Sunday, April 11, 2010


APA HUBUNGAN PAUL WOLFOWITZ DENGAN AL JUBURI

Penulis sebenarnya ingin mengupas isu ini 'on surface' sahaja kerana persoalan ini masih belum dijawab dan terjawab oleh ANWAR IBRAHIM (itupun kalau dia berani la! kalau tak saman orang!).

Apa hubungan beliau dengan Paul Wolfowitz sehingga dianggap sebegitu istimewa beserta layanan 'anak emas' dari pihak US State Department, Pentagon dan CIA !!!

Artikel ini memetik dua (2) tulisan wartawan terkemuka dari Barat iaitu Peter J Boyle (The New Yorker) dan Mike Billington (Economic Intelligent Review - EIR) yang mempersoalkan keistimewaan hubungan kedua dua manusia ini (seorang sememangnya Yahudi dan seorang lagi seakan akan sudah menjadi Yahudi).
























Pada masa ini Al Juburi telah dilantik sebagai 'Visiting Scholar' oleh John Hopkins School for Advanced International Studies (SAIS) yang mana Presiden George Bush melantik Paul Wolfowitz sebagai US Deputy Secretary of Defense yang telah menghalalkan 'pre emptive war' ke atas Iraq.

Satu rangkaian US National Endownment of Democracy telah memilih Al Juburi sebagai 'Democrat of The Year 1995' sebagai satu cara untuk membantu kewangan beliau untuk tujuan subversion atau dengan lebih tepat lagi pemberontakan di Malaysia!

Kedua dua wartawan tersebut telah melakukan analisa secara terperinci dan merumuskan bahawa Al Juburi dijadikan sebagai senjata US untuk menidakkan penyatuan Asia dan Eropah dikala serangan spekulasi matawang dan kegawatan ekonomi tahun 1997.

Al Juburi juga dijadikan senjata oleh Paul Wolfowitz untuk negara negara Asia yang mengalami kemerosotan ekonomi untuk menerima 'prescription' atau bantuan kewangan dari IMF.

Akibatnya negara negara malang seperti Thailand, Korea dan Indonesia dipaksa menerima usul dari IMF. Hasilnya, negara negara tersebut masih belum lagi pulih dari segi ekonomi dan hutang piutang yang perlu diselesaikan kepada IMF.

Siri ke 2 ini menunjukkan sifat sebenar ANWAR IBRAHIM yang kononnya adalah penyelamat atau 'Messiah' bagi negara negara Asia. Walhal sebenarnya beliau dan Paul Wolfowitz beserta George Soros adalah MUSANG BERBULU AYAM dan musuh sebenar UMAT MANUSIA DI ASIA. Pembaca dinasihatkan mengkaji rujukan, sumber dan artikel dari Barat yang menerangkan siapa AL JUBURI sebenarnya.

Sumber rujukan penulis:

1) The Believer - Paul Wolfowitz defends his War [ Peter J Boyle - The New Yorker ]
2) Malaysia's Anwar Ibrahim : Wolfowitz's Knife in Asia' Back [ Mike Billington -Economic Intelligent Review ].

POSTED BY:

MELAYU ATAS PAGAR

0 comments: