Monday, September 30, 2013



SUMBER : PISAU

Wang kerajaan adalah haram.. tak boleh terima duit dari Umno..Harus perangi Umno BN ini adalah jihad fisabilillah..Jika mati melawan kerajaan Umno BN ..mati anda adalah syahid..

Kesemua kenyataan diatas adalah keluar dari mulut khawarij PAS.. Pisau tertarik dengan rungutan sahabat sebentar tadi katanya beliau gusar akan nasib bekas ahli parlimen Baling Dato Taib Azamudden yang sekarang ini berhutang dengan sebuah hospital swasta.

Ceritanya begini.. Taib Azamudden dimasukkan ke wad Hospital Pantai pada 24 Januari ekoran masaalah pendarahan dalam kepala selepas terjatuh dirumahnya di Baling..Beliau telah menerima rawatan selama 13 hari dan kos keseluruhan termasuk perubatan adalah RM 8,677.05..

Baru baru ini 24 September Ismail Don Ahli PKR Ranting Jalan Bharu telah menemui wakil pegawai khas Dato Seri Hilmi Yahya di Pejabat Umno Bahagian Balik Pulau..tujuannya adalah untuk meminta bantuan untuk menjelaskan tuntutan bayaran rawatan Dato Taib Azamudden..Setelah diperiksa rupanya Ismail Don punyai pertalian kekeluargaan kepada Taib Azamudden..Kedatangan beliau untuk meminta bantuan Umno bertujuan menyelesaikan masaalah yang dihadapi oleh mereka kerana Dr Hilmi adalah Timbalan Menteri Kesihatan ketika ini..

Ähli Parlimen PAS Minta Bantuan Menteri Umno…

Dato Taib Azamudden telah mengemukakan rayuan agar kesemua kos perubatan di Hospital Swasta berkenaan dibiayai sepenuhnya oleh kerajaan..memandangkan ketika beliau sakit berlaku diluar kawalan sehingga beliau menerima rawatan melebihi 4 hari melebihi tempoh seperti mana yang ditetapkan kerajaan.Pihak kerajaan membiayai kos perubatan di hospital swasta tersebut hanya untuk tempoh 4 hari dan baki berikutnya harus ditanggung oleh Dato Taib Azamudden sendiri..

Beliau menerima rawatan selama 13 hari bermula 24 Jan hingga 6 Feb 2013,Taib Azamudden membuat rayuan agar perbelanjaan sepenuhnya ditanggung oleh kerajaan Umno BN kerana beliau jatuh sakit diluar kawalan beliau. Ismail Don dihantar untuk merayu kepada Dato Seri Helmi memandangkan beliau tahu Dato Helmi adalah Timbalan Menteri Kesihatan..

Pisau berasakan memang wajar Menteri Umno membantu dan beri sebanyak mungkin bantuan kepada ahli PAS,apatah lagi yang memohon bantuan adalah ahli parlimen pembangkang. Ketika mereka susah menteri melayu Islam Umno juga yang dicari..


Taib Azamudden memang baik dan bagus orangnya, Beliau diantara ahli parlimen yang menentang LGBT dan menentang nama Allah dilacurkan oleh haprak pakatan.

Di mana Afnan Hamimi ketika ayahnya dalam kesusahan? Beliau sepatutnya tampil menjadi wakil kepada ayah beliau sendiri untuk meminta bantuan..bukan kerana kepentingan politik beliau menyorok biarkan ayah sendirian didalam kesusahan.

Afnan Hamimi patut minta bantuan daripada Umno kerana mereka itu seagama, sebangsa dan sudah pasti bantuan akan dihulurkan…


Kepada Afnan..Jangan malu minta bantuan demi ayah tercinta..kenapa diam membisu dikala ayah sendiri dalam kesusahan yang teramat sangat..

Beginikah yang ditunjukkan oleh calon PAS yang tewas di Kerusi Parlimen Kepala Batas..?Bagaimana mahu beri khidmat kepada rakyat sedangkan ayah sendiri pun tak dilayan.. 



Jika benar seperti apa yang dilaporkan oleh rakan blogger PISAU, maka kita tidak perlu berasa hairan dengan sikap dan tingkahlaku pemimpin PAS sebenarnya selama ini.

PAS tidak pernah sunyi dari melakukan pelbagai tohmahan terhadap UMNO. Wang UMNO haram, melawan UMNO adalah jihad terbesar umat Melayu-Islam, UMNO punca umat Melayu-Islam berpecah belah. Setiap yang buruk dan jijik, semuanya berpunca dari UMNO. Hatta kucing kencing atau berak dihadapan rumah, UMNO jugalah punca segalanya. PAS diumpamakan bayi yang baru lahir suci dari sebarang noda dan dosa.

Apa yang dilaporkan oleh rakan blogger ini, sama sahaja seperti situasi yang berlaku kepada mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir ... yang tidak diketahui rakyat marhaen.

