Tuesday, June 15, 2010


PEMUDA UMNO LEMBIK … PEMUDA PAS PONDAN ???

Jika sekiranya tajuk artikel ini dibaca oleh Ketua Pemuda UMNO saudara Khairy Jamaluddin, sekali imbas pasti UMWM akan dicop sebagai blogger pro pembangkang. Saudara Khairy Jamaluddin pun tidak sepatutnya terkilan dan tergugat dengan ‘headline’ artikel ini. Rakyat ‘middle age’ pun tidak didedahkan dengan program Pemuda UMNO Malaysia hingga ke hari ini. Tak salah jika kita ‘nominate’ Pemuda UMNO Malaysia sebagai lembik.

Bagaimanapula dengan Pemuda PAS ... ? Apakah ’kejantanan’ puak puak ini terserlah menewaskan Pemuda UMNO dengan pukulan ’libas maut’. Kepimpinan saudara Nasrudin Hassan At Tantawi dilihat begitu garang di kaca mata rakyat. Mungkin sudah layak digelar ’public figure’. Betul ke ... ?

Mungkin pada penulis, Nasrudin Hassan sudah mencapai tahap KPI Stage I Ketua Pemuda PAS ( standard ISO dalam PAS ) yang diperlukan iaitu dengan berserban dan berjubah. KPI Stage II, III, IV , etc... ???? Sudah layakkah Nasrudin Hassan bergelar jantan atau lebih sinonim dengan gelaran pondan !

Imej Nasrudin Hassan kurang menyerlah sebenarnya di kaca mata rakyat sejak peristiwa PRK Bagan Pinang yang menyaksikan BN kembali merampas kerusi. Rakyat di Bagan Pinang masih belum lagi melupakan peristiwa hitam jiwa jiwa muda PAS membuat onar di sana. Seruan jihad dan lakonan ‘Class 3’ aksi pedang samurai cukup menterjemahkan Nasrudin Hassan & The PAS Gang masih lagi kebudak budakan. Tidak keterlaluan jika beliau adalah penyumbang kekalahan PAS ! Nasrudin Hassan sudah menjadi liabiliti kepada PAS !

Imej beliau sendiri di kaca mata Pakatan Rakyat cukup hambar. Pemuda PAS lebih dikenali sebagai ‘peon’ dan ‘pencacai’ PKR dan DAP. Pemuda PAS cukup terkehadapan dalam misi ‘suicide political warfare’ sementara PKR dan DAP menjadi Jeneral di belakang tadbir. Hidung Pemuda PAS makin mudah dicucuk dan ditarik seperti lembu dibawa ke sawah untuk bekerja. Selaku Tuan Besar, DAP dan PKR hanya menunggu hasil tuai lembu lembu PAS di sawah. Cukup Sadis !

Begitu juga dengan isu isu sensasi arak dan judiPemuda PAS akan bersuara hanya dengan kehadiran pihak media sahaja. Idea meletakkan pengawal pengawal dari jemaahnya di setiap premis judi kini menjadi bahan lawak jenaka lebih hebat dari Juara Lawak ASTRO ! Sehingga ke hari ini idea hanya tinggal idea. Pada Muka Tamar ke 56, Nasrudin Hassan juga hanya mencadangkan pakatan pembangkang tidak memperbaharui lesen premis perjudian dan arak ... itu sahaja. Premis yang kekal sedia ada tidak disentuh, ’play safe’ untuk menjaga hati bukan Islam. Apa beza dengan apa yang dilakukan oleh BN kini ! Bakat dan semangat dari ’senior’ beliau seperti Mahfuz Omar tidak keliharan langsung. Selembik saudara Khairy Jamaluddin, beliau masih sanggup berhadapan dengan Husam Musa dan ribuan penyokong PAS sewaktu debat Negara Islam dan Hudud. Itu baru contoh pejuang ! Saudara Nasrudin Hassan ... ?

Tapi yelah … Pemuda UMNO lembik vs Pemuda PAS pondan ! Lebih baik lembik daripada pondan ! Sekurang kurangnya si lembik ni malu malu alah apabila berhadapan dengan ‘public’. Kalau pondan ! … Bukankah sifatnya sudah sebati, sehati sejiwa dengan ’species’ PELIWAT TEGAR. Senang Digoda !!! Auuwww !!! I Tak Nak You !!!

Sumber Rasmi : Utusan Malaysia 10 Jun 2010


MELAYU ATAS PAGAR

1 comments:

lord ried said...

PEMUDA UMNO LEMBIK … PEMUDA PAS PONDAN ???

MELAYU ATEH PAGAQ PELIAQ MAMPUIH.....

he he he
gurau ngan bewak.
( blog hang ni tadak orang mai la.... asyik2 aku je)