahirkan seorang pemimpin DAP, Dr Boo Cheng Hao yang mempunyai NILAI MORAL yang tinggi, yang tidak tahu menghormati Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, Islam sebagai agama rasmi dan hak keistimewaan Melayu-Bumiputera.

SYABAS kita ucapkan kepada sang HERO MELAYU ini kerana telah menghadiahkan RM1 juta dalam melahirkan lebih ramai lagi barisan kepimpinan Cina yang tidak tahu menghormati Bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan, Islam sebagai agama rasmi dan hak keistimewaan Melayu-Bumiputera.

Bukan sahaja Dr Boo Cheng Hao, produk sekolah vernakular Cina ini telah melahirkan ramai pemimpin terhebat DAP seperti Teresa Kok yang begitu arif mengeluarkan kenyataan bahawa ZAKAT PERLU DIBERIKAN KEPADA ORANG CINA KERANA CINA JUGA MEMBAYAR CUKAI.


Mungkin juga pada firasat GWM, tidak ada sekolah kebangsaan, sekolah Melayu mahupun sekolah pondok di Johor yang LAYAK diberikan hadiah RM1 juta ini sebagai rangsangan dalam melahirkan barisan kepimpinan MELAYU-ISLAM.

Maka dapatlah disimpulkan bahawa CHINESE SUPREMACY telah memungkinkan layaknya hadiah ini diberikan. Mungkin ada kebenarannya pada sudut sang HERO MELAYU ini RM1 juta ini ...



24 comments:

Anonymous said...

Ramai pemimpin2 tinggi UMNO skrg ni dh tak sayangkan ahli ahli UMNO lagi terutama ahli2 bawahan mcm aku...apa nk buat sbb org2 mcm aku xde power, xmnguntungkn dn mnyusahkn agk nya!

Anonymous said...

Di SMA Labu, pelajar terpaksa solat 2 sesi sbb surau kecil. Setau aku tu sekolah bwh Federal. Kenapa sibuk lebih kpd golongan yg menentang ? Kera di hutan disusukan betul la.

Aku rasa bkn ada kat Malaysia dah.

Anonymous said...

Bodoh giler
Masa pengetua sk pristina kena bubuh umno kecut telor menyorok!
Dasar vavi
Nyesal aku undi!!!!
Baik ko jd mca atau dap la kalid nordin
Knp umno makim bebal??

ALahaI sI LunCAi said...

HE!HE!HE!

INILAH ANUGERAH PEMIMPIN UMNO KEPADA ORANG MELAYU YANG DAH BAGI MEREKA NYAWA PADA PRU 13!

Anonymous said...

Babi2 umno.. meenyesal aku undi.. pru14 aku n famili aku boikot x pg.. mampos la korang..

yus said...

Sungguh aku x faham....diorg mmg dah kaya raya, watpe nak bg lg....

QalamQabut said...

Tahniah Hero Melayu yang jilat jubor babi... Apa lagi aku nak cakap!

Anonymous said...

yg pr mmg haramjadah
yg umno dok sibok ngan cinabeng lagi
nak sokong sapa lagi ni woii

Kumbang said...

Antara 3 pengkhianatan Najib Razak terhadap orang Melayu/Islam:
1. Menggubal Education Act 1996 provision 21B yang effectively memperkasa sekolah Cina/Tami.
2.Menghapuskan Kementerian Pembangunan Usahawan yang berfungsi memperkasa ekonomi Melayu/Bumiputera
3.Menghapuskan ISA dan EO yang membolehkan orang Cina/India menghina dan mencabar kedudukan Melayu, Islam dan Raja-Raja Melayu.
Ada 3 teori mengapa Najib bertindak sedemikian:
1. Najib adalah seorang yang berfahaman liberal dan tiada jatidiri Melayu/Islam
2. Najib termakan budi atas bantuan kewangan dari Taukeh2 Cina dalam laluan politiknya lantas perlu membalas budi ini
3. Najib merupakan proksi/agen pembangkang yang berkiblatkan kuasa Amerika/Yahudi serta orang Cina dalam menjatuhkan orang Melayu/Islam
Boikot barangan Cina.

