Monday, June 21, 2010


Abang Long’ kepada pakatan pembangkang, DAP kini sudah nampak tanda tanda ‘Ketua Strategis Bodoh’ Anwar Ibrahim akan berdepan dengan hukuman penjara 6 tahun kerana kes liwat. Persoalan kini adalah untuk mencari ‘supreme new candidate’, pengganti jawatan kosong yang bakal ditinggalkan oleh si peliwat tegar !

DAP kini sudah mempunyai calon sesuai yang mempunyai perwatakan liberal, semangat Islam ‘Ala Mi Hailam’, dan kurang keMelayuannya. Zaid Ibrahim di lihat cukup berkelayakan kerana memenuhi kriteria dan ‘qualification’ yang diperlukan. Haji Hadi dan Nik Aziz lebih sesuai di lihat sebagai lembu dan kuda tunggangan’ buat masa kini.

Mudah, kerana Karpal Singh sudah memulakan pertarungan ‘Ala Kalari Payat’ yang mahukan Parlimen Batu dikosongkan secepat mungkin untuk memberi laluan kepada pilihanraya kecil untuk menobatkan Zaid Ibrahim selaku ‘Ketua Strategis Bodoh’ yang baru ( jika menang ! ). Tian Chua akan dijadikan ‘kambing hitam’ dan ‘sup khinzir’ bagi mengosongkan kerusinya.

Tidak hairan mengapa Karpal Singh mengeluarkan pendapat bahawa Tian Chua sudah hilang kelayakan dan kerusi Parlimen Batu mesti dikosongkan. Jika usul tidak berjaya, Khalid Ibrahim berkemungkinan akan di minta mengosongkan kerusi Parlimen Bandar Tun Razak bagi memberi laluan kepada Zaid Ibrahim.

Khalid Ibrahim lebih sesuai dan layak di lihat untuk berada di Selangor sahaja. Azmin Ali sebenarnya dilihat sebagai calon kedua yang berkaliber untuk menjawat jawatan terpenting tersebut. Walaubagaimanapun, Azmin kini sedang mengintai peluang untuk ‘menendang keluar’ Khalid Ibrahim bagi jawatan ‘Maha Hebat’ di Selangor. Sudah terdapat tanda tanda Azmin sedang mengumpul bala tentera untuk menawan kubu Menteri Besar.

Sebagai ’Abang Long’ yang mempunyai kerusi Parlimen sebanyak 28 orang, DAP cukup pasti PAS tidak boleh menerima kepimpinan ‘supremo’ DAP. Alternatif terbaik adalah dengan menobatkan Zaid Ibrahim selaku ‘Ketua Strategis Bodoh’ pakatan pembangkang !
Bukan lagi rahsia kerana Zaid Ibrahim di lihat sebagai ‘anak emas’ kepada DAP untuk menggantikan Anwar Ibrahim dan kehendak parti itu mesti dituruti kerana DAP yang dominan dalam pakatan pembangkang sekarang.

Zaid Ibrahim cukup bijak kerana beliau sudah ‘dibuang ke dalam tong sampah’ oleh UMNO. Peranannya sebagai ‘firaun kecil’ dalam PKR sudah membuahkan hasil yang cukup lumayan ! Selaku ‘Bapa Angkat’ Anwar Ibrahim pasti bersetuju dengan pilihan DAP. Demi survival politik !

Untung badan Zaid Ibrahim … hasil produk DEB kelahiran UMNO yang kini ‘firaun kecil’ PKR dan bakal bergelar ‘Ketua Strategis Bodoh’ pakatan pembangkang !


MELAYU ATAS PAGAR

7 comments:

Anonymous said...

zaid..pengkhianat....elok mu dok sekali dgn anwar lajuburi tu..kalau kamu anak jantan..tegakkan demokrasi..HAPUSKAN KUATO BUMIPUTERA DAN GUGURKAN PERKATAAN ISLAM DARI PERLEMBAGAAN NEGARA KERANA ITU YANG DAP HENDAK???? BOLEH BUAT KE.???PORAHHHH

Anonymous said...

Takapa bro, biarlah si luncai terjun dengan labunya...

kebenaran akan datang juga...

Liwat akan didedahkan juga..

Tengok muka anwar babi sekarang... sudah jadi hitam, akibat kena makan sumpah... kalau dah meliwat tu, mengaku jelah, atau diam, kan lebih baik, undur diri secara terhormat...

sekarang, Allah yang maha besar telah menunjukkan sedikit demi sedikit...

jangan takut, kebenaran akan datang...

TAKBIR!~!~!

Mozas said...

Kalau mau pangkat segera masuk la PKR. Terus dapat jawatan tinggi. cakap BN bagi sogokan untuk tarik pemimpin mereka, tapi Zaid dan Tian Chua adalah contoh terbaik itu sebenarnya dilakukan mereka. Masuk PKR tak sampai sehari, terus dilantik jawatan besar2. hebat. Cuma nak tanya zaid, apa dah jadi dengan hasrat nak daftar pakatan haram tu? dah tertinggal masa kempen di hulu selangor ka?

Pengajaran Besar dari Kes Tian Chua kepada Rakyat Malaysia, Anwar terbukti Peliwat:
http://satulimatiga.blogspot.com/2010/06/pengajaran-besar-dari-kes-tian-chua.html

Anonymous said...

al juburi sudah gelabah ... dinasti 'ibrahim' wajib dipertahankan ... al juburi sedang menghitung hari ke lokap ... lebih baik 'groom' zaid ibrahim ! azmin masih mentah ... hanya layak jadi 'toy boy' al juburi.

zaid di ibarat adik 'se ideologi' al juburi. ok lah jadi pengganti. kaki mabuk dan kaki judi ! macam pinang dibelah dua !

jahanam

Anonymous said...

LAWAK BETUL LAH HIPOTESIS KO UMWJ...LAWAK DAN SGT BODOH...SUDAHLAH BODOH, DIBAWANYA SEKALI ORG BODOH MENYOKONG TULISAN DIA...KO TAK DE KERJA KE UMWJ?...FAKTA BEGINI BERSEPAH2 DAH AKU JUMPA, NAMUN PR TETAP UNGGUL...HANYA UMNO JER YG SEMAKIN KETAKUTAN MENJELANG PRU 13 NANTI...

Anonymous said...

umwm la ngok anon 1.24 pm ... bukan umwj !!!!

itu la ikut mentaliti al juburi ... otak pun dah bingai macam tok ketua umum dia jugak.

betul la tu ... lu jugak kata fakta !!! kalau ngko kata fakta dah bersepah sana sini ... maknanya betul la tulisan blog ni ...

ngko ni bangang ko apo anon 1.24 pm ???

itu menunjukkan bloggers pro kerajaan lebih tepat telahan dari bloggers pakatan haram !!! main redah je !!! fakta pun takde !!!

bodoh bingai punya penyokong PAS, PKR & DAP !!!

Anonymous said...

anwar gelabah sbb sudah menghampiri riwayat dan nafas akhir politiknya.

pkr ciptaannnya akan berkubur bersama namanhya yg dah busuk hancing. pkr akan dirampas oleh azmin sbb wan azizah dan nurul izzah tak sekuat manapun nak tarik undi.

skrg anwar hanya harap azmin dan zaid utk biat keje. itupun kalau azmin dan zaid tak melompat semual ke dalam UMNO.

Semua tahu azmin & Zaid mana ngam!