Thursday, December 8, 2011


P Ramasamy bakal menerima padah akibat meluahkan ketidakpuasan hati dengan pembabitan 'GODFATHER' dalam merencanakan agihan kerusi DAP kepada kroni-kroni terpilih.

Beliau hanya menyatakan apa jua keputusan berkenaan ahigan kerusi sepatutnya dilakukan oleh Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAPigs ... bukan melalui campurtangan 'GODFATHER'.

Syeikhul Karpal Singh semakin tertekan kerana sebagai Pengerusi DAPigs Pusat beliau gagal mengawal keletah pemimpinnya yang sudah ada 'winnable candidate' untuk diketengahkan.

Barangkali pada P Ramasamy tidak salah jika beliau mahu mengketengahkan beberapa pemimpin India namun hakikatnya DAPigs bukanlah parti yang bertunjangkan kepada asas demokrasi sebenarnya ... Demo Kasi, Demo Mati!



Suka atau tidak, beliau perlu mempertahankan pembabitan 'GODFATHER' untuk meletakkan calon pilihan bagi pilihanraya umum kelak. Cukup jelas mesej dari Syeikhul Karpal Singh ...

“Pemimpin DAP berada di kedudukan mereka sekarang kerana perjuangan bapa angkat,” - MALYSIAKINI, 6 Disember 2011

Kerana itu awal-awal lagi Pengerusi DAPigs Pusat ini mengeluarkan kenyataan tidak akan ada mana-mana pemimpin DAPigs dibenarkan bertanding dua kerusi, Parlimen dan ADUN untuk pilihanraya umum ke-13, melainkan Khalifah Apek Guan Eng!



Khalifah Apek Guan Eng jangan disentuh. Tangan Ghaib 'GODFATHER' mula memainkan peranan yang cukup efektif ...



Persoalan menarik, terpakaikah konsep Malaysian Malaysia dalam parti DAPigs ... "Ideologi Malaysian Malaysia mengakui bahawa semua kaum ada sama hak tapi tiada hak istimewa.

Nampak gayanya konsep DAPigs hanya tinggal konsep semata-mata. P Ramasamy perlu akur dengan konsep Malaysian Malaysia DAPigs. Beliau adalah ahli parti dan merangkap Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang.

Hanya 'GODFATHER' mempunyai hak eksklusif dan istimewa dalam parti DAPigs. You boleh tutup mulut P Ramasamy. Cuma mata anda boleh meilhat masyarakat India kian diperlekehkan oleh parti DAPigs.


0 comments: