Friday, September 30, 2011

“Is he a winnable candidate? I don’t think the Malaysian public can accept him. Of course, he wants to run. He has been saying five divisions want him to contest and many including him will say that personal misconduct or immorality is no excuse to deny him the right to contest.

“But they are not deep-diving into winnability. If he were to contest, it will be an acid test of the values of the electorate,” Ong said - THE MALAYSIAN INSIDER, 30 September 2011.


Plot filem kini menjadi lebih hangat ... GWM akan menghangatkannya lagi pada jam 9.00 malam nanti!


1 comments:

Anonymous said...

Saya menyokong kenyataan Datuk Seri Ong Tee Kiat sebabnya, selepas Chua Soi Lek jadi presiden MCA, keadaan MCA makin tunggang langgang. Chua Soi Lek hanya merosakkan MCA, malahan Chua Soi Lek juga merosakkan Barisan Nasional kerana sikapnya yang buta kayu dan tak reti semangat kerjasama dengan pelbagai kaum. Masa MCA dipimpin oleh Datuk Seri Ong Tee Kiat, keadaannya adalah lebih stabil di mana kerjasama antara bumiputera dan bukan bumiputera tidak ada masalah, ini kerana Datuk Seri Ong Tee Kiat tidak berfahaman perkauman sebagaimana Chua Soi Lek yang memainkan sentimen perkauman untuk menyingkirkan Datuk Seri Ong Tee Kiat dari jawatan Presiden MCA. Sekarang Chua Soi Lek memainkan sentimen perkauman untuk perkuatkan kedudukan dia dalam MCA walaupun MCA makin goyah kerana bukan saja masyarakat Cina tidak pedulikan MCA lagi, malahan masyarakat bumiputera telah geram dan tidak mempedulikan keadaan MCA lagi, lantaklah nak berkubur atau apa pun, padan muka MCA, inilah persepsi orang ramai dikalangan bumiputera ketika ini. Ini semua Chua Soi Lek punya pasal sebab menjadi perosak MCA dan menyebabkan MCA dibenci oleh bumiputera, dasar-dasar bodoh dan bangang yang diamalkan oleh Chua Soi Lek akan mempercepatkan berkuburnya MCA dan menjadi tidak relevan lagi kepada masyarakat Cina, malahan bumiputera juga sudah tidak ada belas kasihan lagi pada MCA kerana Chua Soi Lek ibarat anjing tersepit, tak guna dilepaskan kerana ia akan menggigit orang yang menolongnya. MCA selagi dikuasai oleh Chua Soi Lek, maka tunggulah masanya nak terguling dan menjadi sejarah dalam arena politik tanah air, ini bukannya main-main, tapi inilah yang berlaku ketika ini. Chua Soi Lek mesti letak jawatan atau disingkirkan dan pemimpin MCA hendaklah bersikap mesra pelbagai kaum sebagaimana Datuk Seri Ong Tee Kiat, ini perlu untuk perkukuhkan kembali kedudukan MCA kerana dengan sokongan bumiputera, maka MCA paling kurang, tidaklah setenat sekarang ini, perlahan-lahan boleh dapatkan kembali sokongan masyarakat Cina, tapi kalau bumiputera pun tak pedulikan MCA kerana presiden MCA perangai macam bangsat mempermainkan perasaan bumiputera, maka akan lebih cepat MCA tersungkur dan terkubur dari arena politik negara ini. Renungkanlah.