Sunday, March 20, 2011


GWM cukup yakin rakyat di Sarawak dan masyarakat Iban khususnya, belum tentu boleh melupakan betapa celuparnya mulut Presiden PAS Hadi Awang menghina martabat kaum itu.



Hanya kerana kekalahan calon Pakatan Rakyat (PKR) Jawah Gerang di PRK Batang Ai pada tahun 2009, Hadi Awang begitu biadap dan tanpa befikiran waras merendahkan martabat kaum Iban.




Dan sehingga ke hari dan saat ini, Presiden PAS masih lagi belum meminta maaf secara terbuka kepada masyarakat Iban. Barisan Nasional tidak pernah sekalipun merendahkan kedudukan mahupun menghina rakyat Sarawak.

Begitupun, parti PAS di bawah Pakatan Rakyat akan turut bertanding di enam (6) kerusi bagi pilihanraya Sarawak.



Apakah justifikasi parti PAS bertanding di Sarawak sedangkan tidak ada sebarang perubahan yang dibawa oleh Pakatan Rakyat mahupun parti PAS ... hanya sekadar bertanding untuk memenuhi syarat dan perjanjian di antara parti yang bergabung.

Tidak keterlaluan GWM mengandaikan, jika sekiranya ditakdirkan Pakatan Rakyat tewas teruk pada pilihanraya kali ini ... apakah tidak mungkin adanya pemimpin lain dari Pakatan Rakyat yang akan berterusan menghina rakyat Sarawak.



Pemimpin Pakatan Rakyat memang bijak bermuka muka (two faces) dengan rakyat Sarawak. Dan dibawah ini adalah contoh seorang lagi pemimpin Pakatan Rakyat yang tidak mustahil akan menghina rakyat Sarawak ... jika Pakatan Rakyat tewas lagi!








3 comments:

Anonymous said...

salam bro - sudah saya linkkan. TerimaKasih !

Anonymous said...

kalau PAS menang kat serawak, yang pertama dia lakukan bahagikan konsesi balak dan ladang rakyat, sampai jadi macam kelantan.

Anonymous said...

mcm ni la cara PASial kalo x mendapat undi.....kaum jadi jenaka dan cacian.....
Jgn nnti hadi kata,saya pun x tau ada lagi org sarawak pakai cawat....
samala mcm pok ni......kata x tau makna jakun.....
sejak berkwan dgn nuar peliwat dan daPIG ni...otak2 org PASial ni dah jadi 3 suku.....mereng jea....tapi kalo pasal menghentam betina..xpernah mereng....meleleh jea.....

Wu Di