 "Dr. Mahathir kata kepada Tok Guru, dia tidak boleh tolong secara terus menerus kerana Kelantan adalah pembangkang. Namun untuk orang Melayu dan orang Islam di Kelantan, Barisan Nasional (BN) beri duit kepada Tok Guru."

"Kereta sayalah yang ambil Tok Guru (Nik Abdul Aziz) setiap enam bulan antara pukul 11 dan 12 malam apabila orang sudah tidur ke rumah Dr. Mahathir.

"Dr. Mahathir kata kepada Tok Guru, dia tidak boleh tolong secara terus menerus kerana Kelantan adalah pembangkang. Namun untuk orang Melayu dan orang Islam di Kelantan, Barisan Nasional (BN) beri duit kepada Tok Guru.


Artikel selanjutnya, klik MENGAPA NIK AZIZ BERBOHONG



Tun Dr Mahathir yang dinobatkan oleh pembangkang sebagai MAHAFIRAUN dan MAHAZALIM inilah juga tempat PAS mengadu meminta pertolongan.

Dan sehingga ke hari ini, Nik Aziz tidak pernah BERANI untuk mengakui pertolongan 'secara sulit' UMNO terhadap PAS Kelantan. Mengapa ?

Sebagai saudara sesama Islam, UMNO tidak pernah 'berlepas tangan' membantu PAS walaupun seringkali menjadi 'punching bag the so-called Islamic party' ini.

WANG UMNO HARAM ? ...

Sudah berapa banyak WANG HARAM UMNO ini yang digunakan oleh PAS untuk tujuan politik parti dan kebajikan rakyat.

Million ? Billion ? ...



 



 

 

13 comments:

Anonymous said...

Orang Baling takkan tak tahu Afnan ni ada Stesen Minyak.....Takkan bil ayahnda RM 8K tak boleh nak bayar.....

Anonymous said...

ooo... yer ker...

Anonymous said...

Saudagar minyak PETRONAS tu...... buat malu orang Permatang Pauh saja...minta lah daripada DSAI.

Anonymous said...

PENGUNDI HANTU DIKESAN DALAM PEMILIHAN CEC, APA KATA AMBABIGA?

http://jawaber6.blogspot.com/2013/09/gempar-pengundi-hantu-berada-di.html

Anonymous said...

Kalau benarlah begitu, memang bangsat punya anak tak tolong bapa sendiri yang sedang dalam kesusahan. Tunggulah ketikanya bila anak dia tidak mahu menolong dia nanti.

Anonymous said...

Petronas Jalan Tanah Liat, Bukit Mertajam dia lagi punya... kaya oooooo

Anonymous said...

Petronas Jalan Tanah Liat, Bukit Mertajam dia lagi punya... kaya oooooo

Anonymous said...

contoh org PAS mendidik anak,.. bapa biarkan susah, asal diri sendiri hidup mewah,.. mana dia apa yang di laung laungkan, orang berugama macam taib...jaga anak, jangan cakap kasar, dengan ibu bapa... padahal anak sendiri jahanam,,, contoh baik didikan ulamak dalam semak..

Anonymous said...

contoh org PAS mendidik anak,.. bapa biarkan susah, asal diri sendiri hidup mewah,.. mana dia apa yang di laung laungkan, orang berugama macam taib...jaga anak, jangan cakap kasar, dengan ibu bapa... padahal anak sendiri jahanam,,, contoh baik didikan ulamak dalam semak..

Anonymous said...

ORANG PAS MEMANG JENIS MANUSIA YANG KUFUR NIKMAT,TIDAK PANDAI BERTERIMA KASIH, TAK RETI BERBUDI, TAK PANDAI BERBAHASA,JAUH LAGI UNTUK BERSYUKUR......SEMUA ITU AJARAN ULAMA TERALIM DAN TERSEMPURNA DI DUNIA YAKNI NIK AZIZ BIN NIK MAT....DIA PERNAH KATA '' KALAU ORANG UMNO BAGI KAIN KITA PAKAI, KALAU BAGI GULA KITA KACAU KALAU UNDI KITA UNDI PAS....JUGA DIA PERNAH KATA BANTUAN BR1M UMPAMA MEMBERI MAKAN AYAM-AYAM DENGAN HAMPAS KELAPA....SUNGGUH JAHAT DAN KEJI MULUT SI TUA BANGKA INI...PATUTLAH SELURUH PENGANUT AGAMA PAS ROSAK ,SESAT SERTA KEJI.....

yanmaneee said...

yeezy 700
supreme t shirt
timberland boots
supreme clothing
balenciaga sneakers
coach outlet sale
yeezy boost 500
jordan shoes
kobe basketball shoes
ferragamo belt

tanotea said...

useful site he has a good point Web Site https://www.dolabuy.co have a peek at this site discover here

toshasl said...

c9j35t4j64 f4d34v7r73 n6p23b4y05 f6r16h9c44 u6o53q1y55 a8m07c1a82