Anonymous said...

bodoh giler diorang masih x faham2 lagi.aku ckap tolong orang melayu.skolah2 agama byk yg daif.ni lah masa hero2 umno mesti beri bantuan bkn cinabeng yg pura2 aje.bodoh betul lah.

mae said...

Kumbang,
1. najib dulu belajar di usa.
2. najib dulu rapat dgn anwar.
3. aku pernah ternampak satu siaran tv1 najib ketawa terbahak2 selepas habis berucap di perhimpunan agong umno. nampak sgt dia tak serius. ada unsur bermain2 dalam jiwanya.

Anonymous said...

Ada lagi sekolah cina berumor 100 tahun ?

Anonymous said...

Hai Khaled ..apa ni ? Bijak sangatlah tindakan kao tu . Bila orang cakap sikit dlm bahagian PG kau mula lah nak angin..tapi lupakah kao Parlimen PG hampir terlepas drp BN dengan majoriti kurang 1 ribu. Johor jaya lingkup. Undi di permas DUN Kao pun nyaris melungkup..
sia sia sajalah kami bekerja berhempas pulas untuk menangkan kao.

1 juta hinggit yg kao kasi percuma tu boleh buat banyak benda di sekolah bantuan kerajaan..dan kalau kao tak tahu meh aku bagi tahu sikit...

1. Membina jalan keluar untuk menyurai kesesakan di Sekolah Keb permas Jaya 2 ,Sek Men permas Jaya 2 dan Sek Agama Permas ... pergilah jengok macammana sistem jalan kat sana...

2. bantu penduduk Taman Saujana melalui Yuran Guaman utk lawan pemaju lintah darat yg jual tanah penduduk

3. Baiki jalan di sepanjang Highway pasir Gudang yg berlobang sana sini.

4. Buat gerai dilokasi yg strategik dan letak orang melayu untuk berniaga.

5.ada ramai anak anak melayu luar bandar yg perlu bantuan pendidikan tambahan spt tuition dan bantuan makanan tambahan ..

6. Tubuhkan pusat tuition percuma di Permas jaya ...

7.dan banyak lagi kalo aku nak senaraikan...

mintaklah punahsihat punahsihat yg sentiasa mengeliling dan tak mahu berenggang dengan "MB" tu keluar cari maklumat...dan bantu rakyat....

alahai khaled alahai....Beruk dihutan kao jamu KFC pengundi tegar kao biarkan terkulat kulat...ni sindrom nak Fofular lah kan...???

Anonymous said...

Saya memang bukan 'peminat' MB Johor yang baru. Tidak tahulah kenapa, tapi wajah dan pembawaan dirinya macam ada yang tidak kena!

Sekarang bukti beliau sendiri yang tunjukkan. Sedar sedarlah Cinabeng tidak perlu bantuan kewangan untuk sekolah mereka. Mereka lagi kaya dan teramat mampu memperkasakan sekolah mereka.

MB Johor masih lagi belum belajar dari sejarah yang baru saja berlaku. Bagaimana pemimpin 'agung' UMNO mencurahkan banyak duit untuk kepentingan Cinabeng, adakah konsert besar besaran dsb.

Hasilnya mencurah curah pula balasan daripada Cinabeng. Paling agung hadiah mereka, lebih 90% undi diberikan kepada pembangkang DAP pada PRU 13!

Nasib baiklah Melayu 'bodoh' dan yang dan diaktirikan berpadu menyokong. Kalau tidak sudah jadi Ketua Pembangkang!

Memang Melayu tidak pernah belajar dari sejarah dan mudah lupa. MB Johor dan golongan yang sekelas dengannya, mulalah cari tapak dan cangkul untuk menggali 'kubur' buat UMNO dalam PRU ke 14!

Paling menghibakan, di hadapan MB Johor bertempuk gemuruhlah si Cinabeng ini. Belakang MB Johor mereka tersenyum sinis 'mentertawakan kebikasanaan' pemimpin UMNO ini.

Fakta ini saya kutip dari tulisan sebuah blog mengenai balasan budi baik pemimpin agung UMNO kepada Cinabeng.

Anonymous said...

