Friday, August 2, 2013

Agenda Cina Kiasu DAP memperlekehkan Polis DiRaja Malaysia DISAMBUT oleh media Cina Kiasu Kerajaan PAP Singapura.

GWM menerima kiriman email dari rakyat marhaen Malaysia yang sedang bercuti di Singapura. Gambar di atas adalah sikap sebenar Cina Kiasu Singapura terhadap negara ini.

Terpampang tajuk utama akhbar The New Paper ini...

"Death is cheap and staying alive costly", diterjemahkan sebagai "Selamat datang ke Malaysia di mana untuk mati adalah murah dan untuk hidup adalah mahal".

Kita cukup yakin kerajaan Singapura akan melakukan penafian tidak lama lagi dengan menyatakan bahawa artikel yang diterbitkan oleh media Cina Kiasu ini bukanlah pendirian Kerajaan Singapura. Sedia maklum, inilah standard 'modus operandi' kerajaan Cina Kiasu Singapura, "lempar batu sembunyi tangan".

Agenda Cina Kiasu DAP memperlekehkan Polis DiRaja Malaysia DISAMBUT oleh media Cina Kiasu PAP Singapura. Cukup mudah sebenarnya untuk difahami 'modus operandi' kerjasama Cina Kiasu DAP dan kerajaan PAP Singapura.

Bijaknya DAP kerana parti Cina Kiasu ini tidak akan memperlekehkan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) secara langsung dengan beberapa insiden tembakan yang berlaku sejak kebelakangan ini. Kita yakin rakyat di negara ini cukup arif bahawa parti Cina Kiasu inilah yang sering memperlekehkan anggota polis dengan berbagai tohmahan dan fitnah.

Sekiranya DAP memperlekehkan PDRM dengan insiden tembakan yang berlaku, secara langsung, melalui kenyataan media oleh para pemimpinnya, sudah pasti parti Cina Kiasu ini akan didakwa sebagai cuba melakukan hasutan agar rakyat terus membenci anggota pasukan keselamatan, terutamanya dikalangan Cina Kiasu dan India.

Cara yang paling mudah adalah dengan menggunakan 'perkhidamatan Cina Kiasu Singapura' dalam memperlekehkan kemampuan PDRM menangani kejadian jenayah di negara ini. Dengan kata lain, PDRM tidak cekap dan tidak mempunyai keupayaan melindungi rakyat Malaysia dari sebarang insiden pembunuhan.

Seperti yang disebutkan awal artikel, kerajaan Singapura akan melakukan penafian bahawa artikel yang diterbitkan oleh media Cina Kiasu ini bukanlah pendirian kerajaan negara itu.

Jika inilah permainan Cina Kiasu DAP dan PAP, apa kurangnya dengan KETIDAKCEKAPAN dan KETIDAKMAMPUAN polis Singapura dalam menangani kejadian jenayah di negara itu.




Tentu warga marhaen di negara ini pernah membaca insiden polis Singapura dengan secara kejam telah melakukan pembunuhan terhadap seorang ahli perniagaan dan anaknya.

Siapa yang membantu polis Singapura untuk menangkap penjenayah ini jika bukannya POLIS DIRAJA MALAYSIA?

Dasar Cina Kiasu Bangsat ...



3 comments:

Anonymous said...

Machamana kalau putrajaya buat keputusan bom pulau singapura sampai lumat...pas tu ambil balik dan redevelop !

Anonymous said...

Di singapork hidup is costly and bila mampus lagi costly.....

Anonymous said...

Cina dan India DAP suka berbenor perlekeh polis, pasukan keselamatan awam dan juga tentera.. Ada aje yg x kena. Kalo memasing ada telor suh la anak2 mereka jadi polis, tentera. Kerja nk gaji besar aje. Mengkritik bukan main hebat lg.