Sunday, August 11, 2013


Memang cukup kasar artikel kali ini. Namun inilah hakikatnya sifat yang wujud dalam diri pemakan daging yang diharamkan dalam Islam. Hikmah diharamkan memakan daging haiwan ini agar umat Islam dijauhi dan tidak akan mempunyai sifat dan karakter seperti babi. Inilah hakikatnya penularan sifat babi dalam manusia yang memakan daging yang diharamkan.

RAKUS dan PELAHAP ...

Rakus dalam pengertian jika sekalipun perutnya telah penuh atau makanannya telah habis, ia akan memuntahkan isi perutnya dan memakannya lagi, untuk memuaskan kerakusannya.

Sifat rakus dan pelahap inilah yang membentuk tabiat yang buruk (bad habit) pemakan daging haiwan ini. Ia bukanlah omongan kosong kerana sifat rakus dan pelahap ini telah dikaji puluhan tahun lamanya oleh para saintis dan sarjana Barat, termasuklah kajian yang dilakukan oleh para Ilmuwan Islam.

Rakus dan pelahapnya sifat manusia pemakan daging ini WAJAR DIBERI PERHATIAN SERIUS oleh MELAYU-ISLAM di negara ini ...

Kerakusan dan pelahapnya manusia pemakan daging ini tidak mengenal erti tatasusila hidup berkompromi dalam suatu komuniti yang berbilang bangsa. Rakus dan pelahapnya puak-puak ini menyerlahkan sikap kepura-puraan dan bermuka-muka dihadapan komuniti masyarakat yang tidak memakan daging haiwan yang jijik ini.

Inilah sikap sebenar, adab dan perangai pemakan daging babi yang telah dipraktikkan sebelum negara ini mencapai Kemerdekaan lagi. Apa sahaja yang terhidang dihadapan mata pasti akan DISONDOL sehabis-habisnya, walaupun telah diwartakan sebagai LARANGAN.

Rakus dan pelahapnya sifat manusia pemakan daging ini tidak tahu bertolak ansur mahupun berkompromi ke atas hak, tuntutan dan kepentingan komuniti masyarakat yang lain. Sesuai dengan sifat rakus, pelahap dan gemar menyondol, manusia pemakan daging ini semahunya mahu membolot apa sahaja kepentingan komuniti lain.

Leong Pei Koe dibawa keluar dari kamar mahkamah selepas dijatuhi hukuman penjara sebulan dan didenda oleh Mahkamah Majistret Pulau Pinang setelah mengaku salah menunjukkan isyarat lucah kepada Raja Permaisuri Agong, Tuanku Hajah Haminah dan seorang pegawai polis, Isnin, 11 Februari 2013.

Mentaliti manusia pemakan daging ini sememangnya tidak tahu memahami adat dan budaya komuniti masyarakat yang lain dalam satu negara.

Penularan sifat babi dalam manusia ini mampu dilihat melalui rasa tidak hormat dan kurang ajar terhadap simbol negara, Institusi Raja-raja Melayu adalah dengan menunjukkan isyarat lucah.

Jika di negara jiran di utara, usahkan rakyat sendiri, warga asing bakal menempah maut menghadapi kemurkaan undang-undang yang dikenali sebagai LESE MEJESTE bagi manusia yang tidak tahu menghormati Institusi Raja.

Bukan sekadar tidak tahu menghormati Institusi Raja, manusia pemakan daging babi ini mampu menyerlahkan sifat rasis dan chauvinis yang melangkaui batas norma pemikiran yang waras.

http://1-ps.googleusercontent.com/x/www.malaysiakini.com/mk-cdn.mkini.net/515/470x275x300d6f98d76ab3528d40b30a14f5ed5a.jpg.pagespeed.ic.CcGyBJTssL.jpg

Penularan sifat dan karakter babi cukup menyerlahkan kerakusan dan pelahapnya mentaliti manusia pemakan daging ini sehingga menganggap bahawa mereka adalah SUPREME jika dibandingkan dengan komuniti masyarakat yang lain.

Pemakan daging haiwan ini sudah tidak lagi mempunyai nilai moral yang boleh dihormati oleh komuniti masyarakat dalam satu negara yang didiami. Malah penularan sifat dan karakter babi ini juga mengakibatkan mereka sudah tidak segan silu untuk melakukan aksi yang bertentangan dengan adat dan nilai ketimuran.



Tidak terkecuali juga pemakan daging ini mempunyai sifat gemar menghina komuniti masyarakat yang lain dengan perkataan yang berbaur perkauman, walaupun acap kali tidak pernah mengaku dan sering menuding jari kepada pihak lain sebagai jalan untuk melepaskan diri.

