Wednesday, September 21, 2011


Akhirnya Husam Musa terpaksa mengambil tindakan mahkamah ke atas sahabat blogger Kickdefella berhubung dengan tiga artikel yang didakwanya fitnah terhadap beliau.

Jika menurut Sinar Harian, antara tuntutan Husam Musa adalah membayar ganti rugi RM5 juta bagi tiga artikel yang disiarkan di blog, tuntutan maaf secara bertulis kepadanya sebagai Timbalan Pesuruhjaya Pas Kelantan itu tanpa syarat dan diiklankan di akhbar dan menyiarkan permohonan maaf terbuka terhadapnya dalam blog Kickdefella.


Panas telinga, mata, hati dan pungkok ye Husam! Kesian ... KHAK PTUIH!



Jika menurut peguam Si Jamnapari, Hisham Fauzi & Associates telah ada writ saman dikeluarkan terhadap Kickdefella kaunter pendaftaran Mahkamah Tinggi, Kota Bharu semalam.

Namun apakah writ saman tersebut telah diterima oleh Kickdefella secara rasmi? Sudahkah writ saman tersebut diterima by hand oleh Syed Azidi Syed Abdul Aziz, empunya blog Kickdefella?


Pada firasat GWM, selagi writ saman belum diterima secara rasmi dan disahkan oleh Syed Azidi Syed Abdul Aziz, maka ketiga-tiga artikel tersebut secara rasminya belum dianggap sebagai fitnah.

Mengapa Husam Musa rasa begitu terancam dengan ketiga-tiga artikel tersebut?

Rileks la Bro Husam ... Anwar Ibrahim pun tidak pernah saman mana-mana blogger pro kerajaan berkenaan video isu seksnya, lu apahal terlompat-lompat ... macam anu kena kerat!

Timbul persoalan sama ada ketiga-tiga artikel tersebut fitnah atau sememangnya benar sehingga menyebabkan janggoat Husam Musa putus sehelai demi sehelai.

Hebat lu Kickdefella ... mati akal Husam dibuatnya!

GWM begitu musykil dengan kegentaran Husam Musa dengan artikel-artikel yang diterbitkan oleh Kickdefella ... elok rasanya jika GWM paparkan artikel-artikel tersebut untuk melihat dimana kerancakan telur Husam Musa bergoyang dengan skala richter 6.5!



Dalam artikel pertama, defendan didakwa menulis berita tidak benar mengenai kerugian dialami Kelantan berikutan pemberian tanah hampir RM30 juta kepada pemaju tanpa Kerajaan Negeri menerima pulangan setimpal selama 99 tahun.

Selain itu, pembelian semula Bazar Tok Guru daripada pemaju bernilai RM23 juta dan kerugian Kerajaan Negeri yang terpaksa membayar pampasan pada jumlah yang belum disebut kepada UDA Holdings Berhad. - SINAR HARIAN, 20 September 2011 (edisi Kelantan)

Read full article ... click KICKDEFELLA



Bagi artikel ‘Sebelum Kita Lupa Normala Sudirman’ ia didakwa menjatuhkan maruah plaintif apabila defendan menulis :Husam Musa, bekas Naib Presiden Pas contoh hipokrasi Pas. Double standard dalam banyak sebab dan keadaan. Tidak seperti seorang lagi Exco Pas Kelantan, Takiyuddin Hassan yang dari pengalaman saya, bak kata orang ‘what you see is what you get’. - SINAR HARIAN, 20 September 2011 (edisi Kelantan)

Read full article ... click KICKDEFELLA




Dalam artikel ketiga pula, defendan menulis “Penyokong Pas yang mulanya senyap sunyi terus melompat-lompat setelah mendengar jawapan Husam. Husam sebenarnya berbohong. Dia adalah pembohong. Macamana hendak dipercayai kata-kata Husam.” - SINAR HARIAN, 20 September 2011 (edisi Kelantan)

Read full article ... click KICKDEFELLA



Kah Kah Kah ... Dah lu memang pembohong Husam, takkan Kickdefella nak spin!

Namun apa yang menarik perhatian GWM adalah jawapan balas ala 'cool head' dari Syed Azidi Syed Abdul Aziz a.k.a. Kickdefella ...














Big Mistake Husam ... Big Mistake!


3 comments:

Anonymous said...

pelan pelan

slow slow

satu satu

ha ha ha

sabar sabar ler

timing penting

hu hu hu

Anonymous said...

AKAN TERDEDAHLA PEKUNG HUSAM TAK LAMA LAGI..
KESIAN PAS. PRO ULAMA DITOLAK, YG DIPILIH PRO ANWAR YANG BANYAK SKANDAL. TINGGAL TUNGGU MASA JE PEKUNG TERBUKA MCM ANUGERAH TUHAN TU.. (anugerah tu hantu) hehehe

Anonymous said...

Pro ulamak ka? Pro Erdogan ka? Kalau dah dalam PAS semua tak boleh pakai dan dipercayai lagi dah. Guna nama ISlam untuk menutup pekong mereka. Jangan sampai semua dah terlambat/terlanjur, negara digadai PAS baru melayu nak sedar selepas beri undi. Lihat je contoh Perak, Selangor P.Pinang. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna. Anak-penak & cucu-cicit akan jadi mangsa. Doa dari anak untuk lepas siksa kubur nanti pun tak dapat... Menangis je lah dalam kubur sampai hari kiamat...