Salam. Memang berita ini menyedihkan. Tapi saya rasa itu dah dijanjikan sebelum PRU13 dulu kut. Mana la tahu dah dijanjikan, suka tak suka kena la tunaikan janji. Kan sifat orang Islam kena tunaikan janji. Tapi lepas ni kena jadikan ini sebagai iktibar buat semua pihak. Satu lagi utk melegakan hati kita orang Melayu / Islam, anggap la tu rezeki depa. Allah bagi rezeki kat depa tu (puak kafir) barangkali sebagai bentuk 'istidraj'. Allah beri tapi Allah tak redha kat depa. Jadikan ini ujian buat kita. Rezeki kita Insyaallah kat tempat lain, mungkin dalam bentuk lain yang nilainya mungkin jauh lebih besar dpd RM 1 juta tu. Sabar lah. Keadaan sekarang memang perit buat kita orang-orang Melayu/Islam. Saya pun marah juga. Sebagai pendidik, saya rasa kalau separuh dpd tu bagi kat sekolah saya ( yang berbilang bangsa, temasuk Iban) macam-macam boleh buat. Tapi tak pa la. Jom kita hayati maksud ayat ini untuk menenangkan hati kita:
Bismillahirrahmanirrahim,
1. Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu?
2. Dan Kami telah menghilangkan daripadamu bebananmu,
3. Yang memberatkan punggung mu,
4. Dan Kami tinggikan bagimu sebutan (nama) mu,
5. Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan,
6. Sesungguhnya, sesudah kesulitan itu ada kemudahan,
7. Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan ), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain,
8. Dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap.
- al-Insyirah ayat 1-8

Anonymous said...

Najib yang janjikan semasa nak pru13 dan khaled nordin hanya menjadi barua menyampaikannya walaupun mungkin beliau sendiri tak berminat tapi apakan daya terpaksa menjalankan tugas sebagai barua najib.

Anonymous said...

saya duduk pg sakit hati dan geram sangat sangatttttttttttttt

Anonymous said...

eleksss aaaa.....khalid beri ke org melayu 100 jotaa bebb.....

lu jgn gabraa...

Anonymous said...

Hadiah kebendaan kepada orang yang dah kaya akan sia2 jika bertujuan mengambil hati....! RM 1juta untuk orang Melayu lebih bernilai bagi mereka yang dah sedia kaya...

Mencampakkan garam ke laut..sia2

tak sudah2,,MMLS...Melayu muda lupa dan buat silap

Anonymous said...

hampir suma pemimpin melayu umno tak blh diharap..hancusss..nyesal jugak aku undi umno..haramjadahhh..ptuihhhh!!!!!!

Anonymous said...

Aku penyokong UMNO .Belum luntur lagi.Tapi sesekali aku tengok youtube apa kata pembangkang.Betul la kata MAT SABU dalam menjawab soalan UTUSAN MALAYSIA "Apa orang China mau????.Dia kata ORANG CHINA SUDAH TAK MAU SAMA LU NAJIB.Makna nya tak mahu sama UMNO la.Nasib baik ALLAH tolong dalam PRU 13.Kalau tidak balik kampung tanam kacang la.PERINTAH ALLAH SWT:Jangan takut pada orang kafir dan berlembut lah dengan orang Islam. ADA FAHAAAAAM HERO MELAYU!!!!!!!!

Anonymous said...

Ada lagi sekolah Cina dapat duit rakyat?
Pemimpin UMNO ni tak paham2 lagi ke.

Anonymous said...

Dei kalid umno bongok kalau nak bagi ngapa mesti sejuta, seribu dua boleh la....

Kalau skolah kebangsaan tak penahnya dapat berjuta juta

Bodoh punya umno nak mampus tak hingat hingat lagi

Next time biar je ko mampos tak payah sibuk sibuk undi korang ni

Anonymous said...

tu laaaa, aku dahhh kata bukan najib je, orang lain dalam umno pun dok buat....drama konon nak bela melayu tu drama swasta ja sbb pemilihan, yg anjing2 upahan pulak menyalak dkt ahjib je, walhal sekor2 perangai sama ja...ptuihhh