Penghinaan terhadap komuniti masyarakat yang tidak sealiran pemikiran dengan mereka tidak pernah diakhiri dengan permohonan maaf secara terbuka dan ikhlas.

Sesuai dengan fitrah haiwan yang diharamkan dimakan dalam Islam, pemakan daging ini mempunyai segala sifat dan karakter jelek dan jijik yang diwarisi secara turun-temurun.

Gambar TAPAU-ing di atas sudah memperjelaskan sedikit sebanyak sifat dan karekter pemakan daging haiwan ini ... RAKUS dan PELAHAP.



7 comments:

nash said...

Kalw cine mcmnie .....biadap terhadap raje melayu.....dpt org tu aku bunuh.....
Sbb x x meghormati raje melayu....dn yg pasti org ini bukannye rakyat melaysia.....WAJIB DI BINUH........

Anonymous said...

article yg bagus, tapi kita sebenarnya mungkin dah terlupa cerita pasal azeez rahim, dia tak layak terajui tabung haji. soal degree beli tu bukan isu besar sgt ,masalahnya kita tak mau orang kaki sakau lead tabung haji, azeez tolong letak sendiri jawatan dlm tabung haji sebelum ko diterajang rakyat. buat macam2 program masyarakat, ekspedisi bantuan itu dan ini , rupanya ada udang di sebalik batu, peruntukkan berapa? berapa banyak lagi yg azeez sapu??? pasal kegiatan x senonoh lain tu... takkanlah nak tunggu sampai org campak gambar??

Ahmad Azhar said...

bangsa pemakan babi ini memang tak tahu malu.kerajaan harus melayan golongan pemakan babi ini dgn secara tak bertamaddun, sekiranya terpaksa.

Anonymous said...

Sdra G W M,
mohon izin masuk


Mengapa mercun tak masuk senarai Boikot Barangan Cina / Asal Kan Bukan Cina Dap ?
Mengapa melayu masih kasi duit melayu kapada cina ?
mengapa ada melayu yang sokong usaha cina raih duit raya melayu ?
Mengapa ada melayu jadi peraih dan pembekal barangan cina – mercun ? mana ada melayu islam yang ada kilang mercun ?
Mengapa tiap tahun mercun buatan cina di seledup dan di jual untuk harii raya cina ?
Mengapa tiap tahun mercun buatan cina di seledup dan jual untuk orang melayu bulan syawal ?

Mengapa kita tolak ansur berlebihan tak bertempat kasi muka dan jaga hati cina beng cinion kiasu tapau kari ayam bangsat ?
Istimewa betul layanan kapada tapau kari ayam bangsat

Mengapa ada melayu jadi pelindung kapada penyeludup mercun ?

Mengapa ada melayu sudah tiada kasih kapada perjuangan melayu ?
mengapa perdana menteri menonjol kan sekuat mungkin KeMalaysiaan nya ?

Mengapa presiden parti melayu yang ada 3.5 juta ahli tidak bangga,malah malu mengaku melayu ? setakat lemang rendang dan halwa maskat bukan lambang kemelayuan Najib Ah Jib Gor bapak kucing bapak sekolah vernakular cina Foon Yew dapat RM1 juta.

Mengapa berdozen pak sakau di beri jawatan dan kedudukan GLC dan GLIC sesudah PRU 13?

Mengapa ramai peminpin parti melayu istihar tidak mahu bertanding di PAU ,tetapi presiden parti ,diam, dan budak suruhan nya laung tiada pertandingan macam burung kakak tua?

Mengapa Ah Jib Gor the silent PM the most sinocised PM dan Elegant Silence Ver2.0 ,arah pelaburan berbillion RM di LONDON ? Anglophile Najib, Sir Ah Jib Gor?
TNB
TNB
TNB
Tumbang Najib
Tolak Najib
Buang Najib
Campak Najib
Bakul sampah Najib
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

Kalo da xda mknan lain sdh cuma tgl babi sja melayu mkn jga ka.???.. Mkn jga kannn.... Sama jg bha.. Hahaha

jgn salahkan bngsa lain said...

melayu pon satu bodoh!!! bergaduh sesama sndiri dlm politikus...pkai otak la mlayu hoi!!.psal politik snggup gadai bngsa,agama..tlong la melayu...cube la bkerjasama skit!!!!

Anonymous said...

Cina babi sial pukimak tahi kuning. Bangsa yang paling setan d dunia ini.