Sunday, September 29, 2013


Pemilihan CEC DAP dipenuhi dengan skandal dan kontroversi DINASTI LIM, sehingga menjejaskan kredibiliti parti dimata kaum CINA KIASU. Suka atau tidak, ahli parti milikan DINASTI LIM ini perlu kembali menghadapi pilihan raya semula yang akan diadakan pada hari ini, 29 September 2013.

Walau bagaimanapun, rakyat marhaen mula melihat pemilihan DAP kali ini tidak akan dilakukan secara telus dan pasti akan berlaku sebarang penipuan. Keraguan ini wujud dari perkembangan semasa yang menunjukkan bahawa tindakan pemimpin-pemimpin DAP diluar jangkaan.

Ramai yang semakin meluat dengan permainan OPERA CINA pemimpin-pemimpin DAP, beberapa perwakilan menunjukkan bahawa mereka sedang disisihkan dari mesyuarat khas yang didakwa telah diadakan bagi membincangkan pemilihan semula.

Yang peliknya ... mesyuarat ini TIDAK PERNAH berlaku dan wujud dalam sejarah DAP. Pemimpin-pemimpin DAP HANYA memilih puak-puak tertentu untuk 'terpilih' dan tindakan ini hanya menyebabkan ramai ahli-ahli DAP cukup marah.


Yang cukup membingungkan ... walaupun isu ini semakin menjadi BARAH sehingga terpaksa dilakukan semula pemilihan, DAP LANGSUNG TIDAK menyiasat mengapa 753 perwakilan TIDAK MENERIMA SEBARANG NOTIS dari mesyuarat yang telah berlangsung sebelum ini.

Pemimpin-pemimpin DAP DINASTI LIM ini cuba untuk menjustifikasikan ketiadaan 753 perwakilan pada pilihan raya awal. Dalam erti kata lain , pemimpin-pemimpin DAP tidak mengakui kesilapan mereka.

MACAI-MACAI DINASTI LIM cuba untuk berbohong kepada rakyat dengan mengatakan bahawa 500 perwakilan telah menghantar notis mengatakan MEREKA TIDAK DAPAT HADIR ke mesyuarat. Sehingga kini, DAP masih belum menunjukkan NOTIS tersebut kepada orang ramai.

Naib Pengerusi DAP kawasan Ladang Paroi, David Dass, telah meminta injunksi daripada mahkamah agar pemilihan semula itu dihentikan sebelum diadakan kembali pemilihan CEC kali kedua hari ini.



Paling nyata, ahli-ahli DAP sudah TIDAK MEMPERCAYAI parti DINASTI LIM untuk mengadakan pemilihan semula dalam situasi pilihanraya yang bersih dan adil.

Ramai ahli DAP mencadangkan keperluan untuk melantik BERSIH bagi melakukan pemantauan bagi pemilihan CEC kali kedua.

Ambiga Sreevanesan, yang taksub dengan pilihanraya yang BERSIH, perlu bersedia untuk memimpin unit pemantauan, dan perlu memahami bahawa KAUM INDIA merupakan majoriti terbesar TERSISIH daripada pemilihan kali pertama dahulu.


Ambiga perlu memastikan bahawa TIDAK BERLAKU unsur-unsur PERKAUMAN dalam pilihan raya semula dalam CEC DAP.

Amat malang ... DAP tidak memberi kepercayaan kepada Ambiga agar beliau boleh melakukan pemantauan dalam pemilihan CEC. [ Racist ? ... ]

Sebaliknya, DAP sanggup melantik sebuah syarikat antarabangsa ( PKF Accountants and Business Advisers ] untuk melihat perjalanan proses pemilihan semula CEC. 


Syarikat ini bertanggungjawab untuk memastikan pengiraan undi bagi 2,576 perwakilan yang layak mengundi. Kiraan undi akan dibuat secara manual dan melalui semakan perisian komputer.

Tindakan menggunakan sebuah syarikat audit adalah satu perubahan yang drastik bagi mengembalikan kepercayaan ahli kepada parti. Namun begitu, DINASTI LIM dilihat sebagai CUKUP TERDESAK memandangkan kredibiliti DAP telah musnah sepenuhnya.

Secara tidak langsung, DAP sebenarnya tidak meyakini kredibiliti Ambiga dan BERSIH. Lebih tepat lagi, DAP TIDAK PERCAYA kepada Ambiga.

Apakah Ambiga dan juak-juaknya akan melakukan demonstrasi besar-besaran diluar bangunan dalam menuntut pemilihan CEC DAP yang BERSIH dihadapan DINASTI LIM ?

Atau Ambiga kini juga terpaksa mengakui beliau juga bernilai 50 SEN pada pandangan DINASTI LIM ? Tak laku ...



4 comments:

Unknown said...

sikalang balu tao ini BABI PUNYA OLANG, makan taii babi manyaak.

Unknown said...

sikalang balu tao ini BABI PUNYA OLANG, makan taii babi manyaak.

Anonymous said...

Ambiga S Pandikuttu wakkala wali!!

Keling semua Pariah!!!!

Anonymous said...

Bukan Ambiga saja yang harga 50sen, tapi A Samad Said. Dia kan juga orang kuat Bersih....kenapa diam membisu seribu bahasa ooiii A Samad Said