Monday, August 5, 2013

Anwar, Karpal tidak perlu hipokrit guna taktik UGUT, SAMAN terhadap Dr Mazlan Ismail. ISTIHAR HARTA kepada umum untuk membersihkan nama masing-masing.


Tidak perlu rasanya Anwar Ibrahim dan Karpal Singh menggunakan taktik hipokrit, ugut dan saman terhadap bekas calon BN, Dr Mazlan Ismail yang mendedahkan 6,000 keping surat misteri berupa dakwaan Ketua Pembangkang itu membayar lebih daripada RM50 juta kepada Karpal Singh sejak 2008.

Bukannya Dr Mazlan Ismail yang menuduh Ketua Pembangkang membayar sejumlah wang yang cukup signifikan terhadap Pengerusi DAP Pusat tersebut. Beliau hanya mahu Anwar dan Karpal tampil memberikan penjelasan untuk mengelak tohmahan dan spekulasi yang tidak elok.

Bukannya hanya beliau sahaja yang menerima surat misteri tersebut, malah surat tersebut dihantar ke rumah-rumah para penduduk Permatang Pauh dan mereka kemudiannya menghantar semula laporan itu ke Dr Mazlan Ismail.

Rakyat pun tidak faham mengapa perlu Karpal Singh melompat tidak tentu hala dengan mencabar Dr Mazlan Ismail untuk menunjukkan slip cek, akaun bank dan slip pembayaran.

Bukankah bekas calon BN Permatang Pauh ini telah menjelaskan pendirian beliau sebelum ini tidak akan berbuat demikian ...

Mazlan yang juga bekas Timbalan Pesuruhjaya Pas negeri memberitahu, beliau tidak mahu mengulas tentang kandungan laporan berkenaan berikutan melibatkan Akta Bank dan Institusi-Institusi Kewangan (BAFIA). - UTUSAN MALAYSIA, 2 OGOS 2013.

Bekas Calon BN Permatang Pauh ini bukannya bodoh bahlol seperti ahli parlimen Pandan Rafizi Ramli, yang cukup gah dan angkuh menayangkan akaun bank NFC. Dr Mazlan Ismail cukup faham maksud kerahsiaan dalam BAFIA.

Tidak cukup dengan menggertak Dr Mazlan Ismail, Anwar dan Karpal juga mencabar TV3, Utusan Malaysia dan New Straits Times untuk turut melakukan perkara sama. UMNO juga diheret sebagai pemfitnah melalui surat misteri tersebut.

Biarkanlah pejabat Peguam Negara melaksanakan tugas dengan mengarahkan pihak polis untuk melakukan siasatan terperinci. Pelawalah sekali SPRM untuk turut serta dalam siasatan tersebut jika tidak mahu tuduhan wang yang dibayar kepada Karpal juga digunakan untuk merasuah hakim dan pendakwaraya.

Lebih bagus jika Ketua Pembangkang dan Pengerusi DAP Pusat ini MENGISYTIHARKAN HARTA kepada umum untuk membersihkan nama masing-masing.

Jika sebelum ini Anwar dan Karpal cukup gah melaungkan PENGISYTIHARAN HARTA sebagai salah satu garis ukur kepada kepimpinan yang telus, adalah lebih baik kedua-dua ekor pembangkang ini MEMPRAKTIKKAN apa yang telah dilaungkan selama ini.

Tindakan MENYEMBUNYIKAN HARTA hanya akan menunjukkan wajah HIPOKRIT Anwar, Karpal dan pembangkang.

Rakyat CABAR ANWAR, KARPAL ISYTIHAR HARTA kepada umum sebagai tanda aras ketelusan ... Itupun kalau ada telorlah untuk berbuat demikian.




6 comments:

Anonymous said...

mana dorang nak isytihar, sbb dorang nak transfer harta tu kealam barzah buat kegunaan politik disana, mana tau ada yg boleh jadi PM atau pengerusi parti kat sana dgn cara merasuah malaikat2 ...

tang2 dosa dorang yg lain, kalau ada pun, rasanya tak bermasalah langsung, pentik jari aje tanya "how much do you want?" sampai malaikat pun boleh tersipu-sipu malu.

Anonymous said...

ha ha telor ader tapi takott..

Anonymous said...

mintak najib dulu isytihar harta..

Anonymous said...

Anonymous said...
mintak najib dulu isytihar harta..

August 5, 2013 at 2:36 PM

orang tulis lain..dia tulis lain lak..alahii....

Anonymous said...

Macam macam cara nak bunuh karier politik Anwar Ibrahim tapi setakat hari ini 5/8/2013 dia dok ada lagi. Kes rasuah, liwat, kena pukul dengan IGP Polis, apa yang UMNO tak buat.
Aku rasa juak-juak UMNO kena try even harder next time around. Cuba lagi no...

Punklima

Anonymous said...

Antara stratergi barat untuk mengawal rakyat. Bak kata pelakon iron man
Lesson number one, pastikan rakyat ye sebut bodoh. So bila rakyat x educated, atau educated but not quality, senang la diorang diperbodohkan oleh ahli2 politik mereka. So dari sini, kita nampak, stratergi anuar meracun minda pelajar, mengheret pelajar dlm politik jijik dia. Terang2 tau pelajar ni masih belajar dan mentah. Memang semang gila la kena tipu n mereka mudah percaya.

Lesson number one successful.

So kita nampak la bertapa ramainya pengikut2 dia yg bodoh. N mudah sgt percaya dengan fitnah2 dia. Bak kata org arab. Hati telah dibutakan....